Friday, March 08, 2024

Ini, negara perompak, & Catatan khas Presiden PAS..

 

Mohd Amar dalam sidang media selepas Istiadat Pembukaan Penggal Kedua Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan, di Kota Bharu, pada hari ini, 4 Mac 2024.

Kelantan temui Sultan setiap negeri perkasa syariah

KOTA BHARU: Kerajaan Kelantan akan mengadakan perjumpaan dengan Sultan sebagai ketua agama di setiap negeri bagi membincang mengenai langkah memperkasakan Enakmen Kanun Undang-Undang syariah Negeri Kelantan.

Speaker Dewan Undangan Negeri Kelantan, Dato’ Mohd Amar Abdullah berkata, kerajaan negeri menubuh Jawatankuasa Khas Kajian Enakmen Jenayah Syariah sebagai langkah persediaan.

Katanya, jawatankuasa itu untuk menyusun beberapa tindakan bagi memastikan usaha memperkara undang-undang tersebut diteruskan.

“Jawatankuasa itu ditubuh sebagai langkah untuk memastikan usaha memperkasa Mahkamah Syariah tidak terhenti.

“Kita perlu lihat dalam banyak sudut dan perlu perbincangan lebih teliti bersama pihak dan ahli-ahli berkenaan. 

“Isu ini bukan sahaja memberi kesan di Kelantan kerana ia turut melibatkan seluruh negara,” katanya ketika ditemui media selepas Istiadat Pembukaan Penggal Kedua Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan, di sini hari ini.

Mohd Amar juga berkata, jawatankuasa terbabit turut melibatkan ahli undang-undang, ahli syariah, pensyarah universiti dan mereka yang pakar dalam bidang berkaitan. – HARAKAHDAILY 4/3/2024

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ini, negara perompak, & catatan khas Presiden PAS..

& Catatan Khas Presiden PAS 

Tuan Guru Haji  Hadi Awang membahaskan Titah Diraja pada 6 Mac 2024. (FOTO: Jabatan Penerangan Malaysia) Abdul Hadi Awang membahaskan Titah Diraja pada 6 Mac 2024. (FOTO: Jabatan Penerangan Malaysia)

(Lajut sila rujuk 'Catatan Khas: Apabila Tuan Guru Presiden PAS Berbahas  HARAKAHDAILY 7/2/2024' )

Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.

Sekian.

Kesimpulan:

Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.

Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 

Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.

Sekian. Wassalam. 

4 comments:

Anonymous said...

2.35 n 11.37

Ini apa ke heee nye Yeop Tambun Papangang nih..!?

Peningkatan hutang rendah ka tinggi ka ia tetap hutang Yeop Tambun oooiii...!!! Papa nak teriaak hapa sebenarnyeeer .. Aduuiii iiii..!!

https://www-bharian-com-my.cdn.ampproject.org/v/s/www.bharian.com.my/amp/berita/nasional/2024/03/1220552/peningkatan-hutang-kerajaan-2023-lebih-kecil?amp_gsa=1&amp_js_v=a9&usqp=mq331AQIUAKwASCAAgM%3D#amp_tf=From%20%251%24s&aoh=17098830885872&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.bharian.com.my%2Fberita%2Fnasional%2F2024%2F03%2F1220552%2Fpeningkatan-hutang-kerajaan-2023-lebih-kecil

Peningkatan hutang Kerajaan Persekutuan direkodkan pada 8.6 peratus pada tahun lalu berbanding 10.2 peratus pada 2022.

Hutang rendah ka hutang tinggi ka ... Tetap hutang lah papa ooiii..!! Utang kena bayor Papangang ni nak teriaak apa sebenarnyerr..!?Aduuiii iiii..!!

Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata jumlah keseluruhan hutang Kerajaan Persekutuan pada 2023 adalah sebanyak RM1,172.5 bilion atau 64.3 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) berbanding RM1,079.6 bilion atau 60.3 peratus daripada KDNK pada 2022.

"Peningkatan (hutang) yang lebih rendah ini adalah hasil daripada langkah konsolidasi fiskal kerajaan yang berjaya menurunkan defisit fiskal kepada RM91.4 bilion pada tahun 2023 berbanding RM99.5 bilion pada 2022.

Gebang nak bawak pelabor billion billion minggu ni kilang good year dah tutup pindah negara lain. ringgit lingkup merudum merudum, cukai bertambah, beras Madani pun tak settel settel lagi, ekonomi menguncup, eksport merudum jatuh... Sembang planta Al Jub...

Apa bende yang mengkomer merepek ni setannn..!!

Anonymous said...

Peristiwa hitam 3 Mac 1924 untuk direnungi.!!!

Umat Islam memperingati genap 100 tahun kekalahan kerajaan Khalifah Usmani Turkey. Apa yang akan kaum Melayu Islam mengenang 100 tahun kekalahan empayer Khalifah Usmani Islam ini di negara Malaysia ini..!?

Sultan Abdul Hamid II merupakan khalifah yang kuat menahan empayar Turki yang hendak dirakus oleh dunia Eropah ketika itu telahpun digulingkan. Dalang yang mengkucar-kacirkan Empayar Turki adalah negara Barat, Yahudi dan Freemason

Mustafa Kamal Atartuk telah merancang rapi mengaburi mata rakayat Turki pada masa itu. Semasa pemerintahan Atartuk, dia telah mengusulkan kepada anggota Zionis Antarabangsa untuk melaksanakan projek pembubaran khalifah.

Cadangan tersebut telah dipersetujui oleh anggota organisasinya sendiri. Detik hitam ini dirakamkan pada 3 Mac 1924. Sistem khalifah secara rasmi dibubarkan beliau telah mengumumkan beberapa perkara.

1. Mewartakan pengasingan agama daripada pemerintahan negara
2. Menutup mahkamah-mahkamah Syariah
3. Menghapuskan jawatan Menteri Syariah dan Menteri Auqaf
4. Membubarkan sekolah agama dengan mencampurkan pelajar lelaki dan perempuan

Hadis riwayat Abu Hurairah RA, Nabi Muhammad SAW bersabda sebagai berikut :

“Sesungguhnya Allah SWT mengutus kepada umat islam, setiap seratus tahun, ada seseorang yang memperbarui untuk mereka ajaran agama mereka”. (HR Abu Daud).

Apa yang harus kita lakukan untuk menyambut 100 tahun kebangkitan Islam ini di negara Malaysia ini..!?

Kaum muslimin harus siapkan diri spt berikut :

1. Janganlah kalian mengikuti hal yang tidak kalian ketahui kebenarannya

Allah SWT berfirman:

وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهٖ عِلْمٌ ۗاِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ اُولٰۤىِٕكَ كَانَ عَنْهُ مَسْـُٔوْلًا
“Dan janganlah kamu mengikuti sesuatu yang tidak kamu ketahui. Karena pendengaran, penglihatan dan hati nurani, semua itu akan diminta pertanggungjawabannya.” (QS Al-Isra’: 36).

Pengundi Islam Melayu wajib jalankan tugas ini di PRU nanti.

Melingkupkan sesiapa saja dianggap barua barua yang favour dan mesra pada DAP@ LeeKwanYew samada parti kerajaan atau parti pembangkang harus dimulakan sekarang..

Pada seklian Pengundi

" No more barua DAP@LeeaKwanYew "

Hanya ada sekor lagi barua DAP@LeeKwanYew yang perlu dilingkupkan menjelang PRU akan datang ....

Saya ulangg...!!

Tinggal sekor saja lagi Melayu wajib lingkupkan barua DAP@LeeKwanYew Dari politik Malaysia..

Saya ulangggg lagi..!!

Sekor lagi barua DAP@LeeKwanYew yg tinggal untuk dilingkupkan next PRU..iaitu Anwar Bin Ibrahim

Anonymous said...

Bila budak bodoh dilantik jadi PM suma gebang sembang planta... 52 tahun bertapak di Malaysia akhirnya Goodyear tutup operasi.

Maka bodoh lah seluruh Malaysia dikerjakan oleh PMx.. Malaysia tidak boleh sama sekali bergantung kepada pemeteraian memorandum persefahaman untuk mengukur tahap pelaburan.

Kerajaan harus memastikan terdapat memorandum aku janji pelaburan yang serius yang merangkumi butiran sertakomitmen terhadap lokasi tapak dan tenaga kerja.

Memo dalaman yang dikatakan bocor itu memetik Presiden Asia Pasifik Goodyear Tyre & Rubber Company Nathaniel Madarang mendakwa penutupan itu merupakan sebahagian daripada “program transformasi” syarikat itu.

Kira-kira 550 jawatan dalam operasinya di Malaysia akan terjejas.Kilang Goodyear di Shah Alam dibuka 52 tahun lalu pada 1972.

Melingkup jahanam Malaysia dibawah Al Juburi...

Anonymous said...

Walaun mereput di bawah madani.

Madani semakin berjaya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails