Thursday, June 27, 2013

Al-Fatihah Untuk Allahyarham Dr Rahman: Husam & Penimpin PAS.

 Husam membacakan Alfatihah untuk Allahyarham Dr Rahman

 Jenazah Dr Rahman disembahyangkan sebelum disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Teluk Bayu

BESUT: Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa, antara pimpinan tertinggi PAS yang turut menziarahi jenazah allahyarham anggota exco kerajaan Terengganu, Dr A Rahman Mokhtar, 55 yang meninggal dunia pagi semalam.


Selain Husam turut merakamkan ucapan takziah kepimpinan PAS Kawasan Besut yang diketuai Yang Dipertuanya Wan Azhar Wan Ahmad tengahari semalam. Kunjungan Adun Salor itu juga, membuatkan isteri allahyarham Azizah N. Omar merasa terharu serta mengucapkan terima kasih di atas kesudian Husam menziarahinya.

Husam ketika memberitahu Harakahdaily selepas kunjungan itu berharap keluarga Adun Kuala Besut itu juga bersabar menghadapi ujian yang begitu memilukan itu.

“Kematian adalah sesuatu yang pasti, kita berharap keluarga allahyarham serta anggota keluarga bersabar menghadapi ujian ini.
“Moga allahyarham mendapat tempat terbaik di sisiNya,”ujarnya semalam.

Allahyarham meninggal dunia meninggal  pukul 10.18 pagi semalam di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu akibat kegagalan pernafasan selepas seminggu menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi hospital itu. Beliau meninggalkan isteri Azizah dan empat anak iaitu Mohd Zaihan, Mohd Razhan, Mohd Zaffuan dan Nurul Najihah.


Pada pilihan raya umum ke-13 bulan lepas, beliau mempertahankan kerusi DUN Kuala Besut yang dimenanginya sejak 2008 dengan majoriti 2,434 mengatasi calon PAS Napisah Ismail. Allahyarham kemudian dilantik sebagai Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pembangunan wanita, Keluarga dan Masyarakat dalam barisan exco kerajaan negeri Barisan Nasional.

Jenazah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Besut, Dr A. Rahman Mokhtar yang meninggal dunia akibat kanser paru-paru  selamat dikebumikan di tanah perkuburan Islam Kampung Teluk Bayu petang semalam. (Hrkh)


Lihat kisah-kisah Datuk Husam sebelum ini..
E-Buku IH-74: Detik-Detik Datuk Husam Diseret Ke Mahkamah

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails