Tuesday, May 04, 2010

MB K'tan Jadi Bualan Di Chennai -B/Hakim India

KOTA BHARU, 4 Mei 10: Peribadi Menteri Besar Kelantan sering menjadi bahan bualan masyarakat Islam di Chennai dan perkembangan di negeri ini turut diketahui masyarakat di sana. Kata bekas Hakim Mahkamah Tinggi Chennai, Abdul Hadi Miran.

Abdul Hadi Miran, 75 adalah bekas Hakim Mahkamah Tinggi Chennai, berkunjung hormat Menteri Besar di pejabatnya, di sini, hari ini. Turut hadir anak beliau yang juga merupakan seorang peguam di Mahkamah Tinggi Chenai.

Kelainan Kelantan yang ditadbir seorang ulama, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berlandaskan dasar Membangun Bersama Islam turut menarik minat cendikiawan dari dunia luar termasuk beliau, bekas hakim dari India itu.

Menurut Abdul Hadi, impiannya untuk bersua muka dengan Tuan Guru Nik Abdul Aziz sudah lama dipendamkan dulu kerana ketika itu beliau masih bertugas. “Saya merakamkan terima kasih di atas kesudian Tuan Guru menerima kunjungan kami. Kenangan ini akan dibawa pulang dan diceritakan kepada masyarakat di Chennai,” kata beliau.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz fasih bercakap dalam bahasa Urdu bersama Abdul Hadi. Abdul Hadi juga melahirkan rasa kagum di atas kehidupan masyarakat di negeri ini yang berada dalam keadaan aman walaupun pelbagai bangsa dan agama. Katanya, ia adalah satu cara yang diajar Islam iaitu berbuat baik terhadap sesama manusia. (AK)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails