Thursday, November 18, 2010

Halal: Wardina Tolak Tawaran S/Israel. Syabas!

HALAMAN HIBURAN

PETALING JAYA 17 NOV 10: Pengacara Wardina Safiyyah Fadlullah Wilmot mengambil pendekatan untuk berubah dan menyokong produk keluaran Muslim dan halal. Bukan bermakna kenyataan tersebut sengaja dikeluarkan setelah dia dilantik sebagai duta produk ubat gigi Mu’min.

Namun sebenarnya, dia telah lama memikirkan tentang perkara tersebut lantas sanggup menolak untuk bekerjasama dengan dua buah syarikat bertaraf antarabangsa.

“Saya rasa sudah tiba masanya untuk berubah menggunakan produk Muslim yang halal dan berkualiti. Jadi, tak perlu rasa hebat kerana memakai barangan buatan lain sebaliknya kita perlu rasa hebat kerana menyumbang kepada ekonomi Islam.

“Saya tidak nafikan, sebelum ini saya ada mendapat tawaran daripada sebuah syarikat yang berkait dengan Israel di Amerika Syarikat tetapi akhirnya saya tolak sebab saya rasa sangat bersalah,” katanya kepada mStar Online.

Tambahnya: “Jadi, saya memilih untuk menyokong syarikat yang membangun dari kecil kerana bukan mudah untuk lawan pasaran yang besar dengan modal berjuta-juta ringgit.

“Lagipun bukan mudah untuk memasuki pasaran terbuka yang didominasi oleh kaum Cina. Saya sangat tersentuh dengan cara mereka bangunkan syarikat tersebut. Atas dasar itu, saya ingin sama-sama membantu mereka.”

Dalam masa yang sama, dia berharap agar semua pihak memberikan sokongan kepada ubat gigi Mu’min. Wardina secara rasminya dilantik sebagai duta produk tersebut pada 30 Oktober lalu. Selain bergelar duta, Wardina turut muncul dalam sebuah iklan komersil di televisyen. (mStar Online)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Syabas Wardina, demi halal dan Islam. Bukan ikut perut sahaja.

1 comment:

JAKA said...

Ada perasan juga iklan Wardina sebelum ini dimana anak2 beliau membuat lukisan dua bentuk segitiga yang dicantumkan menjadi hampir serupa bintang David Israel.

Org mcm Wardina yang berimej Islam akan sentiasa cuba diguna musuh utk meracuni umat. Semuga beliau sentiasa diberi petunjuk utk mengelak diperalatkan oleh musuh.

Sama juga seperti seorg penyanyi lelaki berimej agama yang dinaikkan hingga menjadi jutawan melalui satu rancangan realiti sikit masa dulu.

Hamba syak ada perancangan musuh secara halus menaikkan idola msyarakat supaya peminat melihat org beragama tetapi masih boleh terlibat dgn dunia hiburan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails