Sunday, November 29, 2009

Isu Baru Serang Nik Aziz, Doa Allah Musnahkan PM?


Nik Aziz Pertahan Isu Doanya, Tidak Salah Daripada Aspek Islam

KOTA BAHARU: Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tetap mempertahankan bahawa tidak salah daripada segi agama Islam jika mendoakan seseorang itu dilaknat Tuhan jika mereka mempunyai niat jahat terhadap seseorang lain.

Menteri Besar Kelantan itu berkata beliau sanggup berhadapan dengan ulama yang membidas serta mengkritik kenyataannya itu dan mengingatkan beliau bahawa perbuatan sedemikian adalah haram di sisi Islam.

Jumaat lepas, Nik Abdul Aziz berkata beliau akan berdoa kepada Allah supaya memusnahkan masa depan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Umno jika kerajaan pusat enggan memberi royalti minyak kepada Kelantan, yang disifatkan sebagai sesuatu yang tidak betul.

Menteri Besar Kelantan itu turut menjelaskan kenyataannya itu.

"Doa yang dimaksudkan itu (kepada Perdana Menteri) hanya meminta Allah memperbetulkan fikiran Perdana Menteri, (Datuk Seri Najib Tun Razak) iaitu beri (royalti) gas dan petrol kepada Kelantan, kalu tak beri juga, bermakna beliau berniat tak baik.

"Niat tak baik itulah yang saya minta dilaknatkan Tuhan tu...," katanya.

Mufti Perak Tan Sri Dr Harussani Zakaria, dalam laporan media hari ini dipetik sebagai berkata umat Islam sepatutnya berdoa dan memohon kepada Allah supaya memberikan hidayah, kesejahteraan serta keselamatan terhadap orang lain, terutama saudara seagama, bahkan kepada orang kafir. BERNAMA

Komen Blog Ibnu Hasyim:Biasalah politik kerajaan BN sentiasa mencari ruang baik untuk menyerang lawan. Terus menggunakan trojen tunggangannya, walaupun bergelar ulama. (2MA)

9 comments:

Anonymous said...

Ramai yang tidak senang dengan TGNA, kerana beberapa projek besar telah gagal. Lantas tidak dapat tanduk, telinga dipulas.

Anonymous said...

telinga kiri ka telinga kanan?

Anonymous said...

KESIAN TGNA DI HUJUNG USIA MACAM MACAM HAL KONTROVERSI BERLAKU.DULU DISANJUNG SEBAGAI MANUSIA AGUNG.HIDUP PUN BERUNTUNG.MANA MANA PERGI PENGIKUT BERBONDONG BONDONG.APA YANG BERBUKU DI HATI HINGGA MINTA ALLAH MELAKNAT PM KITA PUN TAK TAHU.NIK AZIZ TERASA BELIAU LAYAK BERBUAT DEMIKIAN KERANA MACAM TERLALU HAMPIR DENGAN TUHAN DAN ANGGAPAN TUHAN PULA MENYEBELAHI BELIAU DENGAN DOA DOA BELIAU.DENGAN RASA TIDAK BERSALAH BERDOA DEMIKIAN DAN PEGANG PRINSIP HAMBO DOA AJO PERKENAN KO DOK PERKENAN KO TU MO PUNYA PASAL LA.KATA KATA INI YANG SELALU DIGUNA UNTUK MELUNAS ATAU MELAKUKAN JUALAN BORONG IDEA BELIAU ATAU CETUSAN DENDAM ATAU KAEDAH MENYELAMATKAN DIRI DARI SEPAK TERAJANG BIJAK PANDAI SELAIN DARI BELIAU.KITA ORANG ORANG ISLAM APA PUN MESTI MENDOAKAN SEMUA PEMIMPIN ISLAM DIBERI PETUNJUK DAN HIDAYAH DIBERI IDEA BERNAS UNTUK KEARAH MEMAJUKAN UMAT ISLAM ,SETERUSNYA MEMENANGKAN ISLAM DALAM PEPERANGAN,BUKAN PERANG BERSENJATA KERANA UMAT BERCAKARAN KAFIR MENG KAFIR NAFIK MEMUNAFIK,TAPI PERANG DALAM BERDIPLOMASI.MACAM NABI BERDIPLOMASI MASA PERJANJIAN HUDAIBIAH.INI TAK TGNA TAK BUAT MACAM NABI.TAK TAWADUK MACAM NABI.MOHON PETUNJUK ALLAH.JADIKAN ROYALTI ITU SEBAGAI KEMENANGAN TOTAL PAS.INI TIDAK MEROSAKKAN IMEJ ISLAM.

Anonymous said...

Cam tu ka? Klu cam tu hang doa la kat Chin Peng plak? Jgn plak doa kne laknak, tapi doa supaya sume rakyat malaysia ampunkan dia btul tk anonymous (caplock writing)..Umat islam kne bermaafan, jika org dah insaf kira bersihla.. Sedangkan Nabi pun ampunkan Umat... Ni yg sorg ni tk blh nk ampun? ape la BN....
Lagi satu, Doa org yg teraniaya makbul (jgn dok lupa plak hal ni)

Anonymous said...

Nila masalah org2 PAS, politik melebihi agama. Klu Najib/UMNO tu zalim atau rosmah x pakai tudung sekali pun biarlah Allah yg menghukumnya. Ini tak? tetapi klu org PAS menghina, mengkafirkan dan mendoakan saudara seagama mereka yang mengucap Syahadah untuk musnah & hancur macam yahudi kat Palestine...Itu boleh ke?Halal ke? akan masuk syurga ke?

Berikan bukti Hadist Soheh yang menghalalkan doa untuk timpa bala ke atas saudara seagama mereka. Kalau xde nampak benar penyokong dia sangatla..."malas nak ckp"..Jgn nanti masa mengucap nak mati ckp agama aku adalah PAS bukannya Islam.

Anonymous said...

pada en anonymous(CAPITAL) dan yang lain2 yang mengutuk tuan guru...korang pun cakap ikut sedap kepala korang je.. bukan kita di beritahu dan di ajar sebelum ni oleh ustaz dan uztazah... DOA ORANG TERANIAyA MAKBUL..MAKBUL>>>MAKBUL>>> ok??? paham tak? maknanya kalo PM@UMNO kesayangan korang tu(NAJIB) tak aniaya kelantan takde pe2 berlaku wehh.. so tak payah emo. bodoh. kata satu malaysia...pejuang bangsa.. tu kelantan penuh melayu weh.. bagi je laa. hak depa.

Anonymous said...

tanda2 akhir zaman ialah..pendapat para ulama diketepikan,ulama di maki...dn para artis disanjung2...

Anonymous said...

jd kpada yg brkate i2 dn ini...fikir2kn la...adkh pengetahuan kite sluas para ulama????fikir dulu sblum mnulis...

Anonymous said...

Ada ke kamu dengar Tuan Guru kata "Yaa Allah Musnahkan PM kerana...". Dia mendoakan agar mereka tidak teraniaya.. Jika benar mereka teraniaya masih jua terpulang pada Allah untuk mengkabulkannya.. Allah saja yang Maha Mengetahui dan Maha Mengkehendaki.. Semua serah saja pada Allah.. Tidak payahlah nak kutuk-kutuk ini.. ini bukan sifat orang Mukmin.. SEBENARNYA SEMUA HANYA DIPERBESARKAN UNTUK KEPENTINGAN PROFIT DAN SENSASI YANG AKAN DIPEROLEH.

Ulama lain menegur adalah juga tidak dipersalahkan kerana takut umat lain terikut-ikut amalan begini.. Teguran ini adalah untuk kebaikkan semua umat keseluruhannya dan khususnya terutama yang KURANG ILMU AGAMA ATAU KURANG MENDALAMI AGAMANYA.

Tidak usah bergaduh-gaduh.. Biarkan saja macam angin berlalu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails