Wednesday, May 13, 2009

Ada Beer Halal?

Sila klik di sini..

Beer Halal

http://sukrulfz.blogspot.com/

9 comments:

syahanum said...

mengapa 'design' botol mcm tu eh? warna pelekat botol pun mcm biasa tgok je... warna n tekstur buih airnya tu pula, hmmm, meragukan.. saya tak berapa fikir untuk mencuba, takut2 org beranggapan saya ni menjamah benda yg haram pula..

nhanania said...

banyak lagi air yg boleh diminum, nape air ni jugak yang nak dirasa?

kim said...

beer tanpa alkohol adalah 100% halal.
beer tak haram kerana ia diperbuat daripada buahan. ianya barli yang diperam. dan mempunya khasiat seperti cuci buah pinggang.

Anonymous said...

how would you know that fake beer is 100% halal when you muslim never had a taste of original beer? just by looking at the halal label?

Anonymous said...

tengok orang malaysia....betul kata ft..'arak dengan bir pown tidak tahu bezakan...suruh mengaji kimia x lepas'....bnyak study kimia lagi bro...beza nya bir dengan arak..kandungan yg ada itu kamu kaji sebelum was2 terhadapnya...di Iran sudah ada bir halal dan meluad di sana...hidup Republik Islam Iran...kita ni malaysia konon islam tapi 'tuli dan bingai'

NDee_Tganu said...

ini salah satu antara amaran yg diberi Rasulullah bahawa umat akhir zaman akan mengikut yahudi & nasrani sedikit demi sedikit.
Yahudi memang tau muslim fobia dgn arak sbb arak itu haram so dorg cipta arak baru dgn istilah baru "BEER HALAL" dan kemudiannya mendapatkan pendapat dari pelbagai cendikiawan Islam tentang produknya. HALAL kata para mufti. secara perlahan2 umat islam diajar minum arak halal yg kemudiannya semua arak jadi halal. Iran tu zahir je kutuk yahudi zionis tapi hakikatnya mereka tu sahabat baik zionis. Masa perang Iran vs Iraq. Amerika & zionis la pembekal senjata iran. Masa amerika serang Afghanistan & Iraq, iran la yg menolong Amerika bahkan menteri iran pernah mengatakan jika tidak krn pertolongan iran, amerika takkan berjaya menakluk iraq.
Ni lagi satu fakta... Sekiranya terdapat Masjid ahli Sunni di iran maka ianya akan diroboh atau dihilangkan fungsi sebagai masjid krn syiah iran amat anti dgn kaum sunni tapi gereja yahudi makin bercambah.
Amerika takkan menyerang iran krn musuh utama yahudi & nasrani adalah Islam sunni. syiah iran itu hanyalah adalah boneka mereka. Perbalahan mereka hanyalah drama mereka. Aku percaya BEER HALAL ITU ADALAH SALAH SATU PROPAGANDA YAHUDI MENJAHANAMKAN ISLAM DARI DLM

PENAMPAN said...

nak cerita pasal beer 'halal'
ada pulak comment sokong Iran..
bila sokong Iran..tak pasal2 tukar cerita dari Beer ke Iran member Zionis

Anonymous said...

Penampan.. saya sokong komen awak tu dan saya nak tambah sikit, orang begitu tak minum arak atau beer pun lebih mabuk dari orang yang mabuk beer atau arak.. tak pasal-pasal masuk bab Iran mueheheheheheh....

Anonymous said...

Cetek akal orang yang komen diatas.... bernas akal orang yang komen pasal beer halal sampai ke akar umbi sebagai senjata musuh Islam. Apapun bila dah mati nanti baru kita akan tahu Islam mana pengangan kita kerana ada 73 kumpulan Islam dan hanya 1 kumpulan yang betul ikut ajaran Islam sejati. Renung2kanlah Islam mana Allah hidayahkan buat kita. Semoga penantian kematian memberi jawapan kemenangan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails