Jeffy din
Jeffrydin (kanan) bersama bunting program anjuran Kerajaan Negeri Selangor yang memaparkan nama dan gambarnya tanpa kebenaran.
 
HALAMAN HIBURAN

KOTA DAMANSARA – Penyanyi era 60-an, Datuk Jeffrydin menafikan penglibatannya dalam program anjuran Kerajaan Negeri Selangor seperti yang dihebahkan menerusi bunting yang digantung sekitar Sungai Buloh dan Paya Jaras.

Pengurus yang juga isteri penyanyi itu, Datin Rashidah Abdullah memaklumkan suaminya tidak pernah bersetuju untuk menyertai program berkenaan yang dijadualkan berlangsung pada 6 Mei ini di Tapak Pasar Malam Kampung Paya Jaras.

“Saya kesal kerana pihak terbabit menggunakan nama dan gambar suami saya tanpa kebenaran, saya minta mereka turunkan semua bunting yang digantung jika tidak, perkara ini saya akan bawa ke tengah.

‘Sebelum ini wakil penganjur itu mengaku dari sebuah syarikat pengendali majlis pernah menghubungi suaminya April lalu bertanyakan ada masa terluang atau tidak pada 6 Mei dan suami kata ada. Persetujuan belum diberi, bunting sudah dinaikkan dengan muka Datuk terpampang,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Katanya, dia ada memberitahu penganjur berkenaan bahawa suaminya tidak boleh menyanyi kerana doktor mengesahkan penyanyi itu mengalami jangkitan tekak dan perlu berehat dalam tempoh lama tetapi penganjur tetap menginginkan Datuk datang dengan berbayar.

‘Saya kesal dengan sikap penganjur terbabit yang tidak menghormati keputusan Datuk yang tidak dapat memberikan komitmen untuk menyanyi atau hadir pada hari tersebut,” katanya

Menurutnya, tindakan tersebut secara tidak langsung menjejaskan reputasi Jeffrydin sebagai penyanyi dan mahu pihak berkenaan tidak mempergunakan nama suaminya untuk kepentingan politik.

“Janganlah, Datuk Jeffrydin cari rezeki dengan menyanyi, bila orang buat begini seolah-olah mahu menutup periuk nasi kami sekeluarga,” katanya.

Jeffrydin yang turut hadir semalam tidak dapat memberikan sebarang komen kerana masalah jangkitan tekaknya. (SH)