Monday, August 24, 2015

Kekalkan K'jaan BN Yang Goyang Di Bawah Najib, Tidak Perlu Usul Tak Percaya.

Abdul Hadi.
Ibnu Hasyim

KL: Kekalkan kerajaan BN yang goyang di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak sekarang, daripada wujudnya kerajaan BN yang dibangunkan kembali setelah Najib dijatuhkan dalam sidang Dewan Rakyat pada Oktober ini. 

Kerana kerajaan BN yang baru sudah tentu kuat dan kukuh akan memperlambatkan kejatuhan BN menjelang Pilihan raya umum Ke 14 akan datang.

Demikian pandangan yang dikemukakan oleh Weblog Ibnu Hasyim.

"Jadi, untuk kempen selamatkan Malaysia, tidak perlu dilakukan menerusi usul undi tidak percaya terhadap kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak dalam sidang Dewan Rakyat Oktober ini. 

"Apa lagi bila ada gesaan pihak-pihak tertentu yang cuba mendesak Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang supaya memberi jaminan bahawa kesemua Ahli Parlimen Pas menyokong sebulat suara usaha tersebut. Presiden PAS dan Ahli Parlimennya pun ada hak kebebasan bersuaranya sendiri." Jelas editornya Dr Hj Mohd Hasyim.

Hj Mohd mengulas kenyataan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang yang menegaskan usul itu boleh selamat jika sekurang-kurangnya 78 Ahli Parlimen pembangkang bersatu untuk menyokong dan selebihnya daripada Ahli Parlimen Umno dan BN.

Sebelum ini, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, beliau mempunyai bukti mengenai komplot menggulingkan kerajaan iaitu dokumen akuan bersumpah yang menyasarkan 37 Ahli Parlimen BN. 
Beliau yang juga Menteri Dalam Negeri menjelaskan, dokumen itu juga disiapkan untuk ditandatangani oleh 87 Ahli Parlimen pembangkang dan satu daripada Bebas. 


Mengenai masalah negara, Hj Mohd bersetuju dengan kenyataan Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, iaitu kerajaan perlukan rombakan menyeluruh dan tidak memadai dengan menurunkan Datuk Seri Najib Razak daripada jawatan perdana menteri sahaja. (IH)

13 comments:

Anonymous said...

Geng GHB dab DAP pasti tk setuju dgn idea ni.. mereka mana boleh terima idea tghh.. mereka akan memastikan mereka shj yg betul walaupun bangang..

Anonymous said...

Anon 8:41, kenapa lunak sangat dengan Umno? atau kamu mmg penyokong UG?

Anonymous said...

Ghb = geng hadi bangang. Hahaha

Anonymous said...

Kita tak perlu ikut perangai mereka.Kumpulan ulamak dan golongan yang maksum serta bloger ni ,biarkan mereka dengan rasa mereka ,kerana mereka hmpir lupa sesipa yng menyokong orang yang zalaim apa akibatnya ,biarkan merreka selesa dengan rasa senang mereka,Yang penting kita teruskan usaha dan ikhtiar dan yang penting wajib selalu mohon keredaah Allah.Memang kita manusia biasa tak lekang dari perasaan marah dan dendam tetapi ituy adalah ujian Allah kepad kita dalam mengharungi perjuangan ini,JANGAN ikut bisikan Iblis.Insyaaallah kita akan berjaya.Teruskan GHB.Biarkan Ibn Hasyim teruskan denga penulisan yang bol;ih kita sama2 fikirkan.

Anonymous said...

Najib digulingkan untuk mengujudkan kerajaan sementara,campuran pembangkang dan BN,Positivenya disini banyak department2 kerajaan direformkan,seprti polis,SPR,SPRM,MEDIA Perdana,Parlimen dan banyak lagi.Sehingga 2018,pilihanraya umum PR14 diadakan.Semua parti2 politik diberi keadilan untuk bertanding samada PR2.0 dan BN.Rakyat diberi peluang sejelas-jelasnya,dan ruang mendapat access dimedia elekronic dan perdana akan manefesto parti masing-masing.Tiada lagi pengundi hantu dan pelbagai penipuan yg lain.Kuasa execurtive dipisahkan dari kuasa mahkamah,tidak macam sekarang kuasa PM terlalu powerful. Kalau dibiarkan najib bermaharajalela sehingga PR14, adakah najib akan membiarkan SPR berkecuaili???polis berkecuali???kita akan ditakuk lama,BN akan menang sepanjang masa??walaupun BN menang tipis??IDEA MENGEKALKAN NAJIB SEHINGGA PR14 adalah idea orng2 yg ingin bersama najib dapat tumpang ghonimah tak payah bersusah payah:ITU SAJA.maaf tn mohd ibnu hasyim kita berbeza pendapat dlm hal ini.

Anonymous said...

Komen paling lawak aku baca... lain kali nk komen kena faham apa maksud yg tersurat dan tersirat..

Ibnu Hasyim said...

T.Kasih, pengomen-pengomen. Saya setuju sangat dengan kepelbagaian idea seperti di atas. Semoga perbincangan ini akan memberi manfaat kepada kita dan Malaysia di dunia dan akhirat. Saya akan memilih pandangan yang lebih dekat kepada kebenaran. Kerana itu berfikiran terbuka amat diperlukan an perluaskan. Insya Allah.

Anonymous said...

Terimakasih juga pada saudara Ibn Hasyim yang mempunya pemikiran yang matang ,tidak mengambil tindakan berat sebelah dan cuba mengambil keputusan secaraadil dalam memilih yangmana baik yangmana tidak baik.sepatutnya ramai bloger seperti ini.Sebab kalau kita tahu bahawa kita lihat kita sendiri padahal kita lupa bahawa ramai yang ornag lain yang lihat kita .

Anonymous said...

Salam tuan Ibnu,mana berita dari peliwat no 1 Malaysia,tak kan senyap saja.Dah reput di makan anai2 ke peliwat tu.

Anonymous said...

Apabila Lim Guang Eng dan Lim Kit Sial menghidangkan sup babi,maka berebutlah geng PR seperti PKR,PAS dan GHB ingin merasa betapa enaknya sup babi. kah... kah.. kah....

Anonymous said...

Maria chin dan Ambiga Tamil Hindu akan mengadakan pertandingan goyang bontot semasa demo bersih4 dan ia terbuka kepada penyokong PR terutamanya PAS,PKR,DAPigs dan GHB.Cepat daptar nanti melepas.

Anonymous said...

Anon mouse 9.01 dan 9.07 adalah manusia yang sama dan sebelum kita disusruh makan sup babi rupanya dia dah merasa dulu lagi.sebab dia tahu betapa enaknya sup babi.ni hati Umno .padan muka,dia konon nak pekenakan orang lain ,rupanya dia makan sup tulang babi.

Unknown said...

Jgn tunggu negara musnah br nak tergadah
abul hadi wooiii

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails