Tuesday, February 08, 2011

M'sia Import Artis Hina Quran, Pemuda PAS Membisu?

CATATAN SANTAI IBNU HASYIM

Inilah hantu (gambar bawah) yang menghina Al-quran itu..

MENGAPA pemuda PAS membisu seribu bahasa dalam kes seperti poster di atas ini? Tiada bantahan atau demontrasi? Lihat surat S.M. Mohamed Idris, pengerusi Citizens Intenational/Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP). "Alhamdulillah ada aktivis yang masih waras." kata seorang penulis Blog.

CAP ikut membantah kehadiran dan rancangan konsert seorang penyanyi Iran bernama Mohsen Namjoo di Kuala Lumpur pada 18 Februari 2011 di KLCC Convention Centre. Walau pun ada dikatakan sejumlah rakyat Iran yang telah murtad bermastautin di negara ini. Antara kerja celaka mereka ini adalah mengedar dadah dan merosakkan citra ajaran Islam dengan tingkah laku mereka.

Tetapi Mohsen Namjoo, penyanyi biadab dan tidak guna ini adalah idola mereka. 'Si bodoh' ini telah menghina al-Quran dan menyanyikan lagu-lagu dengan elemen cabul, lucah, erotik, kurang ajar dan tidak senonoh. Kini dilayan baik oleh kerajaan Malaysia. Mengapa pula ada parti politik dan NGO-NGO yang mewakili umat Islam diam. Tidak mungkin mereka yang selalu prihatin ke atas umat Islam kini menyokong pula? Apakah assobiah perkauman Syiah-Sunnah menyelimuti pemikiaran mereka?

Saya (Ibnu Hasyim)bukan Syiah, tetapi saya menyokong perjuangan Islam. Saya yakin CAP juga tidak diresapi Syiah, tetapi mereka berusaha menentang pencacian Kitab Suci Al-Quran.

28 January 2011

Y.B. Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein Onn
Minister of Home Affairs
Ministry of Home Affairs
Blok D1 & D2, Kompleks D
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62546 Putrajaya

Assalaamu’alaikum warahmatullahi wabarakaatuh.

Dear Y.B. Dato’ Seri,
Ref: Stop Iranian Singer’s Concert

We have been informed that the Iranian singer Mohsen Namjoo who lives in Europe is to hold a concert in Kuala Lumpur Convention Center on Feb 18th, 2011. In October last year, he was prosecuted by the Iranian court and sentenced to a five-year jail term for ridiculing the Quran in a song. Although, initially before the sentence, he apologized saying that he did not mean to make fun of the Quran but subsequently he retracted his apology.

Later, in Berlin, he said that he will not continue self-censuring himself and read one of his 'poems' which he said he had written before, called: 'the pretty Jurist (or leader)", referring to Iran's leader. In this 'poem' he is not only insulting Iran's leader and Imam Khomeini, but commits blasphemy when, in language that is very vulgar and disgusting, he insults God, our beloved Prophet (saw) and other prophets. We understand that this rubbish is available on you-tube.

On a flattering review in WordPatch of Namjoo’s third album OY, the reviewer writes:

“Binazir (Unique) deserve a meticulous attention in which blues guitar accompanies Namjoo’s spoken words about a sexual intercourse and its aftermath. Namjoo touches each taboo (in Iranian society) honestly and transparently. He truly does not shy away from depicting each one in great details, be it the supreme leader in the last song “Gladiators” or singing the Koran versus again (which he has stated that, it’s not his intension to insult or cause offence), in Shams ”, or describing a sexual intercourse in Binazir.” A copy of the review is attached.

We urge you to take urgent and immediate action to stop this blasphemous singer from holding a concert in Malaysia.

Thank you.

Wassalaam.

Yours sincerely,
……………………………………
S.M. Mohamed Idris
Chairman

Dr Faisal Tehrani seorang novelis Malaysia terkenal menulis dalam blognya http://tehranifaisal.blogspot.com/2011/02/kerajaan-malaysia-wajib-halang-mohsen.html "Saya telah berusaha menghubungi banyak media termasuk Malaysiakini untuk mengambil perhatian tentang hal ini. Akan tetapi media tempatan nampaknya tidak melihat kehadiran Mohsen Namjoo ini satu berita yang bernilai dan menguntungkan di dunia. Dalam hal menfitnah pendokong ahlul bait kebanyakan ulama dan media akan bergotong royong berlumba-lumba untuk menjadi nombor satu."

Dr Faisal mengeluh lagi, "Ketika hubungan Malaysia dan Iran dalam keadaan kurang selesa ekoran tindakan JAIS menganiayai masyarakat Syiah di Malaysia sambil menfitnah ajaran Syiah yang bukan-bukan; tindakan membenarkan seorang penyanyi yang telah menghina kitab suci al-Quran menunjukkan kita di Malaysia berada dalam keadaan 'yang lebih sesat' kerana mengizinkan seorang penyanyi jahat, Mohsen Namjoo pengejek Islam membuat persembahan di Kuala Lumpur. Konsert menghina al-Quran dan Nabi Muhammad seperti ini eloklah diserbu pihak berkuasa agama."

Pada saya Pemuda PAS perlu menangani kes ini dengan baik. Kerana masyarakat Syiah adalah sebahagian dari masyarakat Malaysia, bahkan ramai ahlinya adalah penyokong PAS. Dengan yang bukan Islam Pemuda PAS boleh tangani, bahkan dengan penganut ajaran sesat pun (seperti ajaran Pluralisme)! Mengapa dengan Syiah diabaikan?

Lihat pandangan saya sebelim ini.
Wallahu 'aklam

Ibnu Hasyim Catatan Santai
alamat e-mail: ibnuhasyim@gmail.com
8 Feb, 2011. KL

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails