Saturday, June 20, 2015

Erdogan Getarkan Hati Pendengar Dengan Bacaan Al-Quran.. (video)

TIDAK ramai pemimpin dunia terutama yang muslim pandai melantunkan bacaan Al-Quran atau bahkan hafal (hafiz) al-Quran. 
Salah satu di antara yang sedikit itu adalah Presiden Turki, Recep Tayyip Erdogan, negara berasaskan sekular, lapor web Eramuslim.

Dalam sebuah video yang dipaparkan di akaun Facebooknya, seorang ahli politik AKP Turki, Mehmet Sercan oge, mengaplod video Presiden Recep Tayyip Erdogan melantunkan ayat-ayat Al-Quran.

"Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip ERDOĞAN'ın sesinden Kuran Tilaveti ... [Ali İmran Süresi]. (Suara Presiden Recep Tayyip Erdogan melantunkan Al-Quran ... Surah Ali Imran," tulis Mehmet Sercan oge pada 3 Jun lalu.


Dalam video berdurasi 2:50 minit itu, Erdogan yang dilahirkan pada 26 Februari 1954 melantunkan ayat 190-194 surah Ali Imran dengan bacaan yang fasih, suaranya merdu, tajwidnya bagus dan menggetarkan bagi yang mendengarnya, masya Allah! (IH)


4 comments:

Anonymous said...

ada seorang pemimpin tu pandai melantun HARAM JADAAAAAAAAAH

Anonymous said...

Manusia jenis apa kamu marah pemimpin yang baca Al-Quran.

Anonymous said...

manusia jenis apa kamu tak tahu maksud orang. Lemah isu dan peristiwa. Haram jadah tu utk ketua 1mdb lah BODOH. bukan utk erdogan.

Anonymous said...

Saya merasa kagum mendengar Presiden Erdogan membaca Al-Qur'an. Alhamdulillah!

Saya merasa malu kerana pemimpin Ameno tidak mengetahui contoh najis mughallazah apabila beliau ditanya oleh pelajar sekolah rendah. www.youtube.com/watch?v=qCMjMxOhIFA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails