Wednesday, February 28, 2024

K'jaan langgar semua -Fadhli Shaari. & Konsert Melly pula

 


‘Kerajaan hari ini langgar semua perkara’ – Fadhli'

KUALA LUMPUR: Ahli-ahli Parlimen pembangkang daripada Perikatan Nasional (PN) akan berbahas menyokong usul menjunjung kasih Titah Ucapan Diraja dengan merangkumkan hal-hal kehidupan rakyat yang perlu untuk diletakkan di hadapan. 

Ahli Parlimen Pasir Mas, Ustaz Ahmad Fadhli Shaari berkata, apatah lagi kini kerajaan berada dalam situasi melanggar sendiri segala diucapkan sebelum daripada ini, kononnya merekalah juara yang terpaling demokrasi, terbersih dan tersuci.

Ketua Penerangan PAS itu juga membidas kerajaan kini yang hanya mengemukakan usul-usul bersifat politik, berbanding PN membawa banyak usul penting biarpun ada ditolak untuk dibahaskan di Dewan mulia tersebut.

Beliau membangkitkan mengenai pelanggaran janji-janji manifesto, serta pelbagai formula dan reformasi, tetapi kini terjadi adalah asyik menyalahkan pelbagai faktor yang sebenarnya menunjukkan kerajaan ini tidak tahu mentadbir.

“Mereka inilah raja segala formula, tapi apabila menjadi kerajaan, formula mereka tak dapat pun nak dilaksanakan. Tetapi mereka menjual janji-janji, balik jual kata-kata seolah-olah nak salahkan orang lain. 

“Jadi apa yang saya nak fokuskan ialah terus kepada isu-isu rakyat yang ada pada hari ini. Iaitu kerajaan hari ni kerajaan yang tak kompeten. Apa yang mereka laksanakan sangat-sangat sekadar untuk membina persepsi,” ujarnya dalam podcast ‘YB Apa Cerrr…’, hari ini.

Ahmad Fadhli juga mempertikaikan pengumuman-pengumuman mengenai pelaburan melibatkan pelbagai angka yang dikatakan tinggi, tetapi data sebenar menunjukkan sebaliknya iaitu mengalami kejatuhan atau menjunam.

Beliau turut mempersoalkan ketelusan kerajaan apabila di sebalik tuduhan atau dakwaan ‘sakau’ dan kes-kes yang mahu disiasat hingga ke alar umbi, tetapi menjadi sebaliknya apabila tertuduh dibebaskan. – HARAKAHDAILY 26/2/2024 

Komen Weblog Ibnu Hasyim: K'jaan langgar semua -Fadhli Shaari. & Konsert Melly pula.

I. & Konsert Melly pula.

Melly sentiasa terbuka dengan kritikan dan komen. Foto NSTP Genes Gulitah

KUALA LUMPUR: Melly Goeslaw, 50, enggan ambil pusing dengan kritikan segelintir netizen yang mempertikai Anugerah Hall Of Fame yang diterima, semalam. Penyanyi yang diberi jolokan Ratu Runut Bunyi itu mengaku tidak berkecil hati, malah, terbuka dengan setiap komen dan kritikan. Malah, bagi, perbezaan pendapat haruslah dihargai.

Menurutnya, beliau harus menghargai perbezaan pendapat. Di Indonesia, ada juga beberapa anugerah yang diberi kepada artis luar negara termasuk dari Malaysia, Singapura, Filipina dan sebagainya.

Dalam perkembangan lain, Melly bakal menjayakan konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends di Axiata Arena, Bukit Jalil, pada 1 Jun depan.

Pada konsert itu, Melly bakal mendendangkan kira-kira 30 lagu dengan menampilkan penyanyi undangan dari Malaysia dan Indonesia.


II. Warga Singapura ditahan di JB selepas tinggal lebih masa 13 tahun. 

Pegawai penguatkuasa Jabatan Imigresen Malaysia Johor menjalankan siasatan terhadap individu di sekitar Johor Bahru dan Pasir Gudang menerusi Ops Bersama semalam. - Foto ihsan Jabatan Imigresen Johor

La, mengapa lepas 13 tahun baru terbongkar? Apa kena kerajaan kita ni, di mana sekeru yang longgar?

Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.

Sekian.

Kesimpulan:

Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.

Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 

Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.

Sekian. Wassalam. 

40 comments:

Anonymous said...

Jangan perasaan bagus kalau perlembangan pun kau langgar

Agong tidak boleh tak layan jika benar-benar wujud keadaan seperti dinyatakan di dalam perlembagaan seperti yang ada disebut di dalam Perlembagaan Persekutuan di mana pihak pembangkang berjaya mendapat sokongan majoriti ahli parlimen untuk bentuk kerajaan baru.

"Adalah sah dan legitimate (absah) jika kerajaan yang ada tetapi hilang legitimacy (keabsahan) maka pembangkang berusaha secara perlembagaan, mengikut undang-undang dan demokratik menggantikan kerajaan penyandang yang telah hilang sokongan.

"Agong kena ikut peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan, bukannya ikut selera dan sentimen peribadi. Cakap sikit saja salahnya banyak.

Anonymous said...

ROTHSCHILD SEDANG MENGUASAI MALAYSIA

Rafah sedang hancur bom phosphorus sedang diletakkan di bumi Palestine. Rakyat Rafah kebulur makan daun daun dan rumput.

Lord Jacob Rothchild dah mati semalam dah sedang menerima balasan apa yang kaum nya sedang lakukan di Rafah Palestine. Dia sedang menderita siksa kubur atas apa yang dia lakukan..

Matinya Lord Jacob Rothchild membawa bersama mistri pesawat jumbo yang lenyap tanpa jejak, sistem komunikasi tiba-tiba putus, route yang dialihkan di tengah jalan; apa yang terjadi pada Malaysia Airlines MH370 menjadi misteri besar yang tak kunjung terjawab.

https://zulsegamat.wordpress.com/2016/08/11/duta-iblis-dan-dajjal/

Rothschild diduga menginginkan paten KL-03 micro-chip. "Perusahaan teknologi Amerika Serikat, Freescale Semiconductor (yang dikabarkan milik Rothschild) punya 20 staf senior dalam pesawat (MH370)-- yang baru saja meluncurkan perangkat elektronik tempur untuk sistem radar militer, sehari sebelum pesawat ghaib."

Dengan hilangnya Malaysia Airlines MH370, triliuner Jacob Rothschild membawa rahsia hilang MH370 bersama nya di alam kubur menjadi pemegang paten semikonduktor penting. Kebetulan?

Senjata utama Dajjal memecah belahkan umat Islam ialah “PEMBOHONGAN”. Pembohongan bermaksud “Dusta” itu adalah gelaran yang sinonim dengan Dajjal Laknatullah. Fitnahnya berpaksikan pendustaan yang hebat sehingga orang beriman pun akan hilang kewarasannya.

Dajjal adalah raja di kerajaan rahsia di Segitiga Bermuda. Si laknat itu sedang berkonspirasi bersama Illuminati diketuai oleh Rothschild di sebalik kejadian-kejadian pelik yang berlaku di dunia ini. Antara kejadian pelik seperti serangan 9/11, MH370, MH17, QZ8510

Begitulah kejahatan yang dilakukan oleh proksi Dajjal yang mengawal media dan menguasai Malaysia.

Matinya orang beriman membawa kedukaan pada orang yang masih hidup tetapi matinya sesorang yang perangai jelek , jahat seperti penipu pembohong dan tidak beriman adalah keuntungan dan nikmat pada manusia yang masih hidup dibumi ini.

Bukan saja Rothchild saja pembohong di Malaysia pun ada species asal buka mulut bohong. Perbuatan dan pembohongan akan dibawah bersama ke alam kuburnya... Get lost Baron Jacob Rothchild dan bumi Malaysia juga mungkin terima nasib seperti di Rafah suatu hari nanti...!!

They create it, we play it. Master of puppets ….King Kong Puppet

Anonymous said...

Mata Wang Papua New Guinea lebih tinggi Dari RM Malaysia..?

Sebab Ringgit jatuh sebab hang tak reti jaga negeri ini.. kah kah kah

Dengan kuasa troll boleh lingkup kerajaan Papangang...!!

1 USD = Ringgit Malaysia 4.77
1 USD = Papua Kina 3.75

Jangan kata nilai Kina Papua hampir menyamai Ringgit Malaysia. Itu satu penghinaan kepada Papua New Guinea.

Kenapa nilai ringgit merudum rudum ...sebab hang tak reti jaga negara ini...

Bangangggg

1 PGK = Ringgit Malaysia 1.27
1 MYR = Kina Papua 0.78

Kina Papua lagi tinggi dari Ringgit.

Kasi troll sama papangang..!!

Saya ulannnngg....!!

Banganggg..!!

Anonymous said...

Bosan la tengok monyet2 MP Kera jaan beraksi didalam dewan? Macam HARAM JADAH!!!

Anonymous said...

Jom orang2 Islam teruskan istiqamah memboikot Starback juga produk2 DAP, MCA dan Gerakan. InsyaAllah kita mampu mengubahnya...

Anonymous said...

Bosan la tengok aksi2 MONYET MP2 parti chauvanis, Parti Tak Amanah beraksi didalam dewan... celaka la MONYET2 tersebut!!!

Anonymous said...

Ha ha walaun meroyan.

Sampai habis penggal.

Harap x jadi gila

Ha ha

Anonymous said...

Next projek PRU kali ini ialah kasi settel ini suma si banganggg..!!

Semak lah Malaysia dng depa suma nih..!!

Pengundi lencun lokos dng air kencing Papangang..

Walaun suma, sudah sudah lah kena bangangggg sampai lubang taik Papangang.!!

Bila PMx melingkup jadi PM lepas ni Papangang akan tahu nasib dia anak beranak Nurul Izah dan Wan Azizah sama seperti anak beranak Tun si Boboi yang hilang terus deposit bersama apaknya sebab nya kerana Jadi Barua DAP@LeeKwanYew...!!

Tunggu yer aksi rakyat lepas Papangang trus melingkup jadi PM...!! Rafizi pun sama nasib kau tunggu Nasib kau nanti...!!

Saya ulannnngg...!!

No brain no kencing.. kah kah kah...

#NoBrainTunjukThumbUpKahKahKah

Anonymous said...

Hashim Mental: WALAUN
Isteri Hashim Mental: WALAUNTIT

Anonymous said...

Insyallah tinggal sekor lagi barua DAP@LeeKwanYew yang perlu Rakyat lingkup Kan terus next PRU...

Lingkupkan legacy Papangang seperti melingkupnya legasi barua DAP@LeeKwanYew Tun Mahathir Mohamad dan Boboi

Lingkupkan Papangang, melingkuplah Nurul Izzah dan Wan Azizah

PRU Kali ini semua melayu akan tolak.abis abisan legacy Papangang ini

Saya ulannnngg

Tinggal sekor lagi barua DAP@ LeeKwanYew yang perlu dilingkupkan iaitu legacy Papangang

#berambosss

Anonymous said...

Menteri Dalam Negeri berkata Kelantan merupakan antara negeri yang merekodkan kes jenayah seksual kanak-kanak yang tinggi, walaupun negeri itu mempunyai kanun jenayah syariah.
Walaun & walauntit PAS, guane boh?
Sila baca:
https://m.malaysiakini.com/news/697918

Anonymous said...

Harga jualan online naik RM5 lepas caj SST 8 peratus.

Tidak membantu sama sekali kesusahan rakyat... Bangangggg..!!

Dua platform perdagangan dalam talian terkenal iaitu Shopee dan Lazada Malaysia mula memperkenalkan caj tambahan untuk pembelian barangan terhadap pengguna pada Jumaat selari dengan kenaikan caj cukai jualan dan perkhidmatan (SST).

Bagi platform Shopee, caj tambahan berkenaan dikenali sebagai 'Kos Penghantaran SST', dan ia dikenakan terhadap pengguna apabila melakukan pembelian di platform e-dagang tersebut.

Beberapa platform e-dagang, kenaikan berlaku sehingga RM5 termasuklah caj penghantaran yang mempunyai tambahan sebanyak RM0.29 untuk pembelian domestik.

Contohnya, sebelum ini bagi barangan dalam talian yang mempunyai berat di bawah dua kilogram (kg), caj penghantaran domestik hanyalah RM4.90, namun bermula hari ini ia sudah dinaikkan kepada RM5.19.

Tidak membantu sama sekali kesusahan Rakyat

Bangangggg...!!

Anonymous said...

Jangan perasaan bagus kalau perlembangan pun kau langgar

Pelik aneh rakyat tertanya tanya ucapan Agong di Perlimen lansung tak sebut pasal ringgit merudum rudum, cukai naik, harga barang naik, telur tak ade, tarif elektrik, bil air mencanak naik

Ooohh orang kayangan tak terasa beban suma kenaikkan itu..!!

Agong tidak boleh tak layan jika benar-benar wujud keadaan seperti dinyatakan di dalam perlembagaan seperti yang ada disebut di dalam Perlembagaan Persekutuan di mana pihak pembangkang berjaya mendapat sokongan majoriti ahli parlimen untuk bentuk kerajaan baru.

"Adalah sah dan legitimate (absah) jika kerajaan yang ada tetapi hilang legitimacy (keabsahan) maka pembangkang berusaha secara perlembagaan, mengikut undang-undang dan demokratik menggantikan kerajaan penyandang yang telah hilang sokongan.

"Agong kena ikut peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan, bukannya ikut selera dan sentimen peribadi.

Cakap sikit , salahnya banyak.

Anonymous said...

Norway ade Raja jugak

Skg di spita Langkawi

Raja Norway akan diterbangkan me Norway dengan pesawat tempoh beberapa Hari lagi

Raja Malaysia ade jet peribadi

Raja Norway tak Kan tak Ada jet peribadi

Tanya aje... Jangan marah hahah

Kah kah kah


KHALAS

Anonymous said...

Pengguna Unifi, Ini Empat Servis Yang Terlibat Dengan Kenaikkan SST. UniFi ini untuk golongan kayangan ker..!?

Seperti yang kita semua sedia maklum, kadar baharu cukai perkhidmatan dinaikkan kepada lapan peratus, berbanding kadar lama, enam peratus bermula hari ini.

Ni walaun papangang wartawan reformasi PKR SST naik depa bole kata utk golongan kayangan saja... Alahai anak anak papangang.. unifi ni untuk golongan kayangan ker...!?

https://wrlr.blogspot.com/2024/03/kalau-puak-puak-ni-tanyajawab.html?m=1

Unifi memaklumkan beberapa perkhidmatan yang ditawarkannya turut akan mengalami kenaikkan cukai perkhidmatan bermula hari ini.

Unifi lagi, kadar cukai perkhidmatan baharu ini akan dipaparkan pada bil bulanan bermula Mac atau April 2024, bergantung kepada tempoh kitaran bil masing-masing.

Anonymous said...

Undang undang tubuh bersatu kena pastikan calon calon katak letak jawatan dan PRK diseluruh kawasan katak diadakan

Parti Papangang Pasti lingkup dng majority lebih 30K seperti di Kemaman

Khalas

Anonymous said...

Dulu barua DAP Tun Mahathir lelong harta negara pada Singapura... Sekarang barua baru DAP@ LeeKwanYew papangang Anwar Bin Ibrahim mula nak lelong harta negara...

Mula mula hapuskan pencen penjawat awam. Dah hapus pencen naikkan cukai. Dah naikkan cukai perkenalkan cukai cukai baru. Perkenal cukai baru SST naik 8%. Bila perkenal SST beras tempatan hilang dari radar negara. Beras Madani di perkenal Harga 30 hengget berbanding 26 hengget... Walaun paling terkinja kinja bila harga beras Madani naik lebih tinggi dari harga lama 26 hengget...!! Bodoh bertingkek tingkek... Dah habis suma harga barang dan cukai naik, sekarang Nak jual saham dan harta Khazanah negara pada syarikat asing Blackrock.

https://vt.tiktok.com/ZSFD5mwRH/

Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Khazanah Nasional akan membentuk satu konsortium bersama Global Infrastructure Partners (GIP) untuk memiliki pegangan dalam Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB)

Wan Ahmad Fayhsal Bin Wan Ahmad Kamal (PN-Machang) yang membangkitkan perkara itu bagaimanapun mendakwa, GIP adalah milik penuh pengurus dana terbesar di dunia iaitu BlackRock yang merupakan pemegang saham kepada syarikat pembekal senjata yang membunuh rakyat Palestin di Gaza.

“Jadi saya minta komitmen Wisma Putra dan juga Ahli Parlimen kerajaan membantah pendekatan ini untuk menjual pegangan MAHB kepada GIP.

https://vt.tiktok.com/ZSFDa2aqj/

Teringat dolu dolu kerajaan Barua Tun Mahathir DAP@LeeKwanYew dan kekanda Mujahid jual TH pada Singapura... Jual 12 strategic assets worth RM25.6 including pada Singapura Hong Kong dll - PH
- Jual assets IHH Berhad (RM8.42 billion) pada Singapura - PH
- Jual Sapura Upstream (RM3.7 bililon) - PH
- Jual Acibadem Sigort (RM1.25 billion) -PH
- Jual Telco M1 (RM1.65 billion) - PH
- Jual TNB shares (RM1.05 bililon) - PH
- Jual Boustead Plantation (RM1.2 bililon) pada Singapura - PH
- Jual Axiata Digital (RM0.579 bililon) - PH
- Jual BDO Unibank (RM0.415 bililon) - PH
- Jual CIMB (RM0.364 billion) - PH
- Jual Royale Chulan Hotel (RM0.197 bililon) pada Singapura - PH
- Jual Bangunan Hong Kong Consulate building, sold to a buyer from China (RM1.6 billion) - PH
- Khazanah’s jual 16% of its stake in IHH Healthcare to Japan’s Mitsui & Co for a meagre RM8.42 billion, leaving Khazanah only 26% equity interests in the company, a share cut worth RM13.13 billion today...!! - PH

Masihkah kau wahai walaun suma ingat era barua DAP@LeeKwanYew iaitu Tun Mahathir berkuasa..!? Pulau Batu Putih pun Tun boleh gadai pada Anak Lee Kwan Yew sambil garu dan gentle telo labuhnya..!! Puiiii...!!!

Saya ulangggg...

Ringgit merudum puji, beras naik depa puji, Harga barang Naik depa puji...tak membantu sama sekali kesusahan Rakyat... Banganggg

Dulu barua DAP Tun Mahathir lelong pada Singapura... Sekarang barua DAP@LeeKwanYew Anwar Bin Ibrahim nak lelong harta negara... banganggg...!!

#SumaMacamSial

Anonymous said...

.Tokey Stabak cemas panik pujuk jangan boikot Stabak. Adakah ini suara tokey Stabak atau suara mewakili milik tokey of Puppet King kayangan yg sekadar memiliki saham majority saham ke 2 terbanyak..!? Kikiki..

Punyalah bangga ke main lagi pemegang saham ke 2 ajer melalui proksi dalam Stabak... Bodo Bodo kah kah kah...!!

Mentality orang kayangan Melayu berniaga No 2 banyak saham pun Jadi lah labuuu... Kira ok lah tuuhh labuuu...!! Kah kah kah...!!

No wonder Melayu suma telo bijik orang Melayu suma depa kasi jual. Mentality Melayu kayangan berniaga tak nak jadi saham majority kira dah okey lah tuuu...Bodo bodooo..Kah kah kah kah

https://vt.tiktok.com/ZSFDAeRP9/

"Jangkaan peningkatan sales meningkat", Kata Vincent lagi, dia menjangkakan peningkatan dalam jualan dalam suku ketiga kewangan 2024 selepas penurunan pendapatan suku-ke-suku tahun sebanyak 35 peratus kepada RM183 telah dicatatkan.

Berjaya Food Bhd juga dilaporkan mengalami kerugian selepas cukai dan kepentingan minoriti kira-kira RM42 juta.

Ya, ia mempunyai sedikit impak kepada kami tetapi kini sekurang-kurangnya ia bertambah baik dan seperti yang saya katakan ia semua milik rakyat Malaysia, ia dikendalikan oleh rakyat Malaysia. Ia hanya francais, ia bukan milik orang Amerika ia milik kayangan ...

https://vt.tiktok.com/ZSFDumAEf/

Ini lah mentality orang kayangan Melayu berniaga Jadi pemegang No 2 saham terbanyak pun ok lah labuuu...Taikun Mata sepet jugak yang tepok tangan ketawa terbahak lihat ini lah contoh betapa bodohnya Melayu Kayangan berniaga sambil kena bodoh bangangkan ...

https://vt.tiktok.com/ZSFDQxVe3/

Dapat hadiah Merz lepas Redtone dapat projek 300 jota... Bole baca dah game bodoh bangang mcm ni i... Ini kira rasuah kakitangan awam jugak ka..!?

alahaiiiii...!!! Mampos Melayu tokey Mata sepet jugak huntung...!!!

Kah kah kah

#baruakayangan

Anonymous said...

Pastikan 6 seat ada majority 30 ribu seperti di Kemaman.

Keenam-enam wakil rakyat Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang menyokong kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu mengosongkan kerusi Parlimen masing-masing selepas pindaan Fasal 10 Perlembagaan parti diluluskan pada hari ini.

Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin berkata, kekosongan enam kerusi Bersatu itu akan berkuatkuasa selepas Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) meluluskan pindaan Perlembagaan Bersatu.

30 ribu majority pasti... Lingkup kan UMNo

Anonymous said...

KWSP terpaksa membawa pulang dana dari luar negeri untuk menyokong nilai ringgit.

Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) menyifatkan nilai ringgit pada masa ini berada di bawah nilai sebenar, kata Ketua Pegawai Eksekutifnya, Ahmad Zulqarnain Onn.

Mengulas aliran dana itu, Ahmad Zulqarnain enggan mengulas mengenainya kerana perkara itu adalah sulit.

Tidak dinafikan tukaran asing adalah antara faktor yang dipertimbangkan dalam membuat keputusan untuk membeli atau menjual aset.

Terkini...!!!

Tukar Papua New Guinea KINA kepada MYR pada kadar tukaran mata wang sebenar Hari Ini..

Jumlah 1,000 PGK Ditukarkan kepada
1,256.58 MYR

MYR1.00000 PGK = 1.25658 MYR
Mid-market exchange rate at 18:21

Helok matawang Kina berbanding Hengget Hari ini...

Kah kah kah

Minggu ni papa poie Ostolia , balik Ostolia nanti papa umum negara ostolia bersetuju dan diluluskan untuk pelaburan sebanyak 100 billion Dollar Ostolia .... Kah kah kah ...

Maka naik mengila lah walaun guling guling atas jalan raya...kikik

Tunggu masa saja Papangang akan menjarah rizab Bank Negara Malaysia, Khazanah dan Petronas yang ditinggalkan kerajaan terdahulu... Tungguuuu

Nahhh atas sanun fakta hengget banding Kina Papua New Guinea kah kah kah...!!

Walaun sklian sila tepokkkk

Kah kah Kan kah

Anonymous said...

Bosan la tengok geng2 komunis aka MP chauvanis berhujah didalam dewan, cuba memutarbelitkan fakta sejarah...

Anonymous said...

Kewujudan kampung baru adalah untuk mengumpulkan barua2 komunis disatu tempat...

Anonymous said...

Bosan la melihat monyet2 MP PKR dan parti chuvanis berhujah didalam dewan... terjerit2 macam berok

Anonymous said...

Bila MP2 parti chuvanis yang membawa DNA komunis menguasai dewan, mereka membawa agenda2 komunis, sangat merbahaya untuk negara...

Anonymous said...

Sup BABI, bak kot teh, kampung baru cina tak punyai nilai sejarah Tanah Melayu dan tak perlu dibanggakan. Banyak lagi nilai2 sejarah Melayu Srivijaya etc yang perlu diketengahkan...

Anonymous said...

Berbahas kampung baru cina, bak ko teh yang tak punya nilai2 sejarah majmuk, legasi komunis hanyalah membuang masa parlimen, celaka betul...

Anonymous said...

Ingatkan bila monyet2 dah ditolak rakyat dalam PRU lalu, aman sikit parlimen, rupa2nya masih ada lagi monyet2 yang membawa legasi komunis? Celaka betul..

Anonymous said...

Betul ke bekas GOD FATHER sebuah parti chauvanis yang membawa legasi2 komunis telah kalah kes mahkamah dan terpaksa membayar sejumlah wang yang besar? Kah..kah..kah..

Anonymous said...

Sidang parliament Baru mula... Papangang pulak lari ke Ostolia...

Pasai apa papangang lari ke Ostolia

Sebab pembangkang sedang tibai papangang Kaw Kaw dalam Dewan

Pasai apa papangang kena tibai


Pasai "hang tak reti jaga negeri ini..!!"


KHALAS

Anonymous said...

Kenapa mereka yang punyai DNA KOMUNIS bergitu emosi bila MP PN bercerita kaitan kpg baru cina dengan KOMUNIS? CELAKA betul geng2 ni...

Anonymous said...

Disaat2 ekonomi rakyat semakin sukar, semakin mencengkam, janganlah berbelanja boros, elakkan benda2 mahal seperti kopi starback, texan cicen, etc. Elakkan berbelanja dikedai2 DAP, MCA dan Gerakan. Elakkan berkunjung ditempat2 tidak berfaedah seperti Genting juga taman2 tema yang lain etc. Anda mampu mengubahnya..

Anonymous said...

Bila diceritakan berkenaan kaitan kpg baru cina dengan komunis, ramai MP2 celaka sebuah parti chauvanis yang punyai dna komunis menjadi bergitu emosi? CELAKA betul MP2 haramjadah ni!!!

Anonymous said...

Membincangkan hal2 berkaitan kpg baru cina dan bak ko te, tidak memberikan apa2 faedah buat sekelian rakyat jelata, tiada yang istimewa buat kaum rasis ini, ianya hanya membuang masa dan membazirkan wang rakyat sahaja.

Anonymous said...

Beras Madani VS Beras Kartel VS Beras Kedah VS Beras Ganu VS Beras Negeri Negeri lain

Sampai sekarang harga beras Madani tak umum lagi...!! Menteri Mat Sabun asyik main Sabun sampai sekarang harga beras Madani tak umum jugak..!!

Hasrat Kedah untuk mengeluarkan beras yang lebih murah berbanding harga pasaran, terdapat usaha dibuat supaya tiada pihak yang menjual beras kepada Kedah.

Katanya "Sebelum ini negara mengalami kecelaruan dalam industri beras tempatan. Disebabkan itu, Kedah selaku negeri pengeluar beras (mahu hasilkan beras sendiri) tetapi tak dibenarkan kawal pengeluaran dan pemasaran hasil padi.

GEBANG PAPANGANG PEKIK TERLOLONG
MENTERI MAT SABUN ASIK MAIN SABUN
BERBUKU SABUN DAH ABIS MENYABUN
BERAS MADANI DAH OK KA BELUM..?

"Apabila kita uar-uarkan mahu keluarkan Beras Kedah, ada maklum balas diterima) supaya tidak ada pihak jual beras kepada Kedah,"

Menteri Mat Sabun main Sabun...argghhh.. arghh.. asikkkk..!!

Kah kah kah kah...!!

Anonymous said...

Apa kesudahan cerita wakil rakyat DAP yang merogol pembantu rumah Indonesia tempohari? Dah bebas ke belum? Hancur negara bila wakil rakyat MEROGOL!!!

Anonymous said...

Betul ke kilang tayar terkenal, juga beberapa kilang yang lain nak tutup kedai kat sini dan cabut kenegara2 yang lebih kompetetif seperti Vietnam dsb.

Habislah kalau macam ni, semakin merumdumlah nampaknya...

Anonymous said...

Utusan bertarikh 20 Oktober 2013.: Cina mahu jatuhkan kuasa Melayu / dan inilah kaedahnya

Lidah pengarang Utusan Awang Selamat hari ini berkata: UMNo bole buat apa sekarang.. elekkk..!!

“… betapa kerajaan banyak memenuhi tuntutan bersifat perkauman, kaum Cina tetap mahu menjatuhkan kuasa politik Melayu. Tuntutan untuk hak sama rata dijadikan alasan bagi masyarakat Cina mengikat diri taksub menyokong parti ekstrem DAP”.

Sokongan seratus peratus diserahkan DAP adalah satu-satunya pilihan yang tinggal pada masyarakat Cina kerana sudah tiada peranan untuk dimainkan Cina dalam BN

Masyarakat Cina tidak boleh ditegur untuk menyedari hakikat bahawa pendekatan politik mereka “sudah melampau dan berbahaya”, sambung Awang Selamat.

Malah ramai kaum Melayu, mamak dan India terkilan dengan “sikap angkuh dan suka menghina” pemimpin evangelis Cina DAP.

Sekarang media Bernama di Pengerusi orang Cina namanya Wong Chung Wai media media dibawah Bernama dikuasai oleh Kaum Cina. Pengerusi Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) yang baharu itu berkuat kuasa 1 Sept 2023. UMNo boleh buat apa sekarang ..!?

Lu fikir lah sendiri..!!

Anonymous said...

No wonder Melayu suma bijik telo atok mak apak depa depa kasi jual. Mentality Melayu kayangan berniaga tak nak jadi saham majority kira dah okey lah labuuuuu...!! Jenis otak bangang bodooo..Kah kah kah kah

Ini kah mentality orang kayangan Melayu berniaga Jadi pemegang No 2 saham terbanyak pun ok lah labuuu...!?

Taikun Mata sepet jugak yang tepok tangan ketawa terbahak lihat ini lah contoh betapa bodohnya Melayu Kayangan berniaga sambil kena bodoh bangangkan ...

https://vt.tiktok.com/ZSFDQxVe3/

Dapat hadiah Merz lepas ToneMerah dapat projek 300 jota... Bole baca dah game bodoh bangang mcm ni i... Ini kira rasuah kakitangan awam jugak ka..!?

Link bawah henti amalan pakaian baharu, beri hadiah kepada pemimpin – PM

https://malaysiagazette.com/2022/12/22/henti-amalan-pakaian-baharu-beri-hadiah-kepada-pemimpin-pm/

Contoh legacy pemyambung barua DAP@ LeeKwanYew kat bawah ni

https://vt.tiktok.com/ZSFD4A3pQ/

alahaiiiii...!!! Mampos Melayu mcm ni, tokey Mata sepet DAP@LeeKwanYew jugak huntung...!!!

Nak bagi rakyat terkinja kinja geli geli kunun nak memburu, rupa rupanya Pha Chu Cheng yg lebih aarrggggg..aaarrghh..!!!

Kah kah kah

#baruakayangan

Anonymous said...

12.17

Lu senarai papangang punya list papangang buat ape..

Olang mau berak pun tak sinang..


Kanina punya olang... Manyak hansapp ini walaun

Anonymous said...

Kapir2 yang jadi pemangku bukanlah memegang jawatan PM. Itulah bilamana pariah2 yang gagal menguasai bahasa Melayu tetapi cuba memutarbelitkan sejarah Tanah Melayu, Sabah dan Sarawak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails