Sunday, May 05, 2013

Benarkah 'Ini kalilah' = 'Inni Qalillah' Bermakna 'Akulah Allah'?



BUKTI GEMPAR....Sebutan INIKALILAH hina Al- Quran

DIMANA MANA sebutan atau ayat mahupun ejaan" INIKALILAH" menjadi satu perkataan yang ditakuti oleh pihak disebelah sana. Perkataan Ini Kali lah asalnya adalah sebutan orang Sabah yang membawa maksud KALI INI .......Mungkin sudah ketandusan isu....perkataan INIKALILAH diberikan maksud begini........
 

Penulis pun bukan arif dan pakar dalam menafsir ayat Al- Quran...nak memandai dalam hal ini takut rosak akidah.........tetapi  jika kita fikir secara logik...ramai orang islam diSABAH sudah menggunakan perkataan ini kali lah sudah berkurun lama.......rosakkan mereka dan DAJJAL KAH MEREKA??

Jika dilihat dari segi ejaan YANG BETUL ......INI KALI LAH.......tidak dirapatkan! 

Sesekali terfikir jua......jikalau ditakdirkan kita mengundi minggu depan bukan esok...pasti perkataan UBAH juga akan dijadikan satu isu kononnya Pakatan menghina pemakai JUBAH! (Diangkat dari TKO)

5 comments:

Anonymous said...

Tanda2 yg tuhan tunjukkan tanpa kita sedari....tolak dap dan pkr

Anonymous said...

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20130504151706AAesaF8

Anonymous said...

Laahh yang hangpa bongok sangat pasai apa.....sebutan ini kalilah tu sememang nya dalam bahasa melayu...yang tetiba gi sebut dalam bahasa arab tu pasai apa...orang quraish arab pun nak mngundi kah...tolol lah hangpa ni otak letak tang mana bontot kah...dan tetiba plak datang dajal pulak dah...sungguh lah hangpa belajak pun tak abis dah nak sesatkan orang laen

Anonymous said...

buduh siapa translate pigi arab tu

Anonymous said...

Memang bodoh punya pemikiran. Penulis ini memang macai lah. Tak habis-habis nak bikin cerita yg menyesatkan orang lain. Bodod betul macai!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails