Monday, September 09, 2013

PAS: Pemuda Setuju Ulama Jadi Timbalan Presiden

SHAH ALAM – Kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat, yang mencerminkan hasratnya untuk menyaksikan ulama mengisi jawatan timbalan presiden parti itu tidak bermakna beliau mengetepikan pihak lain.

Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hasan berpendapat, memandangkan parti itu memperjuangkan Islam, maka jawatan tersebut perlu diisi dengan calon yang mendalami Islam.

“Jawatan presiden dan timbalan presiden adalah tunjang parti. Sebab itu ia perlu digalas oleh mereka yang betul-betul mendalami Islam.

“Saya setuju dengan cadangan yang beliau utarakan. Tapi bagi saya cadangan itu juga tidak membawa sebarang maksud  memperkecil atau mengetepikan peranan pihak lain yang ada dalam parti,” katanya pada Sinar Harian semalam.

Katanya, semua pihak, termasuk ulama, profesional dan aktivis, berperanan memperkukuhkan parti itu.

Ditanya sama ada beliau akan bertanding jawatan lebih tinggi atau mahu mempertahankan jawatannya sahaja pada muktamar tahunan Pas kali ke-59, November depan, Nasrudin berkata, beliau belum membuat keputusan.

“Saya perlu lihat dulu pencalonan lain dan di mana saya diperlukan. Mungkin dalam masa tiga atau empat hari lagi saya maklumkan mengenainya,” katanya. (SH

Lihat sebelum ini.. 
E-Buku IH-77: Pemilihan Kepimpinan PAS 2013
E-Buku IH-77: Pemilihan Kepimpinan PAS 2013

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails