Tuesday, June 16, 2015

Ini Farah Ann, Atlet Cantik M'sia Dibully Lantaran Baju Seksi..

Meski berhasil meraih medali emas di cabang senam, Farah malah dapat hujatan dari warga Malaysia sendiri.
Menurut netizen, Farah Ann memakai pakaian yang terlalu mempertontonkan aurat.

Berita Dari Indonesia:

Atlet senam Malaysia, Farah Ann Abdul Hadi saat tampil di ajang SEA Games di Singapura (7/6). Atlet cantik peraih emas cabang senam Sea Games 2015 ini malah dibully netizen Malaysia lantaran tampil dengan pakaian yang seksi.

Meski berhasil meraih medali emas di cabang senam, Farah malah dapat hujatan dari warga Malaysia sendiri.


Meski berhasil meraih medali emas di cabang senam, Farah malah dapat hujatan dari warga Malaysia sendiri.

Meski berhasil meraih medali emas di cabang senam, Farah malah dapat hujatan dari warga Malaysia sendiri.
Meski berhasil meraih medali emas di cabang senam, Farah malah dapat hujatan dari warga Malaysia sendiri.

Meski berhasil meraih medali emas di cabang senam, Farah malah dapat hujatan dari warga Malaysia sendiri.
Meski berhasil meraih medali emas di cabang senam, Farah malah dapat hujatan dari warga Malaysia sendiri.

Peraih emas cabang senam Sea Games 2015, Farah Ann Abdul Hadi, malah dibully netizen gara-gara pakai baju seksi. Baju seksi yang dimaksud para netizen Malaysia itu adalah baju wajib seorang pesenam. 

Menurut netizen, dara cantik asal Malaysia ini memakai pakaian yang terlalu mempertontonkan aurat. Hal ini dibuktikan di foto yang diunggah oleh Buletin TV3 di FacebookDalam foto tersebut, terlihat Farah memakai baju senam berwarna ungu tangan panjang, namun pada bagian bawah, hanya menutupi alat kelaminnya saja.


"Sampai dia meninggal, orang-orang tetap saja dapat melihat selangkangan dan auratnya," tulis seorang netizen dalam akun Facebook Muhammad Nur Salam, seperti dilansir merdeka.com dari The Malay Online, Senin (15/6).


Seorang netizen lainnya, Amir Muhd mengatakan," Buka saja sekalian bajumu, biar semua orang dapat melihatnya."


Sementara netizen lainnya, Addieputra Jentayu malah menasihati gadis 21 tahun itu. Dia mengatakan dalam akun Facebooknya, Farah akan mendapat balasan setimpal dari Tuhan jika terus-terusan hidup dan menikmati dunia yang fana.


Para muslim memang diwajibkan untuk menutup aurat mereka. Jika ketahuan memamerkan aurat, maka mereka akan dikritik habis-habisan. Namun, rupanya ada juga yang malah mendukung Farah, dan memuji usahanya dalam Sea Games kali ini di Singapura.


"Menjijikan membaca komentar sok religius dari mereka yang menyebut dirinya anggota surga. Abaikan mereka. Selamat Farah Ann, tidak mudah mendapatkan medali emas untuk Malaysia," ujar seorang netizen, Dina Nida.


Farah Ann berhasil meraih medali emas pada cabang senam lantai dengan hasil 13.733 mengalahkan Indonesia dan Vietnam. Sementara itu, atlet Malaysia lainnya hanya mendapatkan perak dan tiga perunggu.



Terkini
MGF akan kemuka cadangan etika berpakaian

MGF akan kemuka cadangan etika berpakaian ahli gimnas kepada FIG
MGF akan mengemukakan cadangan berhubung etika berpakaian untuk gimnas yang beragama Islam kepada Persekutuan Gimnastik Antarabangsa (FIG).

Sementara itu mengikut perkembangan terkini di KL, Malaysia, Persekutuan Gimnastik Malaysia (MGF) akan mengemukakan cadangan berhubung etika berpakaian untuk gimnas yang beragama Islam kepada Persekutuan Gimnastik Antarabangsa (FIG).

Presiden MGF, A. Razak Mat Amin berkata cadangan untuk membenarkan gimnas beragama Islam memakai seluar sama sendat (tights) pernah dikemukakan sebelum ini namun tidak mendapat maklum balas daripada badan induk persekutuan antarabangsa sukan itu.

"Kita akan terus berbincang di peringkat dalaman dan membawa perkara ini kepada pihak yang berwajib dalam masa yang terdekat," katanya ketika dihubungi Bernama pada Isnin.

(IH)

Lihat lagi..

14 comments:

Anonymous said...

Siapa kata Malaysia negara Islam? Syok sendiri saja. Tgk pemimpin pun dah tahu, tak ada pun ciri2 negara Islam. Nauzubillah.....

Anonymous said...

Allah says in the Qur'an : "And let there be [arising] from you a nation inviting to [all that is] good, enjoining what is right and forbidding what is wrong, and those will be the successful."(Aal ‘Imraan 3:104).

Allah dan rasulNya memerintahkan kita semua menyuruh manusia melakukan kebaikan dan melarang kemungkaran (Aal ‘Imraan 3:104). Oleh sebab itu, orang Islam berhak menegur perempuan Islam yang mendedahkan aurat mereka. Wanita yang mendakwa dirinya beragama Islam wajib menutup auratnya (An Nur:31 dan Al Ahzab:59)

Nabi Muhammad s.a.w. telah bersabda kepada Asma’ binti Abu Bakar: “Wahai Asma’ sesungguhnya seorang wanita itu apabila telah baligh (haidh) maka tidak boleh baginya menampakkan tubuhnya kecuali ini dan ini, seraya menunjukkan wajah dan telapak tangannya.” [HR Abu Dawud]

Allah telah menyampaikan hukum-hukum Allah melalui Nabi Muhammad s.a.w. maka wajiblah manusia yang mengaku beragama Islam mematuhi perintah Allah dan rasulNya. Maka manusia yang mengaku dirinya beragama Islam tidak wajar mempertikaikan perintah Allah dan rasulNya kerana tindakan itu boleh menyebabkan kufur akidah (murtad) !

Masalah hari ini ialah sebahagian orang Melayu yang mengaku beragama Islam tetapi tidak mengetahui hukum-hukum Allah dan akhlak Muslim kerana malas belajar. Lebih malang lagi mereka menyokong kemungkaran dan kesesatan dan menentang perintah Allah dan rasulNya kerana kejahilan atau kezaliman atau penderhakaan atau kemunafikan mereka sendiri.

yen uchop said...

Janganlah marah! menteri ugama kata syi'ah x boleh disebarkan tetapi penganut syi'ah boleh mengamalkan fahaman mereka,manalah tahu anak hadi ni mungkin syi'ah/melayu kristian/.... bukannya tuang presideng hadi tau , buka anak dia.

Anonymous said...

Iblis dan syaitan telah bersumpah untuk menyesatkan manusia dengan menggalakkan manusia melakukan kemungkaran dan kesesatan supaya manusia menjadi penghuni neraka:

Iblis berkata: "Wahai Tuhanku! Kerana Engkau telah menjadikan daku sesat, (maka) demi sesungguhnya aku akan memperelokkan segala jenis maksiat kepada Adam dan zuriatnya di dunia ini dan aku akan menyesatkan mereka semuanya," (Hijr:39)

Maka tidak hairanlah kita melihat syaitan-syaitan menyokong tindakan perempuan mendedahkan aurat mereka! Sesungguhnya syaitan itu terdiri dari manusia dan jin yang sesat dan menyesatkan. Seekor syaitan telah berkata "Menjijikan membaca komentar sok religius dari mereka yang menyebut dirinya anggota surga. Abaikan mereka. Selamat Ann, tidak mudah mendapatkan medali emas untuk Malaysia."

Hana said...

Salam saya tak sangka blogger ibnuhasyim sanggup post gambar2 budak ni... u ingat dah blur kn bahagian ppk dia tu dah ok? Jahil ke atau sengaja jahil? Bukan ke rambut, peha, bontot semua tu aurat? U punya suka lah nak gelar sy ustazah jadian tpi sbgai orang islam sy nak ingatkn u pun sama juga dapat dosa tepek gambar dia dlm blog u ni. Ok dah beres tanggungjwb sy! Maaf semoga terasa..ingatlah hidup n blogging ni sementara aja. Tak takut ke kalau mati nanti orang masih bole tgok gambr dedah aurat dlm blog u? Dosa bterusan ok. Tologla contohi blogger pen buruk

Anonymous said...

Hana, Marah kerajaan you yang tidak Islamik. Bini PM tak tutup aurat. Paksa orang telanjang macam atlet sukan itu. Kenapa tak bantah? Kepapa tak dakwah? Masih bodoh lagi. Belajar beza antara aurat dengan gambar aurat.

Orang dakwah you bising. Kenapa you tak dakwah bini najib? utazah tahi kucing?

Anonymous said...

Pak hashim ni bodoh orangnya. Dia ingat ap yg dia buat ni la "jalan Islam" yg betul. Nak tegur nak nasihat mcm mana pun tak tau lah. Mengaku pulak sebagai jalan dakwah. Gila babi. Kalau mcm ni punya dakwah, makhluk mana yg nak terpikat dgn dakwah bogel kau wahai pak hasyim. Nampak lagi mcm gila seks ada la.

Kita tegur dia, dia suruh kita nasihat PM & bini. Lol bangang. Apsal tak suruh kita nasihat sultan2 sekali? Sampaikan walau satu ayat tu lagi tak tahan. Ikut hang la pak hasyim. Teruskan sesat dan menyesatkan

Anonymous said...

Bro, tegur pak Hasyim berani. Tegur Sultan , PM, bini Najib meroyan tak berani? memang umno pior..

Anonymous said...

Tahniah dan syabas untuk Pak Hasyim kerana keberanian beliau mendedahkan kemungkaran di negara ini!

Bila membaca komen-komen yang mengutuk Pak Hasyim maka kita semua tahu bahawa kaki-kaki maksiat menjadi cacing kepanasan kerana mereka merasa tidak tenang dan selalu gelisah apabila kegiatan maksiat mereka didedahkan dalam media massa.

Anonymous said...

Stopa dulu cekuduk pakai spendar besar takde orang keluar fatwa pun. Kamon lah adil tu penting dlm Islam. Cerita pasal iblis mcm kenal betul, tapi bukan paham pun.
Iblis ni selalu duduk dgn ahli2 agama, pandai ceramah, baca hadis bukan dgn ahli gimnastik pun.

Anonymous said...

Anon (June 17, 2015 at 9:24 PM) adalah IBLIS kerana menfitnah ulama-ulama !

Ibnu Hasyim said...

Tugas kita untuk mengikis karat-karat jahiliah dan pedulikan salakan-salakan di kiri kanan jalan dakwah. Langkah tetap diteruskan, Sokongan saudara-saudara amat diperlukan. Allah bersama kita, Insya Allah. Jom terus!

Anonymous said...

Fitnah camana pulak? Betul ke diorang ulamak? Mana dapat perlantikan jadi ulamak? Kalau duduk ramai2 1 dewan bincang pasal politik, nak berkuasa, nak menang pilihanraya itu politician nama dia. Bukan ulamak.
Tunjuk bukti bila masa nabi berpolitik? Maki hamun org. Buat rancangan mengundi pilhanraya di mekah madinah. Nabi menyampaikan islam bukan perayu undi dan politician. Jangan buat fitnah kat nabi.
Buat fitnah keje iblis.

Anonymous said...

Eh ada lupa lagi satu. Nak jatuhkan BN itu penting. Huahahaha..
Teruskan berhukum sesama manusia.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails