Tuesday, May 10, 2011

Guru Rogol Murid, UMNO Yang Salah?


KUANTAN 10 Mei 11: myMetro mendedahkan kisah seorang guru lelaki merogol muridnya hari ini.. Adakah perkara ini berlaku kerana dasar pincang pentadbiran BN didalangi UMNO, yang menolak cara hidup Islam dalam kehidupan diri, masyarakat dan negara?

Lihat kisah yang dipaparkan oleh akhbar tersebut..

"Mungkin kerana kesunyian akibat berjauhan dengan isteri, seorang guru gagal mengawal nafsunya lalu merogol pelajarnya sendiri berusia 15 tahun selepas mempelawa mangsa datang ke rumahnya dengan alasan mengulang kaji pelajaran. Kejadian berlaku di rumah guru berusia 33 tahun itu iaitu di kuarters sebuah sekolah menengah di Jerantut pada kira-kira jam 3.30 petang, Khamis lalu.

"Menurut sumber, sebelum kejadian guru terbabit dikatakan menghubungi ibu mangsa dan mempelawa mangsa datang ke rumahnya dengan alasan mahu membantunya belajar dan tawaran itu diterima baik ibu mangsa tanpa sebarang prasangka. Katanya, mangsa pergi ke rumah gurunya itu yang terletak tidak jauh dari rumahnya dengan ditemani rakan, namun rakannya terus pulang selepas menghantarnya.

“Pada mulanya guru itu mengajar mangsa tugasan sekolah, namun dipercayai gagal mengawal nafsunya dan terus memeluk mangsa dari belakang sebelum merogolnya.'

Begitu ceritanya. Mengapa dikaitkan dengan UMNO/BN?

Pertama: Kerana dasar kerajaan Malaysia gagal menekankan pembelajaran Islam mementingkan moral dan agama, yang sepaturnya perlu didahulukan. Tidak ada pentarbiahan di kalangan guru.

Kedua: Media kerajaan dan yang di bawah naungan kerajaan seperti akhbar, tv dan lain-lain berterusan menyuburkan dasar anti Islam seperti pergaulan bebas lelaki perempuan tanpa batas dan hijab. Bahkan pemimpin-pemimpin kerajaan UMNO/BN pun tidak menunjukkan contoh yang baik.

Ketiga: Difahamkan BN menggunakan jentera kerajaan seperti polis dan pemimpin UMNO menaungi kegiatan penyebaran video-video lucah. Dan banyak lagi..

Jelasnya secara tidak langsung, memang UMNO terlibat dalam kepincangan masyarakat seperti rogol dan lain-lain. (IH)

5 comments:

Dupuis said...

Umno jugak yang kena !

Anonymous said...

Patut pun.

ibnu jawi said...

ada lagi Aji,kalau kroni esok apply tukar arini dah lulus tapi rakyat marhein...mamposla menunggu...

Hamdan Rukun said...

USTAZ PAS BUNUH ANAK ORANG PAS DI SEKOLAH PAS, UMNO SALAH JUGAK KE ?

Anonymous said...

Allah Ta'ala tak mengklasifikasi manusia sbg org Pas/PR atau org Umno/BN etc..

yg ada dlm QURAN..;
MUttaqiin, Muslimin, Mu'minin, Munafiqin..etc..

Renung2kan. Dan selamat beramal.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails