Thursday, October 01, 2015

DAP Henti Bantuan Sekolah Agama, Mula Zalimi Lain Ideologi? -Mohd Khairuddin



Henti bantuan sekolah agama, Pas mahu DAP jawab
SHAH ALAM - Pas menuntut Kerajaan Negeri Pulau Pinang menjelaskan dakwaan berhubung penarikan balik bantuan tahunan kepada beberapa sekolah agama milik ahli-ahli Pas di negeri itu.

Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali turut mendakwa surat tawaran bantuan yang telah dihantar juga ditarik balik.

"Kami ingin meminta penjelasan kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh DAP dan PKR berhubung dakwaan bantuan kepada sekolah agama rakyat yang ditarik balik daripada beberapa buah sekolah rakyat milik persendirian ahli-ahli Pas.

"Beberapa buah sekolah agama persendirian ini telah mendapat bantuan tahunan sejak beberapa tahun yang lalu.

"Tetapi akhir-akhir ini bantuan mereka telah dihentikan. Bahkan surat tawaran bantuan yang telah dihantar ke beberapa buah sekolah terbabit didakwa telah ditarik balik," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Beliau juga menyifatkan, tindakan DAP dan PKR itu seolah-olah memberi mesej bahawa apabila berkuasa, mereka juga menjadi zalim dengan sesiapa yang berbeza ideologi politik.

"Dewan Ulama Pas Pusat mengingatkan kerajaan DAP dan PKR Pulau Pinang agar jangan bertindak seperti parti pemerintah sebelum ini yang menyekat dan tidak memberi bantuan kepada sebahagian sekolah agama rakyat milik ahli-ahli Pas kerana sentimen politik.

"Tindakan ini memberi mesej bahawa DAP dan PKR yang sebelumnya menjadi pembangkang apabila berkuasa juga menjadi zalim dan tidak memberikan keadilan dan hak terhadap mereka yang tidak sehaluan politik dengan mereka," katanya. - Sinar 

17 comments:

Anonymous said...

Pak Hisyam

Tak pelik rasanya berita dan tindakan DAP , jika benar spt yang dilaporkan.

Rasanya, kekuatan PAS bila bersendirian lebih menonjol tanpa pergantungan dengan parti yang telah diputuskan hubungan.

Nampaknya , atas faktor wang, PAS terpaksa menunduk dan bersilat lidah.

PAS tak perlu memohon bantuan dari parti yang menentang hukum Allah.

pelik sungguh perangai pengikut kepimpinan ulama ni.

Anonymous said...

Memang patut pun, duit nak, dg tuan punya duit tak bertegur sapa. Kan Pas kuat, sokongan akar umbi hebat, sekali disini ketik, berjuta duit datang. Apa heran sgt sangat dg bantuan Dap kafir tu

nana said...

Sempena 1 tahun Azmin Ali menjadi menteri besar, beliau telah menghadiahkan rakyat selangor satu hadiah yang sangat berharga.

Lebuhraya EKVE sepanjang 24.16km , lebuhraya bertol bermula dari Bandar Sungai Long ke Ukay Perdana, membelah satu-satunya hutan simpan kawasan tadahan di Selangor, diluluskan oleh kerajaan negeri Selangor di bawah pimpinan beliau.

Selain itu juga, lebuhraya ini dianugerahkan kepada syarikat kroni Umno-BN, AZRB, adakah Azmin bersekongkol dengan UMNO? Bagaimana dengan perjanjian konsensi tol tersebut? Berapa tahun? Berapakah bayaran tol yang dikenakan?

Terdapat lima persimpangan bertol iaitu di Ampang, Hulu Langat, Bandar Mahkota Cheras, Ukay Perdana dan Sungai Long, ini bertentangan dengan polisi Pakatan yang tercatit dalam buku jingga yang tidak menyokong tol.

Projek ini sudahpun bermula, apa lagi yang boleh rakyat lakukan? Dahulunya rakyat bergantung harap pada pakatan, nampaknya harapan itu cuma janji-janji kosong. Mereka membatalkan Kidex, tetapi meluluskan EKVE pada masa yang sama. Kesan EKVE lebih 10 kali teruknya dari KIDEX kerana lebuhraya ini merosakkan ekosistem dan hutan simpan yang berusia jutaan tahun!

Yang paling pelik, MP Pakatan yang paling banyak bising mengenai Kidex: Tony Pua dan Rafizi Ramli tidak langsung berbunyi pasal EKVE ini!

Jajaran terbaru dari website EKVE : http://www.ekve.com.my/map.html

alignment EKVE di google map : https://www.google.com/maps/d/viewer…

WWF Malaysia berang dengan kerajaan Selangor : http://www.wwf.org.my/…#

gambar azmin diambil dr FB beliau ketika main flying fox : https://www.facebook.com/MohamedAzminAli/photos/pcb.976882285709451/976882075709472/?type=3&theater

Apa kata anda?

Arafas Borjuis Kecil:
"Baru aku tau awat Klang Valley manyak sangat highway bertoll. Sebab pentadbiran negeri toya juga macam bn"

Azrul Azwar Ahmad Tajudin:
"EKVE is not a tolled expressway project mehh? Jadi apa beza EKVE dengan KIDEX? Para panglima "Say No To KIDEX" dah jadi tikus ker?"

Ronasina Fandi:
"Punai punai yang protes pembinaan lebuhraya KIDEX dulu mati pucuk hari ini bila diam dengan pembinaan lebuhraya EKVE. Jelaslah dalam politik bukan soal betul atau salah, tetapi kem mana yang buat..Kem lain buat itu salah, kem kita buat benda yang sama tak apa.
Punai punai yang pengecut dan diperbudakkan!"

Siti Kasim :
"dia orang politikus ni semuanya sama ajer... menyampah!!"

Lai Chee Seng:
"Pakatan got rid of Khalid so that they could do stuff like this?"

Asiah Abd Jalil :
"Dah macam taikkk dah bila tengok muka MB sekarang.

Hazlan Abd Hamil :
"Lepas siap lebuh raya ni.. hutan keliling confirm akan ditebang lagi utk bangunkan perumahan"

Siti El Houda :
"Hahahahaha..
2x5 je mana mana"

Dhani Ahmad :
"BN buat tol. PKR pun buat tol jugak.
PUNDAK!"

Eric Law:
"Siapa cakap Pakatan tak makan???"

Zodinho Pernambucano:
"Salah satu sbb knp aku nk Pas mnjadi pembangkang dkt slgr supaya benda2 mengarut mcm ni mndpt perhatian. Antara sbb knp kita x perlukan highway ekve ini:
1. Ada 5 biji tol.
2. Merosakkan satu2nya kaw tadahan hujan di lembah klang.
3. Apabila ekve siap, lbh bnyk kawa htn yg akn dikorbankan atas nama pembangunan sprt kaw perumahan baru, industrial dsb.
4. Banjir kilat di lembah klang akn mnjd lbh buruk. Mgkn kn buat next smart tunnel?"

Davis Tan:
" EKVE most serious issue is water catchment area will be damage

Anonymous said...

kelantan sampai sekarang tiada higway. sebabnya bukan umno yg perintah(maknanya rakyat x sokong umno). jadi tiada bantuan untuk pembangunan kelantan. Jadi hak mereka sebagai rakyat dinafikan.
Situasi ni sama ja dengan ketua menteri yg tuan2 agungkan. Isunya pelajar2 dan guru2 masih rakyat pulau pinang secara umumnya..
Inikah keadilan yg dicanang serata pelusuk tanah air.. dasar munafik.. opss silap , hipokrit..

Anonymous said...

Jika Adi Awe ikut macam resmi mursyidulam yang dah meninggal tu (Allah rahmati rohnya) , lagi kebenci dan lagi geramnya DAP pada PAS lalu DAP akan dera PAS dengan dimewah mewahkan PAS melalui permberian yang bertambah tambah lagi kerana brncinya DAP pada Dakwah PAS seperti mana bencinya pada PAS ketika TGNA. Jumpalah UMNO kan umno sayang pas, tak naknya diajar pas manja bermewah mewahan maka dia tak beripun supaya pas boleh berdirikari, kan pas boleh bersendirian dari dulu lagipun pas memang bersendirian.

hasbull said...

kalau bantuan tu datang dari duit DAP sendiri mmg la aku tak kisah.. yg aku marah duit kerajaan p.pinang tu bukan duit DAP..bila bayar cukai semua pukul rata.. bila nk bagi bantuan boleh pulak main pilih2 bulu.. mmg sama la perangai UMNO.. phuii!!!

Anonymous said...

Hasbul

Pas menyokong khutbah pahang mengutuk DAP.

Ni hukum apa? Kutuk boleh, tiba nak bantuan ngadap pulak orang yang dikutuk.

Yahudi mabuk pun tak buat perbuatan sekeji ini.

Kat selangor lagi lawak peringkat gaban..... Pas mengaku dap masih rakan satu pentadbiran. Engkar cakap ulama dan dewan ulama.

Sekali lagi aku habaq, yahudi mabuk todi pun tak buat u turn begini keji.

Semuanya sebab FULUS yg mengiurkan.

hasbull said...

buktikan dalam khutbah jumaat tu salah.. mmg betul apa yg diberitahu, dap menghina agama islam bila mencampuri urusan org islam.. pernah ke kita sbg org islam mencampuri urusan agama mereka?? Dalam hal pentadbiran negeri kita mestilah ingat dan sedar..tanpa rakyat siapalah kita.. bukanlah isu wang yg ditagih tp bila menjadi pemerintah jgn lah mnjadi org yg zalim.. moral of the story... rakyat akan lebih bersimpati pada org yg dizalimi.. tak mustahil kamu juga akan dihukum seperti kerajaan barisan nasional.. wallahualam

Anonymous said...

sapa awared dato kat mamat nie

Anonymous said...

Hasbul

Kenapa nada berbeza bila tak lagi bersama?
Bila bersama, semuanya nampak indah belaka ke?

Kini, segala muncung meriam dihalakan kepada yang dulu bersama
Yang dulunya berazam menentang barisan nasional

Di mana kesombongan ulama pas yang kononnya kuat bersendiri
Mengapa dengan sang musuh ini pula ditagih simpati
Adakah sekarang sudah terhantuk baru tersedar diri



Anonymous said...

Berlagak pelik la nampak dap n penjilat penjilatnya tu.depa ingat duit tu turun dr langit utk depa sj ka.duit tu untuk diuruskan n diberi kpd yg berhak.tengok sj la berapa lama lagak mereka tu dpt bertahan.anjing gila pun sudah dtg.jgn ada yg lain pulak yg jd gila nanti.gila sbb pegang duit

Anonymous said...

Hassssssbul ,khutbah tu betul ,yamg kurang sesuainya mnegapa isinya mengatakan DAP menghina islam ,apa perlu dikhutbakan .bukankah kalau betuk2 ada bukti bahawa DAP menghina islam ke atau menentang islam ke.Apa masalalhnya tok mufti dengan buktinya sekali pergi ke pejabat ROS ,laporkan kesalahan DAP sebab DAP adalah satu pertubuhan partipolitik yang diluluskan.kalau salah DAP akan diharamkan ,susah ke? macam tu hasssssbuullll

Anonymous said...

Hasbul .cuba kau bagi hukum,apa hukum makan ikan atau ayam dalam satu mangkuk ada babi.babi untuk DAP.ikan untuk PKR dan Ayam untuk Pas,tetapi dimasak dalam satu periuk.maknay macaman tadbir di Selangor ,Pas kata tak mahu bersama DAP tapi di Serlangor macam peminta sedekah,ha,jawablah hukum apa makan gaji kerja bersama dengan pemakan babi.(DAP).

IrWrWs said...

Wahai penjilat DAP dan parti AMA(na)Hnya.. cuba baca baik2 laporan tu..

Dato khairudin cuma mintak penjelasan LGE bukannya mintak duit Rakyat (disangkakan duit DAP)..

Aku dah kata dulu bhw para penjilat (AMAnaH) akan mengiyakan apa saja yg DAP buat.. dan akan menyalahkan PAS termasuk rakyat kalau ianya berkaitan DAP..

Yg bangangnya PKR kerusi paling sikit di Selangor tapi para penjilatnya punyalah besar kepala.. BANGANG..

Anonymous said...

Wan rosli lahanat.
Kalau nak memaki dan mencarut, seluruh keturunan kau boleh aku lahanatkan. Jadi, kalau menulis, tak payah nak nak meniru cara hadi awang bercakap. Orang melaka ni lagi berdarah telinga kau nanti.

Wan rosli pukimak

Yang khairuddin nak tuntut penjelasan tu buat apa? Atas dap lah nak beri atau tak. Pas mana ada maruah.. Cerita pasal jawatan kat selangor dan penang, dah ketar siku dan lutut. Ntah bila akan kena terajang dari kepimpinan negeri. Kira menempel lah dengan muka tak tahu malu.

Takkan selamanya jadi barua tanpa maruah di dua negeri tu...


Wakakakakakakakakakakakakaakak

Anonymous said...

MEMANG PATUT PUN.....
DAH PUTUS HUBUNGAN...
DAH BERCERAI. ..
NAK MINTA BANTUAN LAGI....
REDHALAH DGN KETENTUAN ALLAH...
KITA NI KAN ORG ISLAM....
PARTI ISLAM..

Anonymous said...

Gambarannya, bukan Pesuruhjaya PAS Negeri Ustaz Fauzi Yusof dan dan Ustaz Yusni Mat Piah (Ketua Penerangan PAS Negeri) sahaja yang membuka sekolah Islam secara swasta di negeri ini.

Abdul Malik pada sidang media tengah hari tadi antara lain mengesahkan kedua-dua sekolah berkenaan langsung tidak membuat permohonan, lagipun ada sekolah-sekolah lain khususnya tujuh sekolah pondok lebih memerlukan bantuan berwajib daripada Kerajaan Negeri.

Selain itu, katanya, ada permohonan tidak diluluskan kerana satu-satu sekolah itu atau mudirnya dinilai mempunyai kemampuan daripada segi kewangan.

Tambah beliau, ada permohonan lain diutamakan kelulusan bagi tahun ini kerana dinilai ada keperluan mendesak oleh Bahagian Pendidikan JAIPP sendiri.

Pokok pangkalnya, kena memohon sumbangan jika mahu diproses permohonan, bukan menanti peruntukan bantuan SAR tanpa membuat permohonan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails