Tuesday, June 16, 2015

Projek Tun Razak Exchange (TRX): Tabung Haji Pembohong?

Lembaga Tabung Haji masih menilai semua tawaran berhubung penjualan tanah di projek Tun Razak Exchange bagi memastikan ia membuat keputusan terbaik agar seluruh prosesnya bertepatan dengan syariah. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Jun, 2015.

WALAUPUN pengerusi Lembaga Tabung Haji Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim sejak awal Mei lagi berkata, penjualan tanah di projek Tun Razak Exchange (TRX) yang dibelinya daripada 1Malaysia Development Bhd (1MDB) pada April, akan lengkap dalam masa “seminggu dua” tetapi hingga kini, masih belum dimemuktamadkan. 

“Tabung Haji masih menilai semua tawaran yang ada dalam usaha membuat keputusan terbaik, supaya seluruh prosesnya bertepatan dengan syariah,” Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom memberitahu Dewan Rakyat semalam, menjawab soalan dari Tony Pua (DAP—Petaling Jaya Utara).

Berbohongkah Tabung Haji?

2 comments:

Anonymous said...

Sejarah telah menyatakan bahawa antara faktor yang menyebabkan kelemahan kerajaan Melaka dan kejatuhan Melaka ke tangan Portugis ialah keling-keling Si Kitol dan Raja Mendeliar yang melaga-lagakan sultan Melaka dengan Bendahara Melaka.

Pada abad 21 pula, keling-keling Si Kitol dan Raja Mendeliar dan barisan penyamun telah ditugaskan menjaga Tabung Hutang. Akibatnya mereka tanpa merasa malu dan segan telah menyamun wang orang ramai dalam Tabung Hutang untuk menyelamatkan syarikat kroni barisan penyamun 1MsiaDlmBahaya.

Ini bererti wang rakyat dalam semua dana awam adalah tidak selamat dan boleh disalah-gunakan untuk menyelamatkan kroni-kroni barisan penyamun ! Habislah wang rakyat digunakan untuk memuaskan nafsu serakah pemimpin barisan penyamun!

Anonymous said...

Betul benar rakyat tak pernah peduli dan ambil tahu akibat dari semua pengkhianatan..mereka hanya tahu ketuanan melayu..wlu tidak amanah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails