Saturday, August 20, 2022

Kunto Aji Artis Indonsia di KL. 'Patuh Syariah' (sangka baik), Insya Allah. (?)

 

Pada persembahan kira-kira sejam 30 minit itu, Kunto menyanyikan lagu popular seperti Rehat, Saudade, Konon Katanya, Akhir Bulan, Salam Pada Rindu, Pilu Membiru dan Terlalu Lama Sendiri. Foto Ihsan Shiraz Projects Sdn Bhd

Kunto Aji terharu konsert di DFP sukses

KUALA LUMPUR: Penyanyi Indonesia, Kunto Aji hampir menitiskan air mata melihat sambutan peminat pada Konsert Fabulous Friday : Kunto Aji di Dewan Filharmonik Petronas (DFP), Kuala Lumpur City Centre (KLCC), malam tadi.

Penyanyi dan penulis kreatif berasal dari Yogyakarta, Indonesia itu terkejut melihat sambutan yang disifatkan sangat positif daripada peminat di Malaysia."Saya terkejut hingga suara tersekat. Saya cukup emosional malam ini kerana banyak perkara yang saya lewati tahun ini. Akhirnya, ada suatu perkara yang boleh diraikan iaitu malam ini (tadi).

"Terima kasih, saya senang sekali sampai di Kuala Lumpur dan bersama kalian. Ini malam yang sangat istimewa buat saya.

"Terima kasih kalian yang sudah berperang berebut tiket untuk menghadiri persembahan saya," katanya kepada BH Online.

Memulakan persembahan dengan lagu Jakarta Jakarta, kehadiran Kunto buat kali pertama di Malaysia cukup berbaloi hingga tiket habis dijual dalam tempoh 30 minit selepas dibuka.

Diiringi lima pemuzik dan sahabat dari Bandung, Kunto berkata, mereka hanya sempat berlatih sebulan.

"Pertunjukan ini saya sediakan tidak sampai sebulan. Syukur saya dibantu kumpulan dari Bandung. Ini kali pertama saya di DFP dan ternyata saya mampu buat persembahan selepas melihat sambutan.

"Terima kasih kepada Shiraz Projects Sdn Bhd yang membuatkan semua ini terjadi. Semoga kita akan bertemu lagi pada masa akan datang," katanya.

Pada persembahan kira-kira sejam 30 minit itu, Kunto menyanyikan lagu popular seperti Rehat, Saudade, Konon Katanya, Akhir Bulan, Salam Pada Rindu, Pilu Membiru dan Terlalu Lama Sendiri.

Kunto muncul dengan album Generation Y pada 2015 dan Mantra Mantra (2018).

Dia juga pernah memenangi anugerah Breakthrough Artist of the Year pada Indonesian Choice Awards 2015 dan Anugerah Album Terbaik serta Artis Solo Pria/Wanita Alternatif Terbaik pada Anugerah Musik Indonesia 2019..

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Sekadar membaca berita ini 'Kunto Aji terharu konsert di DFP sukses', konsert ini berjalan lancar. Dengan 'sangka baik', seolah-olah tidak berlaku perlanggaran 'patuh syariat'.

Amin! Insya Allah.

Undilah PAS dan rakan kumpulannya!

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails