Friday, February 26, 2010

Pesta Bogel Dunia, Kreatif Ke Ni? Masya Alah!

JOM KREATIF

MAAF, kreatif ke ni? Kalau kreatif pun, kreatif ke arah maksiat. Diperhambakan nafsu. Mungkin tiada begini di negara kita. Apa lagi kalau dalam masyarakat Islam yang mulia lagi bertamadun. Tetapi ternyata di dunia yang mengaku bertamadun ini ada 5 macam festival sekurang-kurangnya, semuanya diikuti dan dijalankan beramai-ramai dengan telanjang bogel bulat!

Di mana?

Pertama: Maslin Beach Nude Olympics, Australia


Telanjang bogel di pantai sudah mulai sering ditemukan di pantai-pantai negara di dunia. Salah satunya adalah seperti di Pantai Maslin ini. Biasanya mereka akan berkumpul pada puncak musim panas di belahan bumi Selatan, dan beberapa lomba dilakukan, seperti lomba lari tiga kaki. Bagaimana 3 kaki? Salah satu kaki peserta dan pasangan akan diikat bahkan ada pula pertandinagn bontot terbaik..

Kedua: Lari Bogel Pamplona, Spanyol.


Setiap tahun di Pamplona, Sepanyol, terdapat festival yang dikenal sebagai "Running of the Bulls" dengan beberapa ekor seladang atau banteng liar dilepasan ditengah orang ramai. Nah, Running of the Nudes 'atau lari bogel' ini adalah bentuk protes terhadap festival tersebut. Jadi mereka hanya mengenakan scarf merah, tanduk plastik dan seluar dalam!

Ketiga: Hadaka Matsuri, Jepun.


Jadi, di hari paling dingin di bulan Februari, lelaki akan berkumpul dan hanya mengenakan pakaian dalam versi Jepun. Mereka akan berkumpul di kota Saidaiki di prefektur Okayama dan berjalan mengeliligi kota. Satu hal, peserta acara ini tidak ada yang tidak mabuk. Mereka semua berjalan dengan hanya berseluar dalam versi Jepun setelah meminum banyak sekali sake. Mabuk atau hilang akal. Jadi manusia yang masih ada akal sihat tidak akan buat begitu.

Keempat: World Body Painting Festival, Austria/Asia Selatan.


Festival Tahunan Body Painting yang dilakukan di Austria. Tiap tahun diadakan di Asia Selatan ini adalah kesempatan bagi ahli gambar, untuk menunjukkan kemampuan mereka. Jika anda pengunjung, maka pengunjung perlu kenakan pakaian, tetapi peserta festival sendiri, tentunya hanya mengenakan secebis pakaian sekadarnya..

Kelima: World Naked Bike Ride di 20 negara.


Acara ini sebenarnya ditujukan setiap tahun untuk mempotes kendaraan seperti motorsikal, kereta dan berbagai kendaraan bermotor lain. Festival ini diadakan di beberapa kota dengan tujuan yang sama, untuk mengurangi emisi gas beracun dari kenderan. Acara ini cukup ramai, sampai pernah terjadi di 70 bandaraya di 20 negara di dunia ikut festival ini.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Cubaan lari bogel begini pernah berlaku di Pulau Pinang kira-kira di tahun 1970an. Waktu itu 'budaya happies', budaya barat sesat menyerang negara ini. Pelancong-pelancong barat berdemontrasi menunjukkan ke'bebas'an kononnya, ingin mengelilingi pusat bandar dan pantai-pantai di pulau itu, tetapi tidak berjaya.

Ianya tidak dapat diterima masyarakat timur yang bertamaddun, apalagi kalau agama Islam menjadi bentengnya. Berkreatif apa begini?? Masya Allah!

(2MA)

Sila lihat siri Jom Kreatif...

3 comments:

uminas said...

Maaf tuan rumah..
Ana terasa loya dan menjijikkan melihat foto manusia yang tak bermaruah ini.
Harga diri mereka lemparkan ke tong najis

sir said...

Makhluk yang di laknat ALLAH SWT. tapi kita tak hairan sebab di zaman Nabi LUTH pun dah ada.

Anonymous said...

bayangkan bagaimana kita semua terlanjang ketika dibangkitkan di padang mahsyar nanti, sedang memikirkan nasib sendiri, ke neraka atau ke syurga kah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails