Tuesday, April 03, 2012

Apa Manfaat Boleh Ambil Dari Filem-filem Ini?


SALAH satu adegan yang terdapat dalam filem The Hunger Games.

HALAMAN HIBURAN

Filem The Hunger Games kekal No.1

LOS ANGELES - Filem aksi remaja, The Hunger Games kekal mendahului kutipan pecah panggung di Amerika Utara untuk minggu kedua berturut-turut.

Menurut agensi yang mengumpulkan anggaran kutipan tiket, Exhibitor Relations, filem itu yang memperoleh kutipan AS$152.5 juta (RM465.4 juta) dua minggu lalu melonjak kepada AS$250 juta (RM762.9 juta) hanya dalam tempoh 10 hari ditayangkan di pawagam.

Ia dianggarkan memperoleh AS$60 juta (RM183.1 juta) pada minggu lalu.

Filem The Hunger Games mengisahkan seorang gadis remaja yang terlibat dalam satu permainan sukan maut yang diadaptasi daripada sebuah novel karya Suzanne Collins.

Tempat kedua menjadi milik filem sekuel fantasi, Wrath of the Titans yang memperoleh kutipan sebanyak AS$36 juta (RM109.9 juta).

Filem Snow White berada di tempat ketiga dengan kutipan sebanyak AS$22 juta (RM67.1 juta). - AFP

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Apakah manfaat boleh diambil dari filem-filem ini, yang bukan hanya hiburan semata-mata? Manfaat untuk agama dan negara ini?

1 comment:

arafat said...

sebenarnya filem terbitan USA dan UK mengasah minda kita berfikir diluar kotak fikiran. Filem kita hanya berkisar konflik keluarga,cinta 2 insan ( tajuk cerita pun kena ada ayat CINTA ) , ianya langsung tak boleh memajukan umat melayu..saya suka cerita mat salleh. bosan dgn filem melayu le ni. Malah jika diamati,filem mereka banyak juga unsur kemanusiaan, pernah saya menangis tanpa sengaja bila tonton nilai kemanusiaan yg tersirat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails