Tuesday, April 07, 2015

Cium Mulut Di ABPBH Semalam. Jangan Marah, Guru Kencing Berdiri..

HALAMAN HIBURAN
DIBALIK kemeriahan majlis ABPBH 2014 yang berlangsung semalam, diberitakan..

"..Tindakan Johan mencium isterinya di bibir sebaik sahaja diumumkan sebagai pemenang anugerah Penyampai Radio Lelaki Popular, menimbulkan pelbagai reaksi di kalangan peminatnya.

"Mungkin juga perkara tersebut berlaku secara spontan kerana terkejut namun jawapan kepada tindakan penyampai radio dan pelawak, hanya empunya diri yang tahu. Malah, ada peminat Johan sendiri yang mempertikaikan tindakannya itu.

"Tidak kurang juga ada yang berberpendapat aksi sebegitu tidak sopan dilakukan di khalayak ramai apatah lagi ia turut ditonton oleh pelbagai peringkat umur. Apa-apa pun, kami pasti Johan mempunyai jawapan tersendiri terhadap apa yang dilakukannya ketika itu. " - (rtky/s)


Komen...

Apa nak hairan, cium mencium, peluk memeluk lelaki perempuan depan khalayak ramai, jangankan suami isteri, gadis Islam dengan artis Korea,  menteri wanita Islam dengan peminatnya lelaki Cina tua, isteri pemimpin Islam Malaysia dengan lelaki bukan muhrim orang putih kafir luarnegara, dengan ahli sukan, PM bergencok dengan penari 'berpakaian tapi bogel' dari Korea dan segala macam kesyaitanan lagi.

Orang agama, pihak berwajib, atau mufti hanya jadi tunggul kayu, 'ketam tumpul' atau 'syaitan bisu' sahaja. Terutamanya apabila yang melakukan itu ialah menteri, keluarga menteri atau kuncu-kuncu yang sekandang dengannya.

Apabila pemimpin dan keluarga pemimpin, yakni guru mereka 'kencing berdiri' , sudah tentu muridnya 'kencing berlari', bahkan pecut lebih kencang dan bertaburan lagi.

Solusi:

Oleh itu, untuk menyelesaikan masalah ini, kena berbalik kepada dasar pemerintahan negara. Kalau memilih parti yang bukan Islam, bererti politiknya yang bukan Islam (politik jahiliah) berada di atas sekali. Jadi agama terpaksa berada di bawah politiknya, di bawah telunjuk kaki pemimpin-pemimpinnya. 

Buktinya seperti kes di atas, ulamak setakat jadi tunggul kayu, makan gaji, keluar fatwa, 'membaca' khutbah, bahkan kalau orang berzina di depan hidungnya pun dia tak boleh buat apa-apa. Apa lagi mengakui dan mengatakan seronok berzina dalam facabook, ulamak hanya bagaikan tikus melihat besi sahaja, tak mampu gigit.

Bagaimana penyelesaiannya? Pastikan negara Islam tertegak dengan memilih parti atau kumpulan Islam. Wajib tegakkan negara Islam. Di Malaysia dengan berperang tawan negara melalui 'peti undi', bukan dengan senjata dan paksa. 

Kalau UMNO/BN, pemimpinnya akui parti sekular dan bukan untuk tegakkan negara Islam. Bahkan pemimpinnya segaja membiarkan atau mengimport budaya luar yang jahiliah masuk, untuk membebaskan belia-belianya dari kungkungan agama supaya tidak akan menyokong parti Islam dan segala yang berbau Islam. 

Wallahu 'aklam. (IH)

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis

E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis 

3 comments:

Anonymous said...

jauh dari nasihat ugama macam macam boleh terjadi

setiap kali solat kita minta Allah tunjuk jalan yang lurus diluar solat
kita hidup penuh maksiat
fikir fikir

Cikna said...

Kita yg tgk ni pun t'kejut jgk.....😅

Anonymous said...

Apa nak jadi ngan anak2 korang nanti...mak hapak dah tunjuk perangai yg kurang sopan cam ni....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails