Sunday, January 29, 2023

Mampu ke PM10 jadi 'Lee Kwan Yew' pada Melayu PP?

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

10 comment:

1 Anonymous said...

Pulau Pulau akan dapat kan khidmat Nasihat Singapura pembangunan perumahan tempatan.

Rakyat sedanb perhatikan dan mengawasi apa yang Brother Anwar Bin Ibrahim akan lakukan terhadap negeri kelahiran nya sendiri di Pulau Pinang..

Berani kah Brother, Otak otak, Rafidi dan PKR membantah rancangan DAP. Inilah bahana bila barua Lee Kwan Yew@DAP dijadikan kawan. Pelik pemimpin Melayu Timbalan Presiden UMNo seperti Tok Mat Hasan lebih rela sanggup berkawan dengan DAP dari Pakatan Nasional...!!

18 Januari lalu, Kor Ming mengumumkan kerajaan PH-BN akan menerima bantuan pakar HDB dari Singapura iuntuk berkongsi pengalaman mereka dalam pembangunan perumahan di negara republik itu dengan KPKT.

Menteri DAP KPKT secara terang dan terancang menjemput HDB Singapura masuk. Apa akan jadi dengan Tanah Rizab Melayu di Tanah Melayu?”

Polisi perumahan di Singapura tidak membenarkan mana-mana kaum mendominasi satu kawasan.

“Kampung Melayu diambil tanahnya oleh kerajaan di bawah HDB dan diberikan tender kepada pemaju-pemaju swasta. Kemudian apabila terbinanya flat atau kondominium, tidak dibenarkan satu kaum apatah lagi orang Melayu untuk mendominasi satu kawasan.

Agenda DAP adalah membina terowong atau jambatan ke tiga dengan menghala dari George Town terus ke Seberang Perai Utara di mana terletaknya kawasan Parlimen Kepala Batas dan Tasek Gelugur.

Beliau menjelaskan bahawa perkampungan Melayu di dua kawasan Parlimen itu bakal diranapkan, namun agak susah kerana kedua-duanya kini dikuasai Perikatan Nasional (PN).

Sekiranya keadaan sekarang berterusan untuk 10 hingga 20 tahun lagi, Kampung Warisan Melayu di pinggir Pulau Pinang akan menjadi seperti di Geylang Serai (di Singapura).

“Di Penang sebelah pulau, SPS (Seberang Perai Selatan) dan SPT (Seberang Perai Tengah) sudah ranap. Majoriti orang Melayu sudah lari dan kini jadi minoriti

Ini lah masa kempen secara besar besaran dan menasihatkan anak muda Melayu Pulau Pinang supaya mengambil iktibar daripada apa yang berlaku di Singapura dan Pulau Pinang, sekiranya DAP terus memerintah.

Jangan harap pada Brother Anwar Bin Ibrahim PKR PAN PejWang UMNo untuk membantu menyedarkan tindakan anjing Lee Kan Yew@DAP. Mereka semua adalah barua barua terbaru Lee Kwan Yew@DAP setelah barua lama mereka iaitu barua paling renta sudah tidak berharga ladi dan sudah dibakul sampahkan apabila Pulau Batu Putih diserahkan pada anak Lee Kwan Yew..!!

“Penyelamatnya adalah ‘gelombang tsunami hijau’ dalam pilihan raya negeri (PRN) kali ini.

“Gelombang hijau harus menjadi realiti dan menumbangkan kerajaan DAP Pulau Pinang.

Rakyat sedang memerhati apa tindakan reaksi dari Brother Anwar Bin Ibrahim terhadap rancangan DAP ini...!!

2 Anonymous said...

Brother Anwar Bin Ibrahim asal orang Pulau Pinang. 29 Kg Melayu Pulau Pinang lenyap betul betul depan lubang hidung brother.

Ketua Penyelidik IRIS, Nur Hanis Mohamad Noor dalam Dimensi di TV Pertiwi bertajuk Pulau Pinang bakal jadi Singapura ke-2? malam tadi.

Berdasarkan dapatan kajian, Hanis berkata, sekurang-kurangnya 29 buah kampung Melayu sudah dihapuskan sepanjang sejarah sehingga kini.

Katanya, modem yang sama seperti di Singapura pada tahun 1995, Parti Tindakan Rakyat (PAP) membina satu lembaga dinamakan Housing Development Board (HBD).

Menurutnya, polisi perumahan di Singapura tidak membenarkan mana-mana kaum mendominasi satu kawasan.

“Kampung Melayu diambil tanahnya oleh kerajaan di bawah HDB dan diberikan tender kepada pemaju-pemaju swasta. Kemudian apabila terbinanya flat atau kondominium, tidak dibenarkan satu kaum apatah lagi orang Melayu untuk mendominasi satu kawasan.

“Jadi orang Melayu tiada satu komuniti yang mengamalkan kemasyarakatan Melayu dan Islam.

“Dan di Pulau Pinang, kejadian yang sama juga, 29 buah kampung Melayu dihapuskan.

Brother Anwar Bin Ibrahim boleh bantu Kg Melayu di Pulau Pinang ka...!?

Dari dolu lagi dah pesan jangan lantik PM dari Utara... kan dan mendapat... nak fakta ka..?

3 Anonymous said...

Ni yang Nga Khor Meng hanjing Lee Kwan Yew minta contohi Singapura dan bantu perumahan di Malaysia

Model yang sama seperti di Singapura pada tahun 1995, Parti Tindakan Rakyat (PAP) membina satu lembaga dinamakan Housing Development Board (HBD).

Ni yang Nga Khor Meng lakukan sekarang ini..bila anjing Lee Kwan Yew disini dan nak tunjuk jalan dan berlagak tunjuk pandai...

Kerajaan Singapura bersetuju untuk meminjamkan pakar mereka bagi berkongsi pengalaman dengan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT), kata Nga Kor Ming... pergi mampos dengan barua barua Lee Kwan Yew di Malaysia..!!

http://kachipemas.blogspot.com/2023/01/nga-kor-ming-umum-berita-baik-pakar.html?m=1

Sementara itu, di Singapura, keluarga super nepotisme ultra kiasu Lee Kwan Yew sangat kronik dengan kronisme dan nepotisme dalam semua bidang.

Kerajaan Lee Kwan Yew sangat kronik kroni dan nepotisme dengan sikap kiasu yang sangat kejam.

Orang Cina Malaysia tahu dasar meritokrasi Lee Kwan Yew adalah sistem 'meritokrasi' bodoh & berdarah bermakna, apabila membeli rumah HDB di Singapura, semua yuran guaman perlu dibayar kepada "Lee & Lee Associate", PM Lee & Syarikat keluarga. Dari zaman bapanya Lee Kuan Yew hingga ke hari ini.

Jika S&P & legal dibayar ke atas syarikat kroni dan anak cucu Lee Kwan Yew , jika perkara ini berlaku di Malaysia sudah tentu PM Malaysia akan menjadi bom jangka kepada pembangkang di sini..!! Tapi 'barua' Melayu Lee Kwan Yew @ DAP buat bodoh aje tak kisah..!!

Menurutnya, polisi perumahan di Singapura tidak membenarkan mana-mana kaum mendominasi satu kawasan.

4 Anonymous said...


Ini lah masa yang paling helok kita tukar nama nama taikun spt Vincent Tan, Leow Tiong Lay, Ananda, Lim Got Tongong, Robert Kowk,Lim Chi Pan, Lim Bia Wak, Tan Ba Bi, Kho Pan Tat, Lim Ping Pong, Tan Bu Toh dll pada nama Taikun Melayu pulak...

Bila banyak taikun Melayu menguasai pasaran maka harga barang keperluan dan perkhidmatan boleh dikawal oleh harga Melayu pulak...Ujudkan rangkaian mafia dan kartrl Melayu secara menyeluruh di Malaysia

Bila PM Melayu bertukar ganti taikun taikun mafia dan taikun gang kartel mata sepet ini masih nama yang sama juga harga barang masih melambung dan dikawal oleh tuan nya Singapura

Bayangkan tak ada satu bijik tolo ayomm di Singapura tak ada satu reban ayomm pun di Singapura tapi keperluan tolo tolo ayam di Singapura mencukupi...

Tak ada satu pokok pun kelapa sawit di Singapura tapi keperluan minyak masak di Singaura mencukupi tapi bekalan minyak masak di Malaysia yang tak ada..

Begitu juga gula tak ada satu pokok tebu pun di Singapura bekalan gula mencukupi tapi disini harga gula turun naik dan stok kadang kadang tidak ada.. taikun sapa yang menguasai barangan ini..!?Taikun yang lahir di sini tapi bertuankan Lee Kwan Yew di Singapura...

Di Malaysia menteri tolo ayam melawat reban ayam di India... akai hado akai lotak kat bontot sambil tadah untuk dibontoti.!?

Sebab itu semua barang keperluan diutamakan ke Singpura dulu.. rakyat Malaysia dimangsakan sbb barang di sorok dan dj manipulasi oleh kartel dan mafia tokey dan taikun ini.

Lingkup taikun rangkaian kartel mafia mata sepet ni melingkuplah Singapura.

Dan ini lah masa kita untuk membina rangkaian produk Melayu tikun taikun mafia dan kartel Melayu pula diwujudkan untuk menstabilkan harga barangan keperluan sekarang..!!

JOM UBAH...!!

5 Anonymous said...

Presiden Majlis Peguam itu kelihatan begitu marah apabila Tommy disoal siasat. Species otak keling paria..Kena kat gang sendiri semua orang disalahkan..

“Ia salah guna kuasa jerit Ambiga. Dan terus menyoal adakah ia kerana UMNO berada dalam Kerajaan Malaysia Madani (dulu dipanggil sebagai Kerajaan Perpaduan) menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri ke-10.

“Pantang betul untuk Ambiga melihat Thomas disoal siasat oleh polis. Terus melenting menuduh berlakunya salah guna kuasa atas sebab politik,” kata Shahrir.

Ambiga mempersoalkan sama ada terdapat motif politik di sebalik siasatan terhadap Tommy.

Ambiga mendakwa, siasatan ini adalah salah satu tuntutan UMNO kepada Pakatan Harapan.

“Saya ingin bertanya kepada kerajaan reformis PH – adakah ini salah satu tuntutan UMNO berhubung penyiasatan Tommy Thomas?

“Adakah ia mempunyai kaitan dengan dakwaan terhadap beberapa pemimpin UMNO? Dan saya ingin tahu daripada PH, apa lagi yang anda sudah berikan?” tambah Ambiga.

Tim Ketua Menteri P.Pinang Ramasamy pula tak puas hati hanya dua wakil bukan Melayu dalam MPPK. Timbalan Pengerusi DAP P. Ramasamy mempersoalkan sama ada bilangan dua anggota bukan Melayu dalam Majlis Penasihat Pendidikan Kebangsaan (MPPK) untuk sesi 2023-2025 mencukupi untuk bercakap mengenai pendidikan vernakular. Apakah ini juga kehendak UMNo tambah P.Ramasamy..!?

Polis melancarkan siasatan terhadap Tommy atas dakwaan kenyataan perkauman yang dibuatnya terhadap kerajaan dalam forum bertajuk “Dark Forces Towards GE15” pada 17 September tahun lalu.

Ambiga antara yang dipanggil semalam untuk membantu siasatan. Bila kawan sendiri kena baru salah guna kuasa

6 Anonymous said...

Jom pakat pakat sokong parti yang benar benar memberi khidmat kepada masyarakat.
Jom tolak parti yang perkauman.
Yang hanya pilih bulu.
Kerajaan bro an telah khianat kepada demokrasi.
Melantik mp yang berdepan dengan mahkamah.
Memberi bantuan banjir hanya kepada bangsa pakatan hancing.
Yang songlap wang persekutuan.
Yang tidak pandai memerintah.
Yang ekstreme liberal.
Yang membawa politik kuno.
Yang banyak memberikan harapan kepada peribumi tapi hampas.
Yang mengumpul dana politik dari cukai judi.

Jom sokong pembaharuan bersama pas.
Jom sokong pimpinan yang bersih dan bebas mahkamah.
Jom sokong kerajaan yang berkah.
Jom bertindak bijak seperti rakyat kelantan, trengganu dan kedah.
Berubah segera sebelum terlambat.

7 Anonymous said...

Tiada pembaharuan oleh kerajaan bro an. Masih guna kwsp untuk tambah flow cash dalam putaran ekonomi. Jelas bro an bukan pakar ekonomi. Sembang keras tapi hampas.

8 Anonymous said...

Majlis Peguam hanjing DAP dah mula meroyan dengan UMNo..Ahli UMNo dah tegur pH jangan tegur cara terbuka..UMNo Sabah pula sudah tunjuk lagak..!!

Majlis Peguam Ambiga Sreenevasan dan peguam Siti Kasim (liberal LGBT) mempersoalkan sama ada terdapat motif politik di sebalik siasatan berhubung bekas peguam negara Tommy Thomas.

Saya ingin bertanya kepada kerajaan reformis PH - adakah ini salah satu tuntutan Umno berhubung penyiasatan Tommy Thomas?

Adakah ia mempunyai kaitan dengan dakwaan terhadap beberapa pemimpin Umno? Dan saya ingin tahu daripada PH, apa lagi yang anda sudah berikan (kepada Umno)?" tambah Ambiga.

Sementara itu, Siti berkata bahawa dia bersetuju dengan semua yang dikatakan oleh Ambiga. Forum itu Ambiga berkata "Tomy Thomas didakwa kerana menggesa pembangkang bertanya kepada pengundi sama ada "kerajaan Melayu" akan menjadikan negara lebih baik dan lebih cekap". Adakah siasatan terhadap Tommy Thomas Itu atas tuntutan Umno?

Umno hari ini menegur tindakan segelintir pemimpin Pakatan Harapan (PH) yang suka menyerang secara terbuka sesama sendiri meskipun bersama dalam satu kerajaan.

Padang mass yang Samantha Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno, Ahmad Shabery Cheek mengingatkan mereka bahawa kerjasama yang terjalin adalah ibarat jambatan besi yang menggunakan banyak skru dan bukannya jambatan konkrit.

“(Kerajaan hari ini ibarat) jambatan segera pakai besi. Banyak skruu. Kalau tercabut, cepatlah runtuh.

Selangor, Negeri Sembilan dan Pulau Pinang masing-masing juga akan berebut kerusi. Sabah sudah tunjuk suri teladan kerajaan minoriti Brother Anwar Bin Ibrahim. UMNO Sabah sudah buat dinding pemisah dengan kerajaan negeri.. lu fikir lah sindiri...

9 Anonymous said...

Apa jasa Taufik Ayman pada negara..!?
Bila nak tangkap rampas harta Zety.

Hakim Nazlan telah dipanggil oleh SPRM baru-baru ini untuk kenyataannya direkodkan," kata Bossku dalam afidavitnya, sebelum meneruskan untuk apa yang dikatakan hakim itu kepada pegawai rakaman SPRM.

Bossku berkata beliau juga "difahamkan" apa jawapan Nazlan apabila ditanya oleh pegawai SPRM mengenai perkara yang berkaitan dengan pinjaman Maybank.

Tak perlu untuk menghuraikan bagaimana dia mempunyai pengetahuan yang kononnya tentang cara hakim bertindak balas.

Sebelum ini, Bossku berkata beliau sekitar 9 Mei semasa tempoh Hari Raya "menemui sampul surat tanpa nama /annoymus " yang mengandungi dokumen Maybank lepas dalam tempoh 2010 hingga 2012 yang dihantar ke rumahnya di Jalan Langgak Duta, Taman Duta, Kuala Lumpur.

“Bossku yakin dan tahu averment ini adalah benar dan bossku mencabar sama ada SPRM atau pendakwa raya untuk menafikan perkara ini dalam rekod dan melalui sebarang afidavit sebagai jawapan,” kata Najib.

Sambil kes ini direka untuk membenarkan fitnah Pakatan Harapan dan Tun Mahathir terhadap Bossku. Sekiranya kes Zeti Akhtar Aziz juga masih belum dibuka , dimana ia pasti dapat merungkai siapa dibelakang Zeti dan mungkin boleh meruntuhkan seluruh Pakatan Harapan jika didapati mereka tahu berkenaan wang RM700 juta di Singapura tetapi ‘bersubahat’ menutupinya.

Tidak dapat dibayangkan jika kedua kes kuncu Tun Mahathir ini dibuka sebelum PRU15

Apa jasa Taufik Ayman pada negara mungkin Tun Mahathir Mohamad boleh jawab bagi pihak Taufik Ayman dan keluarganya..

#RakyatAymantakkisahyer

10 Anonymous said...

Nampaknya gelombang hijau bukan saja berkembang maju ditanah air malah turut sama berkembang diseluruh dunia! Syabas diucapkan.

8 comments:

Anonymous said...

"Sedekah bukan rasuah", kata BAPA PEMECAH UMMAH.
Ha ha ha ha

Anonymous said...

Kata kelompok jahiliah, setiap sedekah adalah rasuah. Bahaya puak jahiliah liberal.
Parti kluster rasuah sudah bertindak lebih ganas. Amalan sedekah jadi amalan rasuah.
Jahil itu kerana tak dapat membezakan sedekah ngan rasuah.

Anonymous said...

Fitnah akhir zaman. Umno sekarang meneruskan siri fitnah terhadap tghh. Tapi membisu pasai harga babi. Pasai orang melayu diusir dari pulau pinang. Pasai ni tak mahu pulak dijadikan isu mahkamah.

Anonymous said...

Formula Rafizi = Tegur + Alih Tiang Gol

Laporan berkaitan kenyataan seorang menteri yang meminta rakyat memboikot restoran atau penyedia makanan bermasak yang tidak menurunkan harga, patut diselidiki dengan mendalam, mengapa kah tindakan demikian dibuat.

Apa kah benar, harga bahan mentah telah turun seperti dakawaan menteri tersebut? Kalau harga telah turun, barangan mentah yang mana?

Menurut pemantauan penulis, di kawasan Kota Kinabalu Sabah, Sarawak Pulau Pinang, tiada bahan mentah yang turun harga. Menaik adalah.

Ambil contoh terong, kini sebiji dijual antara RM2.50-RM3.00, sedangkan setahun lalu, pada harga tersebut untuk 3 biji.

Bahan mentah yang mana turun harga? Ayam? Ikan? Udang? Daging? Timun? Kubis? Cili api? Beras? Bawang? Telor? Tiada satu pun harga turun.

Makanan dalam tin,misalnya sardin king cup size 425 gram, kini berharga RM9.90, semasa PKP, masih RM8.75; 5 tahun lalu RM6.80; 10 tahun lalu RM4.80.

Kalau mengambil contoh perubahan harga sardin king cup ini, kenaikkan harga hampir 131% dalam tempoh 10 tahun. Apa kah juga selama tempoh itu disposible income rakyat naik pada kadar yang sama?

Jawapannya tentu tidak. Maknanya, disposible income menaik dengan sedikit sekali berbanding kenaikan harga barang. Kesannya, itu lah yang dinamakan kenaikkan kos sara hidup.

Lingkup taikun rangkaian kartel mafia mata sepet bertuankan Lee Kwan Yew@DAP ini maka dengan Singapura pun akan melingkup sama. Wujudkan rangkaian kuasa Kartel Mafia Melayu VS Kartel Mata Sepet ini. Maka perang harga barang runcit akan berlaku...

Dan ini lah masa kita untuk membina rangkaian produk Melayu tikun taikun mafia dan kartel Melayu pula diwujudkan untuk menstabilkan harga barangan keperluan sekarang..!! Jom Ubah..

Anonymous said...

Cina ni kalau jual kat orang melayu, lebih tinggi dari harga pasaran. Tapi kalau jual kat bangsa mereka, jual ikut harga pasaran. Ini cara nak jejas ekonomi orang melayu. Sementara bangsa depa hidup lebih mewah. Duit yang sama, orang melayu dapat beli sikit barang banding orang cina. Juga untung dari orang melayu berganda.

Pak menteri raja formula kena ambil perhatian berat pasai ini. Ambil tindakan. Jangan dok asyik keluaq formula baru.

Anonymous said...

Akhlak admin memang bangsat. 99% walaun2 pas tak kisah shopping sakan kat premis2 sepet. Patut diunjurkan kempen bmf. Lagi mau sembang pasal Islam dan Melayu. Aku dah 40 tahun tak berurusan peniaga2 sepet dan hindu kecuali terpaksa takde masalah pun. Walaun2 pas yg ada pilihan tapi masih bantu peniaga sepet dan hindu yg kaya terus menjadi kaya yg jelas tak membantu agama dan bangsa kita memang bangsat. Jgn sembang lah isle3. Phuii..

Anonymous said...

Harga barang semakin melambung2 naik, semua naik, ramai kini sudah jadi miskin! Rakyat menunggu2 keajaiban raja formula sonsang dalam menyelesaikan masalah ekonomi rakyat. Kah..kah..kah...

Anonymous said...

Hampir seratus peratus walaun pas follow bmf. Masalahnya yang liberal dan kris yg masih tak sedar diri. Yang berkunjung tu almost 90% pengikut liberal. Tak caya tanya raja formula.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails