Sunday, April 28, 2013

Husam & 2 Puteri UMNO..Bila Susah UMNO Tiada? Lihat Ini,

LIHAT ini, kisah Datuk Husam Musa dan 2 puteri UMNO..

Pertama:  
 
PUTRAJAYA - Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa mengucapkan takziah kepada keluarga Timbalan Ketua Pengarah Kastam Malaysia II (Bahagian Perkastaman dan Cukai Dalam Negeri), Datuk Shaharuddin Ibrahim yang meninggal dunia akibat ditembak pagi semalam. 

"Saya ucap takziah kepada keluarga Allahyarham, saya juga telah hadir ke masjid, saya telah solat jenazah dan telah hantar jenazah ke tanah perkuburan," katanya pada ceramah anjuran Pas di sini, malam ini. 

Bagaimanapun, beliau berkata semasa proses pengurusan jenazah Shaharuddin sehingga pengebumian tidak terdapat seorang menteri pun yang turun memberi penghormatan terakhir kepada Allahyarham.

Beliau juga percaya kematian Shaharuddin berkaitan dengan tugasan dan tanggungjawab yang dilakukan arwah demi negara.

"Saya yakin operasi-operasi yang diuruskan beliau menjadi salah satu sebab beliau ditembak di Putrajaya, sebuah kota yang canggih.
"Saya juga syak CCTV tidak dapat 'cam' penjenayah itu," katanya lagi.

Shaharuddin meninggal dunia akibat terkena tiga das tembakan berhampiran lampu isyarat ibu pejabat polis, di Persint 8, Putrajaya. Dalam pada itu, Husam yang juga calon kerusi Putrajaya menggesa pihak penguat kuasa dan kerajaan segera mengambil tindakan.

Katanya, jika penjenayah itu gagal ditangkap, ia akan menimbulkan kebimbangan kepada pengundi khususnya warga Putrajaya. "Kita harap kerajaan dapat bertindak segera sebelum pilihan raya umum ini," katanya lagi.

 
Calon PAS Putrajaya, Datuk Husam Musa mengiringi jenazah bekas Timbalan Ketua Pengarah Kastam, Allahyarham Datuk Shaharuddin Ibrahim yang ditembak pagi semalam sehingga ke tanah perkuburan.

Kedua: Lihat gambar di atas sekali.. 

Rakaman gambar yang dikirim kepada (Blog) Omak Kau memberitahu ada (kemalangan) jalanraya berlaku melibatkan 2 buah motosikal yang ditunggangi oleh dua Puteri UMNO. Datang membantu segera ialah para petugas PKR yang kebetulan berada dekat situ sedangkan petugas UMNO masih tidak nampak muka.

Kawan ketawa ramai kawan untuk sama menangis sukar nak jumpa... Sekarang baru tahu siapa kawan siapa lawan..Kawan boleh jadi lawan ... lawan boleh menjadi kawan.

Ini dinamakan politik dinamika..politik tolak fahaman sempit...politik berhemah bukannya politik lucah...Politik guna otak bukan pakai otot.


Kesimpulan:  Sebagai sutu pengajaran, UNDILAH PAS 5 Mei ini...

Lihat sebelum ini...
E-Buku IH-69: PAS (PR) Bebaskan Putrajya.

E-Buku IH-69: PAS (PR) Bebaskan Putrajya. 

6 comments:

Anonymous said...

masa pilihan raya saja lu dtg masa lain biji pun tak nampak..

Anonymous said...

Hakikatnye ..UMNO tlh brjaya mmesongkn aqal org Melayu agar mnolak gerakn PR. Namun insiden kemalangn msikal dn pmbunohn TKP Kastam dr Putrajya tu, sdikit sbanyak bole mmbuka minda masyarakat. Walau pnyokong PAS dtekan oleh samseng UMNO...bantuan kmanusiaan tetap dhulur dlm kmalangn itu dn mana peg kerajaan atau Ku Nan pd pngkebumian jenazah TKP KASTAM tu. TV 3 kata Ku Nan hadir...

Qaseh Bonda said...

Bab politik, cepat je deme berkas, dalang tu lah, dalang ni lah..

Beribu-ribu dikerahkan anggota tak kira rela ke polis ke untuk bertugas senasa kempen. Demokrasi taik kucing.

Orang gomen mati katak ada sapa nak kisah.

Punca masih dalam siasatan, dari dulu,kini dan selamanya, tak jumpa-jumpa

Inikan rakyat macam adik Nurin, macam Aminul Rasyid, Teoh beng Hock dan Sugumaran rakyat 1 Malaysia, ada sapa-sapa nak kisah.

Jom Ubah demi rakyat.

Anonymous said...

baca pesanan Umat Terakhir

Nota Panel: Untuk kali ini, buatlah kerana Allah

http://umat-akhir.blogspot.com/2013/04/nota-panel-untuk-kali-ini-buatlah.html


-posman-

Anonymous said...

Umno bn haram jadah hanya melihat wang wang rm rm luit luit luit lain sorry le bro.

Anonymous said...

Alo bro cakap biar berakal,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails