Monday, April 05, 2010

2,780 Dera Anak, Puteri UMNO Masih Tak Ketahuan?

ROSNAH (dua dari kanan) beramah mesra dengan Chan Hui Xin, 7, ketika melawat Wad Pediatrik HKL selepas melancarkan Kempen Hidup Amat Berharga di Kuala Lumpur semalam.

KL APRIL 05, 10: Sebanyak 2,780 kes penderaan kanak-kanak dicatatkan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat tahun lalu. Menurut Ketua Pergerakan Puteri UMNO, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin, penderaan emosi, fizikal dan seksual itu meningkat berbanding 1,685 kes pada tahun 2008.

Menurut beliau, statistik itu tidak termasuk pelbagai kebejatan sosial lain seperti pembuangan bayi, sumbang mahram, pelacuran dan eksploitasi kanak-kanak.

"Apakah puncanya, adakah kurang didikan atau kasih sayang, jawapannya pasti ada pada kita semua dan penawarnya mesti segera dicari," katanya ketika merasmikan Kempen Hidup Amat Berharga yang bertemakan 1Malaysia 1Jiwa 1Cinta di Wad Pediatrik Hospital Kuala Lumpur.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Sudah rasmi 'Kempen Hidup Amat Berharga' pun tak ketahuan punca lagi? Jawapan sebenarnya, kerajaan perlu kembalilah kepada cara hidup Islam. Politik, ekonomi, sosial dan seluruhnya. Kalau tidak, itulah hadiah UMNO kepada rakyat sepanjang setengah abad pemerintahannya. (AK)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails