SG LIMAU Kempen pilihan raya kecil Sungai Limau dicemari insiden penemuan dua replika kaki yang dipotong yang digantung berhampiran tempat BN berkempen di tengah-tengah pekan Sungai Limau.

sg limau by election fake amputated leg 021113 khir jamilMenteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom  dalam sidang media segeranya menyifatkan insiden itu sebagai "aneh dan menjijikkan".

"Ini konspirasi untuk menyemai kebencian penduduk tempatan terhadap BN," katanya sambil menafikan insiden itu mempunyai kaitan dengan BN.

Menurutnya, dua replika itu ditemui di kawasan Bukit Besar dan Simpang Tiga sebelum tengahari tadi.

Replika itu juga tertera perkataan 'kaki ustaz' padanya dengan tulisan berdakwat merah. Menurutnya, petugas parti telah menurunkan replika itu dengan bantuan polis dan satu laporan polis juga telah dibuat tentang insiden berkenaan.

kedah defection ceramah 220510 mb azizanPilihan raya kecil N20 Sungai Limau diadakan susulan kematian wakil rakyatnya, bekas menteri besar Tan Sri Azizan Abdul Razak pada 26 September lalu.

Azizan meninggal dunia akibat komplikasi kegagalan organ dan beliau yang sebelum itu menderita penyakit kencing manis juga terpaksa dipotong kedua-dua kakiknya akibat penyakit tersebut. (MK)


Lihat lanjut..
E-Buku IH-79: PRK Sg Limau Kedah
E-Buku IH-79: PRK Sg Limau Kedah