Saturday, November 28, 2020

Ya, mereka PKR-DAP sudah ketinggalan berfikir, asyik 'gigit' sama sendiri..

 

MP-MP PAS jauh matang, terkehadapan dari PKR-DAP

SELAMA tiga tahun berturut-turut sebelum ini Ahli-ahli Parlimen PAS dikecam hebat kerana tidak menyertai pakatan pembangkang di dalam menolak Bajet 2016, Bajet 2017 dan Bajet 2018.

Ahli-ahli Parlimen PAS tidak menyertai pakatan pembangkang di dalam menolak Bajet 2016 kerana, mengikut Ahli Parlimen Marang, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, ‘dasar parti kita akan sokong perkara-perkara positif untuk rakyat’ selain kerana Ahli-ahli Parlimen PAS ‘bersetuju secara dasarnya dengan bantuan-bantuan yang diberi oleh kerajaan terhadap rakyat’. (1)

Kenyataan Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang ini memarahkan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, yang berkata keengganan tolak Bajet 2016 menunjukkan PAS mahu bersama BN (2) malah Ketua Whip PKR, Datuk Johari Abdul, Ketua Whip DAP, Anthony Loke dan Ketua Whip PAN, Khalid Samad, mengeluarkan kenyataan khas bagi membedal pendirian PAS itu (3).

Ahli-ahli Parlimen PAS juga tidak menyertai pakatan pembangkang di dalam menolak Bajet 2017 kerana, mengikut Ahli Parlimen Temerloh, ‘kita tidak mahu maksudnya menolak keseluruhan Bajet 2017 sebab ada juga dalam Bajet itu perkara-perkara yang baik dan perlu sampai kepada rakyat seperti bahagian emolumen sebagai contohnya’ (4).

Ahli-ahli Parlimen PAS juga tidak menyertai pakatan pembangkang di dalam menolak Bajet 2018 kerana, mengikut Ahli Parlimen Bukit Gantang, Idris Ahmad, ‘PAS sokong perbelanjaan yang bermanfaat kepada rakyat seperti mendirikan sekolah, hospital, BRIM, biasiswa, bantuan kepada petani, nelayan’ dan ‘Kebenaran ialah rakan PAS walaupun yang membawa kebenaran itu ialah musuh’ (5).

Bandingkan pula kenyataan Ahli-ahli Parlimen PAS di dalam menerangkan sebab mereka tidak menolak Bajet 2016, Bajet 2017 dan Bajet 2018 ini dengan penjelasan Ahli-ahli Parlimen DAP dan PKR di dalam menerangkan sebab mereka tidak menolak Bajet 2021.

Jelas Ahli Parlimen PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim: ‘Pertimbangan kita adalah untuk memastikan projek pro-rakyat seperti petani, nelayan, pekebun kecil, pekerja, penganggur, pekerja kilang itu ditingkatkan dan sebahagiannya diambil kira dalam Bajet 2021’ dan ‘keputusan-keputusannya itu nampak memberikan sedikit response… maka saya dapati agak sukar untuk kita memberikan penolakan keras pada peringkat awal (ke atas Bajet 2021). (6)’

Jelas Ahli Parlimen DAP, Anthony Loke: ‘Mengapa kita tidak undi belah bahagi hari ini? Sebabnya ialah kita tidak menolak keseluruhan Belanjawan tersebut. Ada perkara yang kita boleh bersetuju dan sokong seperti pembayaran gaji untuk kakitangan awam, elaun khas untuk frontliners, bantuan tunai kepada rakyat, subsidi gaji untuk majikan, peruntukan untuk pengangkutan seperti MY30 dan lain-lain peruntukan yang memberi manfaat terus kepada rakyat. (7)’

Bukankah hujah-hujah yang diberikan oleh Ahli-ahli Parlimen DAP dan PKR sekarang sama dengan hujah-hujah yang diberikan oleh Ahli-ahli Parlimen PAS sebelum ini?

Tidakkah ini menjadi bukti jelas bahawa Ahli-ahli Parlimen DAP dan PKR kini sudah mengakui kesilapan mereka dan kebenaran pendirian Ahli-ahli Parlimen PAS sebelum ini?

Tidakkah ini menjadi bukti jelas bahawa pemikiran Ahli-ahli Parlimen PAS jauh lebih matang dan jauh lebih terkehadapan berbanding pemikiran Ahli-ahli Parlimen DAP dan PKR?

DR KAMARUL ZAMAN HAJI YUSOFF – HARAKAHDAILY 28/11/2020

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ya, mereka PKR-DAP sudah ketinggalan berfikir, asyik 'gigit' (politiking) sama sendiri.. tak pedulikan nasib rakyat. Lihat saja 22 bulan pegang kerajaan.. huru-hara, hingga Agung terpaksa campur tangan....

Hibur Hibur Sikit

16 comments:

Anonymous said...

pati lain pun apa kurangnya
samapai lani pun duk GaDUH JUGAK TAK PUAS HATI

pkmb pas tepaksa sokong besatu
dapat jufak jawatan
walau hati duk sakit
pkmb mau kalau bolih jawatan pm

sama saja

Ketika Usamah menyampaikan kepada Rasulullah SAW perihal keinginan mereka. Rasulullah SAW menjawab, “Apakah engkau hendak membela seseorang agar terbebas dari hukum yang sudah ditetapkan oleh Allah SWT?”

Setelah itu Rasulullah SAW berdiri dan berkhutbah, “Wahai manusia sesungguhnya yang membinasakan orang-orang sebelum kamu adalah, apabila seorang bangsawan mencuri, mereka biarkan. Akan tetapi apabila seorang yang lemah mencuri, mereka jalankan hukuman kepadanya. Demi Dzat yang Muhammad berada dalam genggaman-Nya. Kalau seandainya Fatimah binti Muhammad mencuri. Niscaya aku akan memotong tangannya.”

Kemudian Rasulullah SAW memerintahkan agar memotong tangan wanita tersebut. Setelah itu wanita tersebut bertaubat dan menikah.

Di sini sangat jelas sekali bagaimana ketegasan Rasulullah SAW dalam menjalankan perintah Allah swt. Bagaimana Rasulullah saw bersikap terhadap yang hak dan yang bathil. Rasulullah SAW tidak mengenal istilah kolusi, korupsi dan nepotisme.

Dalam menegakan hukum yang bertujuan tercapainya keadilan serta kemashlatan bersama. Rasulullah SAW tidak pandang bulu, tidak melihat latar belakang. Tidak melihat apakah ia pejabat, atau bangsawan. Orang yang dekat dan dicintai Rasulullah saw tidak menjadi jaminan untuk lolos dari hukuman.

tak nampak pun ikut macam Nabi walau selalu cerita bab Nabi
bila ada kuasa leka

memang sontoloyo

Unknown said...

Bajet tahun 2019 n 2020 pas sokong ke

Unknown said...

Atau tolak mentah2

Anonymous said...

Dap parti perkauman. Bila dapat jadi menteri duit sekolah cina dapat peruntukan paling besar. Sedang mereka bukan golongan terbesar. Yg parti khadam dap sokong. Mungkin sebab teloq dan kena genggam dengan si eng guan. Bawak bulan parti arak. Pan dan pkr tak bersuara sepatah pun. Dayus.

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Kalau betul BERSATU betul pentingkan ISLAM/UMATnya & PERPADUAN bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu - kenapa dah buka KEAHLIAN & kemudian nanti, jawatan tertinggi Bersatu pd. BUKAN BUMIPUTERA ( yg. mana ini akan makin meLIBERALkan Bersatu kerana disyaki ramai EJEN Bukan Bumiputera PKR homo/DAP Parasit makin MENYELUDUP masuk Bersatu) - tapi Bersatu masih menipu MENGEKALkan nama parti 'Pribumi'?!

Dan kenapa memBIAQkan MENTERI2 liberal Bersatu dlm. PENDIDIKAN & LUAR BANDAR menDISKRIMINASI Pelajar2 Islam dan Bumiputera dr. SEK.2 AGAMA ($12 JUTA)/BERASRAMA PENUH (90% PENGURANGAN) & UiTM ($3 JUTA) sdgkan begitu besar bezanya BELANJAWAN 2021 utk. SEK2 K. Cina ($74 JUTA) & Kolej Univ. TAR-majoriti Cina ($58 JUTA)?!!

Serta KHAZANAH bawah pompuan zeti paling TAK GUNA & Menteri Agama LIBERAL pro-PH - terus biaqkan Aset2 ISLAM/UMATnya & bangsa BUMIPUTERA kita diGADAI habis2an dlm. KHAZANAH & TABUNG HAJI?!

Semua ini lansung TAK boleh diTERIMA!!


Lihat di-
https://malaysiagazette.com/2020/11/28/muhyiddin-berterus-terang-hubungan-bersatu-umno/

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Maka UMNO/PAS tlg. JANGAN teruskan GABUNGAN RASMI Muafakat Nasional UMNO-PAS dgn. BERSATU - kerana takut nanti PAS-UMNO terpaksa MENGORBANkan bnyk. kerusi2 UMNO/PAS kpd. BERSATU dlm. PRU 15!

Cukup GABUNGAN tak rasmi dlm PN!

Di - https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2020/11/759391/bersatu-guna-logo-pn-pada-pru-15

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Maka Muafakat Nasional PAS-UMNO - JANGAN terPERANGKAP dgn. MO Ejen2 rejim PH PARASIT Zionis dlm. PN!!

Lihat di -
https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2020/08/721254/pru-15-agihan-kerusi-pn-selesai-50-peratus

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Pastikan dlm. PRU15, bawah PN, agar mana2 kerusi MN PAS-UMNO - TAK diSERAHkan sewenang2nya pd. Bersatu @ Parti2 lain; JANGAN TERPERANGKAP!

Lihat di - https://www.thestar.com.my/news/nation/2020/11/28/time-for-a-perikatan-presidential-council-as-not-all-party-heads-are-in-cabinet-says-pm-at-bersatu-agm

Anonymous said...

Selepas dimalukan Sidang Bajet 2021 Wawasan 2020 gagal kerana Najib, kata Mahathir.

Dr Mahathir akui sejak diperkenalkan pada 1991, banyak pembangunan dicapai hasil wawasan itu namun tidak mencapai tahap sebuah negara maju. -Facebook Tun

Seperti biasa acara wajib Tun selepas dimalukan Sidang Bajet 2021, 'Itu bukan salah saya, itu salah Najib'.

Datuk Seri Najib Tun Razak menggunakan isu pengeluaran RM10,000 dari Akaun 1 KWSP sebagai syarat untuk sokongan Barisan Nasional terhadap Belanjawan 2021, DAP dan PKR secara langsung membantu julang nama Najib di kaca mata umum. Ini memandangkan kerajaan Mahyuddin akhirnya “melutut depan Najib” sidang bajet 2021.

Hari ini katanya, "Jika Najib menjalankan tugas dengan baik dalam membangunkan negara dan menjaga kesejahteraan rakyat, PH tidak mungkin memenangi pilihan raya umum ke-14".

Wawasan 2020 tidak dapat dicapai disebabkan Najib Razak kata Tun Mahathir sambil mengentel telor labohnya. Acara wajib seorang yang kunun nya suci bersih adalah dengan menyalahkan kesalahanya pada orang lain.

Anonymous said...

Rakyat berTerima Kasih kepada Dato Seri Anwar , Dato Najib, dan LGE yang memperjuang morotarium dan KWSP.. Kerajaan PN terpaksa akur..... Terbaik PH, dan UMNO. Nk harapkan PAS tak ada lah.... masing2 pentingkan poket dan perut sendiri.... Velfire betul... :P

Anonymous said...

UMNO n PKR sudah blh tubuh Gabungan Liwundal

Anonymous said...

Geng khalid samad tolak belanjawan, dikecam ingkar titah agong. Geng anwar sokong belanjawan, dikata PH gaduh sm sendiri. Yg betul geng2 lebai bahlol je. Belum bentang belanjawan dah terus sokong. Lembu kena cucuk idung pun x mcm ni punya bodoh. Penganut Pas apatah lg. Kalo lebai2 mangkuk terjun lombong, penganutnya suma dah pakat terjun gaung.

Anonymous said...

Demi kuasa, nampaknya ATOK terpaksa sekali lagi MELUTUT kepada Non, mungkin untuk kali terakhir?

Acara tersebut dijangkakan BERJALAN penuh dengan DRAMA AIR MATA dari kedua2 belah KELUARGA?Minta ASTRO buat siaran langsung!



Anonymous said...

Kenapa parti ternakan Dpigs aka PAN menolak budget 2021 secara TOTAL? Adakah ianya arahan ATOK atau dibuat secara MEMBABI BUTA?

Anonymous said...

Mungkin Pakatan Hancing, mereka tersilap bangun atau duduk macam budak2 sekolah, bengap lagi baghal?

Nampaknya satu2nya peluang terakhir untuk menjatuhkan Din Pagoh dan mengangkat Non sebagai PM berakhir dengan TRAGEDY!

Anonymous said...

Tak pe nak meroyan sampai Keputusan PRU diumumkan pung kite tak marah,,kite layan jee mcm maharaja lawak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails