Monday, May 03, 2010

Makan Ayam KFC Lemah Tenaga Batin, Botak Kepala, Jadi Bapok?

PENGGUNA

MEI 10: PRESIDEN Bolivia Evo Morales dalam konfrens beberapa hari lalu mengatakan memakan daging ayam bagi lelaki boleh menyebabkan antaranya masalah kelakian (impotensi) atau lemah tenaga batin dan menjadikan kepala botak. Hal ini disebabkan peternak-penternak di banyak negara menyuntikan hormon wanita pada ternakan ayam mereka agar kelihatan dagingnya lebih cepat besar dan segar.

AFP (Berita Agence France-Presse) mengatakan dalam kes lainnya mengkonsumsi daging ayam yang sudah disuntikan hormon wanita tersebut juga boleh merubah suara lelaki menjadi mirip wanita dan dengan sifat keperempuanan atau bapok.

Kenyataan Morales tersebut mendapatkan reaksi dan kecaman luas oleh golongan transeksual atau pondan di berbagai negara. Mereka tidak terima statemen Morales yang mengatakan makan ayam boleh merubah orientasi seksual seseorang. Di Spanyol misalnya perkumpulan gay tempatan (Spain’s National Federation of Lesbians, Gays, Transsexuals and Bisexuals) telah menghantar nota bantahan pada kedutaan Bolivia di Madrid.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Bagaimana dengan makanan segera di Malaysia seperti KFC, MD dan yang sejenis dengannya? (AK)

2 comments:

Anonymous said...

boleh nk copy article tuan x...
utk pengetahuan kite b'sma

Ibnu Hasyim said...

Boleh, al-hamdulillah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails