Tuesday, September 13, 2011

Penjelasan: YB B/Pulau-Ibnu Hasyim Cuba Dilaga?

...

YB PARLIMEN BALIK PULAU PEMALAS DAN TIDAK BERJIWA RAKYAT

YB YUSMADI (KIRI SEKALI) DI BELAKANGNYA ADALAH DAP YANG MENYUSUN PERGERAKAN DI BALIK PULAU.YUSMADI MENANG KERANA MENDAPAT UNDI CINA SECARA TOTAL.JADI, YUSMADI MEMBAWA MESEJ PERJUANGAN BANGSA CINA DI BALIK PULAU.BANGSA MELAYU DIKESAMPINGKAN.

SUMBER :BLOGGER IBNU HASYIM

KENYATAAN RAKYAT BALIK PULAU.

“Ni.. satu lagi masalah. Wakil parlimen kita la ni tak pernah nampak muka pun, bersama-sama dalam majlis rakyat. Dah 7 bulan lebih jadi wakil rakyat, Masjid Kampung Perlis pun tak pernah pijak lagi.. Dia nampaknya, tak minat nak berkawan dengan orang-orang masjid.. seronok berkawan dengan mat-mat rempit.. keanak-anakan sikit..” Seorang lagi menambah,sambil tuding jari pada saya, katanya, “Aku minta hang tulis benda ni, masuk weblog hang!”

Malamnya, saya bersama seorang kawan lama Cik Gu Mat Isa, kami sampai di sebuah kedai minum tepi jalan di Kampung Sungai Rusa selang beberapa kampung dari Kampung Perlis… Juga kami dengar perbincangan mengenai topik yang sama. “Hari ini berlaku banjir di sini, melibatkan puluhan buah rumah. Wakil parlimen kita pun tak nampak muka. Kita bukan nak duit dia, kita nak dia jenguk rakyat miskin saja!” Kata seseorang yang baru sampai kerana pergi menyelesaikan masaalah banjir di sini hingga larut malam.

Masalahnya YB BALIK PULAU …

1..Wakil Rakyat parlimen Balik Pulau dari Pakatan di katakan tidak melawat kawasan, berbanding wakil DUN dari BN.
2..Tidak sensitive dengan kesusahan rakyat. Contohnya di kampung dia sendiri.. ada seseorang yang sakit berpanjangan dan perlukan bantuan tidak pernah diziarahinya. Apa lagi nak bantu? Nama dan alamatnya ada pada saya. Dan saya sanggup bertanggung jawab atas kenyataaan saya ini.
3..Mana front pembantu rakyat dari PKR dalam kes banjir di Sungai Rusa sekarang ini? Yang ada cuma Yunit Amal dari PAS.
4..Masih belum nampak aktiviti-aktiviti membantu rakyat. Yang dikatakan ada kononnya kelas guaman, yang tidak dapat sambutan (APA BODOH ORANG KAMPUNG NAK DATANG KELAS GUAMAN.BANTULAH MEREKA DENGAN PAKEJ EKONOMI WAHAI YUSMADI YANG TIDAK CERDIK). Acara-acara dia dalam tv, kononnya dia mengkaji pertarungan politik di Amerika seperti Obama, tidak nampak menguntungkan apa-apa kepada rakyat Balik Pulau.

Yang ini yang ditambah oleh pecacai UMNO itu disamping disiarkan cabutan secara mengelirukan ...
(APA BODOH ORANG KAMPUNG NAK DATANG KELAS GUAMAN.BANTULAH MEREKA DENGAN PAKEJ EKONOMI WAHAI YUSMADI YANG TIDAK CERDIK)

Sebagai penjelasan, walupun sudah terlewat, lihat tulisan asal..
Saturday, October 4, 2008
Kisah YB Balik Pulau…

Dari:
Ibnu Hasyim
alamat: ibnuhasyim@gmail.com
KL 13 Sept 11

2 comments:

Anonymous said...

As.Saya sokong.Sepatutnya level kita kena turunkan setaraf dengan orang kampung. Jangan buat ala town. Sekarang YB UMNO , Far.. dah menguasai penduduk J.Baru, Yusmadi buat apa?Nanti calon Parlimen bagi PAS lawan senang sikit. Masyarakat Cina pun dah sokong PAS (buktinya DUN Bayan Lepas UPU kaum Cina semua PAS menang tahun 2008).Nak buat kerja pun senang dan Pas kalau menang boleh khidmat semua Dun dalam kaw. B.Pulau sebab menang Parlimen. Amacam.Setuju ya Mat Hashim GG edar?.-dari anak tempatan pengundi B.Pulau (bekas Senior YB Yusmadi masa belajar dulu. Wassalam.

Ibnu Hasyim said...

T.kasih.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails