Friday, October 11, 2013

Kencing Syaitan Patut Diiklan 'Haram'nya Setanding Rokok & Dadah.


Khairi Jamaluddin (Ketua Pemuda Umno ) bersama arak?

SEBUAH kajian dan penelitian yang dilakukan di Loyola University Medical Center di Amerika Syarikat menyebutkan bahawa alkohol akan membuatkan zat yang membentuk tulang kurang termineralisasi sehingga tulang pun menjadi lemah dan mengalami gangguan pembentukan.

Hasil penelitian itu  juga menyebutkan bahawa alkohol akan menghasilkan bahan kimia iaitu radikal bebas. Radikal bebas ini apabila dibiarkan menumpuk akan merusak fungsi sel normal sehingga mengganggu pertumbuhan tulang seperti dikutip dari dari foxnews.

Selain itu alkohol juga akan menyerang osteopontin. Osteopontin bersamaan dengan protein lain yang disebut dengan SDF-1 berfungsi untuk membentuk sel-sel induk menjadi sel-sel tulang. Apabila osteopontin rusak, maka tulang pun akan terganggu.

Komen weblog Ibnu Hasyim: Diriwayatkan dari Abu Darda’ r.a, Rasulullah bersabda, ‘Jangan kamu minum khamr sebab khamr adalah kunci dari segala keburukan,” (Shahih, HR Ibnu Majah [3371]). Khamar, arak atau alkohol juga disebut air kencing syaitan. Sepatutnya 'kencing syaitan' inilah yang patut diiklankan pengharamannya melebihi atau sekurang-kurangnya menyamai iklan pengharaman rokok. Atau seiring dengan pengharaman, rokok, arak dan dadah di Malaysia.

Kedudukan Malaysia kini di tangga kesepuluh dalam penggunaan arak di dunia, disifatkan sebagai "kejayaan gelap" pemerintahan BN yang di luar jangkaan rakyat negara ini.


Tengku Abdul Rahman melawat ke kilang arak


Hisyamuddin Hussin Onn.. Minum arak bersama sahabat handai?

 
Anak angkat Dr Mahathir tengah sendawa arak tu?


Pak lah masa muda bersama botol kicap..


Pak lah minum teh?


Najib minum sirap.?


air apa tu najib?


Anak mahathir,, bapak arak...


Allahu 'aklam!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails