Sunday, June 19, 2022

Suami selingkuh? Berita M'sia dari Indo..

 

Foto Nabiela dengan anaknya. Foto: Dok. Instagram @nabielaa.maaseh.

Viral Suami Tak Mau Azankan Bayi Saat Istri Melahirkan, Malah Pilih Cerai -Minggu, 19 Jun 2022 08:00 WIB

Malaysia - Kehadiran sang buah hati merupakan anugerah yang berikan oleh Sang Pencipta untuk pasangan suami istri. Buah hati yang lahir pun bisa menjdi pelengkap kebahagiaan dalam rumah tangga.
Namun wanita ini malah mendapatkan perlakuan yang tak terduga dari suaminya. Ia mengaku ditampar oleh suaminya ketika sedang hamil dan yang lebih menyakitkan hati ia diceraikan.

Ialah Nabiela yang menceritakan kisah pahit pernikahannya melalui unggahan di TikTok @_nabielaa.maaseh. Nabiela mengaku sudah sejak awal pernikahan suaminya mulai selingkuh.

Ialah Nabiela yang menceritakan kisah pahit pernikahannya melalui unggahan di TikTok @_nabielaa.maaseh. Nabiela mengaku sudah sejak awal pernikahan suaminya mulai selingkuh.

Namun Nabiela memilih untuk tetap bertahan dan hanya menasihati suaminya. Ketika Nabiela pertama kali dinyatakan positif hamil, dia bahkan merancang kejutan untuk memberi tahu kabar bahagia tersebut ke suaminya.

Saat Nabiela memberitahukan kabar hamil, ia malah ditampar oleh suaminya yang sedang sibuk bermain game. Nabiela langsung syok dan kecewa dengan sikap suaminya itu.

"Faktor penceraian ini salah satunya adalah tanggung jawab. Saya dari awal mengandung sampai melahirkan anak saya seperti seorang pengemis sedangkan saya ini seorang istrinya. Cuma minta perhatian suami. Ketika saya buat kejutan pertama kali kalau saya hamil dia berbicara "biarlah itu kan anak kamu," ucapnya.

Dikutip dari Oh Bulan, sepanjang masa kehamilan, suami Nabiela sama sekali tidak peduli dengan bayi yang ada di dalam kandungan. Bahkan ketika Nabiela melahirkan bayi mereka. Suaminya hanya datang ke Kelantan, Malaysia untuk menguruskan pendaftaran lahir anak dan hanya menjenguk sang bayi tidak sampai satu jam.

Ketika Nabiela meminta suaminya untuk memberikan azan untuk anaknya yang baru lahir, pria tersebut tidak membalas pesannya. "Minta video call ya adzankan baby nanti. Itu saja yang saya minta biarlah dia dengar suara bapaknya dulu," tulis Nabiela.

Nabiela menuliskan dalam unggahan video TikTok, dia dan suami saling mengenal pada 2020. Mereka menikah pada 2021 dan bercerai di 2022 pada saat dia baru melahirkan anak pertama.

Nabiela mengaku berusaha tegar dan merawat sang buah hati dengan kasih sayang walapun tanpa suaminya. "Perceraian bukanlah akhir dari segalanya. Karena pernikahan itu untuk kita belajar, kalau gagal berusaha untuk bangkit. Insya Allah kelak kita dapat menikah dengan seseorang yang mencerminkan diri kita sendiri," tuturnya.

Video Nabiela soal kisah pahit pernikahannya ini viral sudah ditonton lebih dari 1,2 juta views. Warganet yang berkomentar ikut mendoakan Nabiela.

"Semoga ada bahagian selepas hadirnya ujian. Anak pembawa rezeki mesti ada kebahagian ñanti untuk sis," ucap akun @maiwadah_.

"Anak kena tinggal oleh ayah, kasih sayang seorang ayah kandung tidak dapat sama sekali. Besok lusa " dia tetap ayah" :)," ujar akun @izni.

"Strongg yaa sis," kata akun @Eyr.ftiha 💙.

"Percayalah suatu hari nanti dia akan menyesal," timpal akun @Nurrul izzah.

Konfirmasi Wolipop
Wolipop sudah menghubungi Nabiela Ma'aseh sebagai pengunggah video viral tersebut. Video unggahannya viral, dia mengaku ingin menguatkan sesama wanita yang mengalami kejadian serupa.

"Saya sangat menerima karena niat saya untuk memberi pelajaran kepada semua yang senasib dengan saya," ungkap Nabiela kepada Wolipop, Jumat (17/6/2022).

Nabiela mengungkapkan alasan menceritakan pengalamannya di TikTok. "Saya publish kan perkara ini atas karena mantan suami saya tidak pernah memberi ruang untuk berbincang," ucapnya kesal.

"Malah dia terus langsungkan perceraian di saat saya dalam keadaan baru saja bertarung nyawa untuk melahirkan buah hati kami yang pertama dalam pernikahan kami," lanjut wanita asal Malaysia itu. (wolipop)

(IH)


Sila lihat..

Kaitan Industri cendawan 

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

1 comment:

Anonymous said...

Kroni Tun punya angkara Pejabat Peguam Negara boleh dibeli boleh dirunding zaman PH berkuasa...


Bukan gram broo.. ini berkilo.!!

Hanya Pejabat Peguam Negara boleh menjelaskan mengenai pengurangan pertuduhan kes dadah melibatkan anak ahli perniagaan Vincent Tan, kata Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Bukit Aman, Ayob Khan Mydin Pitchay.

Katanya, pihak polis melengkapkan siasatan kes itu pada hujung 2019 dan menyerahkan kertas siasatan kepada Pejabat Peguam Negara untuk tindakan selanjutnya.

“Tuduh atau tidak, itu kena tanya Pejabat Peguam Negara, kita dah buka siasatan pada Disember 2019 dan sudah menyerahkan hasil siasatan.

“Polis hanya jalankan siasatan dan hantar kertas siasatan itu kepada AGC. Mereka akan menentukan, sama ada nak tuduh atau sebaliknya,” katanya pada sidang media di Bukit Aman, hari ini.

Kes anak Tan jadi perhatian baru-baru ini selepas peguam negara ketika itu Tommy Thomas didakwa menutup kes biarpun ditangkap memiliki dadah dalam kuantiti yang banyak.

Bila Pejabat AG kroni Tun boleh runding no wonder kes Zety pejabat AB boleh gentel telo buat buat bodoh bangang tak nampak..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails