Sunday, June 23, 2013

Datuk Husam Di Mahkamah Majistret Kota Bharu Pagi Ini..


Isteri dan keluarga terdekat beserta orang ramai menunggu ketibaan Husam di IPD Pengkalan Chepa, malam tadi.

KOTA BHARU: Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa akan dibawa ke Mahkamah Majistret Kota Bharu kira-kira jam 9.00 pagi ini oleh pihak polis untuk mendapatkan perintah tahanan reman.

Mohd Hisyam Fauzi memberitahu, beliau yang bertindak sebagai peguam kepada Husam akan hadir untuk membantah penahanan itu. Ini kerana, tegasnya alasan untuk mengambil tindakan tahanan reman tidak wajar memandangkan ucapan Husam sebelum ini belum dapat ditentukan adakah ia benar berkaitan dengan akta hasutan.

“Jadi kita akan membantah hasrat untuk tahanan reman itu apa lagi kes ini tidak begitu kompleks,” ujarnya.

Hisyam seterusnya memberitahu Husam sendiri memberi kerjasama yang baik berhubung siasatan yang dilakukan terhadapnya. Peguambela itu juga mengakui Husam tidak begitu sihat kerana demam.

Malam tadi Husam ditahan di lokap IPD Kota Bharu, Pengkalan Chepa. Lebih 400 orang berhimpun di luar pekarangan IPD kira-kira jam 11.00 malam. (Gambar bawah) Hadir sama isteri Husam, Datin Rohana Ab Rahman serta keluarga terdekat.

Husam tiba di IPD Kota Bharu kira-kira jam 1.30 pagi dengan diiringi tidak kurang 13 buah kenderaan dari Balai Polis Ampang. Beliau ditahan untuk siasatan mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan yang dipercayai ada kaitan dengan kenyataannya mengenai ‘syahid fi sabilillah’ berhubung penyertaan pada himpunan aman Black 505 di Padang Merbok petang semalam. (Hrkh)
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails