Wednesday, April 28, 2010

Wong Ho Leng DAP, Lwn Robert Lau Hui Yew BN, Di Sibu

Bakal Calon PR di Pilihan raya keci Sibu yang akan berlangsung..

SIBU Apr 27 10: Pengerusi DAP Sarawak yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Assek, Wong Ho Leng, diumumkan sebagai calon DAP untuk bertanding dalam pilihan raya kecil Parlimen Sibu. Pengumuman rasmi calon DAP itu dilakukan Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng, pada majlis makan malam di Good Happiness Restaurant di sini, sebentar tadi.

Sementara itu di Kuching, peguam Robert Lau Hui Yew diumumkan sebagai calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Sibu pada 16 Mei ini, kata Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud.

Kerusi Parlimen Sibu menjadi kosong berikutan kematian Robert Lau dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah menetapkan 8 Mei ini sebagai tarikh penamaan calon dan 16 Mei sebagai hari pengundian. Dalam pilihan raya umum 2008, Robert Lau mengekalkan kerusi itu dengan majoriti 3,549 undi, dengan menewaskan pengerusi DAP Sarawak Wong Ho Leng dan Lim Chun Chuang dari Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Sibu mempunyai 54,695 pengundi berdaftar termasuk 2,537 undi pos. SPR akan membuka 45 stesen mengundi dengan 110 saluran mengundi yang akan diuruskan oleh 1,149 petugas SPR. (AK)

Lihat lanjut..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails