Friday, November 27, 2020

Berdegar dentum di langit, setitik pun hujan tak turun..

 

Angkara Belanjawan, PH runtuh

PERISTIWA Belanjawan 2021 lulus peringkat dasar di Dewan Rakyat semalam terus hangat diulas dan dibahaskan. Setelah berdegar-degar sebelum ini pihak pembangkang menyerang untuk menolak dan menggagalkannya namun rupanya sekadar berdentum di langit sahaja hujan setitik pun tidak turun.

Apa pencapaian dari peristiwa ini? Suka tak suka Kerajaan PN di bawah kepimpinan Tan Sri Muhyiddin kekal berkuasa didukung parti-parti kawan khasnya MN. Ia telah dengan ini disahkan dan bakal kekal berkuasa sehinggalah PRU ke-15 nanti.

Ia juga menandakan pembangkang di Parlimen gagal bersatu. Blok mereka berpecah dan sesama mereka berbalah dan syak wasangka. Buktinya AJK DAP Pusat yang juga EXCO Selangor Teng Chang Khim boleh buat posting di Facebook-nya:

“Kalau kamu tidak berdiri di Parlimen untuk membantah jangan kata di FB kamu membantah. Malu”

Dan hari ini Teng tidak keseorangan. Ramai kalangan pimpinan PH khasnya dari PKR dan PAN bertelagah angkara kegagalan mereka semalam. Retak menunggu belah. Begitulah nampaknya apabila kepentingan dan agenda peribadi mengatasi kepentingan rakyat dan negara.

ROSLAN SHAHIR MOHD SHAHIR – HARAKAHDAILY 27/11/2020

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Berdegar-degar dentum di langit, setitik pun hujan tak turun. Kokoknya saja berderai-derai, tapi ekor bergelumang tahi. Nasib pembangkang masa kini..

Hibur Hibur Sikit: Album 2

41 comments:

Anonymous said...


Sama mcm hamPAS , ruu355 hudud bertempik je kat Padang Merbok sampai tesembok ayaq lioq, baca di Parlimen tehanggok hanggok, las2 tesungkoq sembah pungkoq fasiqun munafiqun kafirun

Pertahan Hak Orang Asal Islam/Melayu Malaysia (Defend Indigenous Malaysian Muslim/Malay Peoples' Rights) said...

KEPALA BAPAK lu HOMO DAPpengganas keturunan BANGKAI ANJING!!

Pertahan Hak Orang Asal Islam/Melayu Malaysia (Defend Indigenous Malaysian Muslim/Malay Peoples' Rights) said...

Pemimpin2 Orang Asal Islam/Melayu TULEN kita dr. UMNO/PAS - sdg. diPERANGKAP habis2an oleh EJEN2 Melayu LIBERAL-si DALANG2 DUA MUKA rejim PH Parasit dlm. PN!

Lihat shj. Menteri Pendidikan boleh:

1. BIAQkan DISKRIMINASI & RASISMA pd. pelajar2 ISLAM dr. Sek. AGAMA yg. dikurangkan Belanjawan 2021 kpd. $12 juta dr. $ 50 juta pd. 2020, sdgkan Sek.2 K. Cina dpt. $74 JUTA, naik dr. $50 JUTA pd. 2020;

2. DISKRIMINASI pd Sek.2 Berasrama Penuh yg. MAJORITI adalah bangsa BUMIPUTERA miskin kita juga diKURANGkan Peruntukan kpd. 90%

NOTA: Menteri Pendidikan DALANG DUA MUKA ni dr. parti BERSATU - & masih ada masa buat PEMBETULAN utk. pembentangan Belanjawan 2021 ni di peringkat KEDUA di bah. JAWATANKUASA Kementerian!

Pertahan Hak Orang Asal Islam/Melayu Malaysia (Defend Indigenous Malaysian Muslim/Malay Peoples' Rights) said...

Lihat juga Menteri Luar Bdr. boleh biarkan DISKRIMINASI terhdp. UNIVERSITI BUMIPUTERA terUNGGUL kita, UiTM yg. di bawah MARA & MARA adalah bawah Kem. Luar Bandar ni - hanya dpt. $3 juta dlm Belanjawan 2021 - sdgkan Kolej Universiti Tunku Abd. Rahman (TAR UC) yg. MAJORITI, pelajar2 PENDATANG Cina, dpt. peruntukan $58 juta dlm. Belanjawan 2021, dr. $30 juta masa 2020!

NOTA: Menteri Kem. Luar Bdr. ni juga dr. parti BERSATU liberal DALANG DUA MUKA tu!!

Pertahan Hak Orang Asal Islam/Melayu Malaysia (Defend Indigenous Malaysian Muslim/Malay Peoples' Rights) said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Sokong salah.. Tak sokong salah... Pn je betul

Anonymous said...

Marilah bersyukur kpd Sllah Belanjawan telah lulus diperingjat dasar tq Abam anda Hero tersembunyi yg mematahkan Harapan Atok n keinginan KuLi,kini PKR perlu sedar jgn bgantung harap dgn PAN
n amalkan Protokol Tegas dgn DAP

Pertahan Hak Orang Asal Islam/Melayu Malaysia (Defend Indigenous Malaysian Muslim/Malay Peoples' Rights) said...

PEMBETULAN:

Parti BERSATU ni dah makin diLIBERALkan mcm. PKR homo sbb. membuka keahlian kepada Bukan Bumiputera, yg. disyaki ramai EJEN2 PKR homo/DAP Parasit - maka UMNO/PAS tlg. JANGAN teruskan GABUNGAN RASMI Muafakat Nasional UMNO-PAS dgn. BERSATU - kerana takut nanti PAS-UMNO terpaksa MENGORBANkan bnyk. kerusi2 UMNO/PAS kpd. BERSATU dlm. PRU 15! Cukup GABUNGAN tak rasmi dlm PN!

Anonymous said...

Bang Non perlu membawa PKR utk bersahabat dgn PN dan tinggal PH, biarkan diurus Atok,Chef Sabu n Nobita
Itupun Jika Bang Non masih sayangkan Tanahair

Anonymous said...

Bang Non kena ingat siapa yg pernah membela Bang Non secara Ikhlas

Anonymous said...

hamPAS pas lebih dahsyat DALANG SERIBU MUKA!!!

Sebelum jadi KER2jaan PN gegak gempita islam islam islam ruu355 , hudud, haramkan judi arak riba` lgbt ltte arwah adib bomba libral evengalis

Sekarang kenapa senyap? Kao sekarang Menteri Undang2 Malaysia hamPAS n geng`s. Parti minoriti dlm kerajaan BUKAN ALASAN!!! LEBAI PAS FASIK MUNAFIK BEBALLLLL!!!

Anonymous said...

Wahai si bahlol 'mandor balaci' barua Kepada RBA M'sia!

Masih mencarut lagi? Anjing sekali makan tahi tetap makan tahi juga..

Mana jawapan ditunggu-tunggu? Yang takut berdepan hujah dan kenyataan. Yang otaknya dijajah DAP non Islamik.. Kalau bukan pondan, jawab ini dulu baru meroyan tak tentu hala!

Hanya itulah yang geng jilat pungkok tak basuh boleh meroyan. Dapat kuasa tapi tak tahu kerja. Tunggu masa nak rehat dipenjara.

Ha ha ha 22 bulan si bahlul perintah' asyik menipu saja.. Inilah akibatnya, ikut group Jilat juboq tak basuh, habis keturunan keluarga jadi jauh dari agama, jadi rosak. Kini terpaksa kuncu-kuncunya meroyan. Dan teruskan meroyan, hina ulama. Terus ulang-ulang tuduhan basi, idea baru dari tokey kulupnya dah habis, tak laku lagi.

Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman.. Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu.. Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, masih jadi barua DAP lagi. Kesian. masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end, barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, A/Rahman Talib an, budak kampung dan babi-babi buta tu.. Dah tak nampak? Berpaling tadah, dedak tak cukup ke?
kita kenai depa..

Ada pula betina-betina garit pakai purdah juga jilat juboq tak basuh kulup. Bangga pulak tu. Bangga pula anak bini mereka jadi begitu. Jadi macam hamba seks askar Jepun sebelum merdeka dulu. Jadi pelempias si kulup. Bertaubatlah.. tak besar mana umpan mata kail dedak itu.

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin muflis segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat, peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . Tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Mereka bangga disebut macam tu. Juga kepada penjilat juboq tak basuh se dunia.. walau ada RBA (Red Bean Army) di Malaysia tajaan DAP..

Huuuuu. Itulah manusia berjiwa hamba manusia..
Hai manusia....... kembalilah kepada Tuhanmu.... Tuhan Maha Penerima taubat!! Pulanglah.. Pulanglah dari dunia bahlol tolol itu... syamdul..

Anonymous said...

Seronok tengok MP Pakatan Hancing berhujah ala2 MONYET. At the end tak deliver apa2 pun, sekadar seronok2 aka RETORIK saja kata depa? Kah..kah..kah..

Anonymous said...

Sabar menanti RUU355 apabila dikyatkuasa yg akan menikmati nanti puak2 munglah doh x sabar ker? Perangai PAN telah disaksi rakyat di Parlimen

Anonymous said...

PAN ditubuh utk memuas hati Lebai2 kaki Amoi

Anonymous said...

Engkau orang MP2, kalau masuk parlimen hanya sekadar MAHU KOREK TAIK HIDUNG, lebih baik masuk JAMBAN korek lubang TAIK sendiri?

Anonymous said...

Kalo PH x sokong belanjawan dituduh ingkar titah Agong. Dah sokong, dikata PH runtuh plk. Gila betul palotak lembu2 ternakan Pas!

Anonymous said...

Kenapa parti belaan Dpig aka PAN menolak belanjawan secara TOTAL ya?

Ini tindakan MEMBABI BUTA ke apa?

Anonymous said...

PAS telah menghalau Lembu2 msk Kandang Rahmatan Alamin dihimpit kandang Babi n Kandang Main Jubo

Anonymous said...

PAN telah terpalik taik babi n lendir Amoi

Anonymous said...

PAN akan hancur apabila puak2 ANWARIUN
akan berhijrah dlm skala besar ke PKR

Anonymous said...

Lebai mana diyakini utk sembahyang mayat kau org Pejuang,Umno atau PAN, aku tak rekmen PAS sbb PAS mmg ok

Unknown said...

Kalau PAS nak bentang dlm suasana covid sekarang ni, aku rasa kaulah yang akan menyalak mengatakan pas bodoh tak tahu keutamaan... Tak ke kau nak renung diri kau tu, ada tak sifat munafik? Apa jenis orang lah kau ni

Anonymous said...

Kenapalah parti belaan Dpig aka PAN secara MEMBABI BUTA menolak belanjawan 2021 secara TOTAL?

Tak elok ambil sikap BABI, DAHLAH BABI BUTA PULAK TU?

Anonymous said...

Lebih baik babi buta drpd ULAMAK PENDUSTA, sesat lagi menyesatkan umat.

Anonymous said...

Mereka bersumpah mengguna nama ALLAH bagi menafikan kecurangan mereka. Menjauhlah dari mereka kerana sesungguhnya mereka itu kotor oleh kekufuran yg mereka lakukan dan neraka Jahanam adalah tempat kembali mereka.

Intisari At Taubah ayat 95

Anonymous said...

BUKTI MAHATHIR KHIANAT PADA PH? LIHAT GERAKKERJANYA SELAMA 22 BULAN....

1. Mula-mula PH menang langkah pertama Tun M bawa masuk musuh-musuh PH didalam Bersatu seperti Hamzah Zainudin, Mustafa Mohamad, Mas Ermiyati, Shabudin Yahaya dll, tanpa restu PH.
2. Tun M membuat temu janji dengan pemimpin pemimpin musuh PH seperti Ustaz Hadi, Zahid Hamidi, Mohd Hasan dll beberapa kali.
3. Membiarkan Azmin dan Hisamuddin membuat percaturan secara rahsia dengan MP-MP Pembangkang.
4. Tun M juga menganjurkan perhimpunan denang pemimpin pembangkang kononnya atas semangat Maufakat Melayu di Universiti Malaya.
5. Sebelum langkah Sheraton Tun M telah bertemu dengan semua pemimpin tertinggi PN.

https://klbroadcastmedia.wordpress.com/2018/04/15/video-borang-ppbm-dilempar-281-bekas-ahli-sertai-umno/

6. Tun M letak jawatan tanpa berbincang sepatah pun dengan Majlis President PH.
Berdasar kepada 6 fakta itu bolehkah pemimpin² PH berbaik sangka lagi dg Tun M sedangkan PH telah pun memberi peluang dan ruang selama 22 bulan utk memimpin negara.

https://klbroadcastmedia.wordpress.com/2018/04/12/video-tun-m-buat-tuduhan-palsu-gaum-lapor-polis/

otai re4maC

Pertahan Hak Orang Asal Islam/Melayu Malaysia (Defend Indigenous Malaysian Muslim/Malay Peoples' Rights) said...

Si PENGGANAS2 DAPbangkai ANJING dok berKELIARAN kat sini!

Pertahan Hak Orang Asal Islam/Melayu Malaysia (Defend Indigenous Malaysian Muslim/Malay Peoples' Rights) said...

KEPALA BAPA lu HOMO DAPbangkai ANJING!!

Anonymous said...

Kau antara Tentera Dajallllll

Anonymous said...

Belanjawan dah lulus buat la kenduri gulai kawah.

Anonymous said...

Sujud Syukur

Anonymous said...

Hudud plk bila nak bentangkan? Dah bentang baru tau sapa sokong ke tidak. Ni blm apa2 dah cop suma kapir.

Anonymous said...

Berdoalah agar Malaysia dpt mengamalkan Undang2Allah,Allah ttp bersama hamba2nya yg ingin menegak Islam bukan gamba yg cuba mperlekeh dgn niat jahat

Anonymous said...

Berdoa tu btl. Tp usaha pun wajib jgk. Jd usaha2 MP la utk desak di parlimen.xkan kami rakyat ni nk serbu parlimen?

Hakikat Syariat said...

22 bulan memerintah PH telah membuktikan kepada masyarakat malaysia mereka tidak pandai menguruskan pentadbiran negara.

Corak pentadbiran PH ketika memerintah condong utk melihat masyarakat cuba di librealkan secara total.

Corak Dan gaya ideologi perjuangan parti yg ada dlm kerajaan PH beribukan ideologi secular yg jelas bertentangan dgn penduduk malaysia Yg majoritinya orang melayu yg beragama ISALM.

Walaupon begitu selama 22 bulan memerintah PH membuktikan kepada rakyat malaysia SENI POLITIK hanya ada dikalangan orang melayu yg meletakkan kebenaran sebagai objektif berpolitik.


Anonymous said...

Mung tengah usaha apa ?

Anonymous said...

Mung ini belaan Sapa?

Anonymous said...

Syukurlah, berkat berdoa rakyat dibulan ramadhan lalu sehingga sekarang tanpa henti telah dimakbulkan. Kerajaan hancing MANIFESTO TIPU tidak kekal lama, hanya bertahan 22 bulan sahaja!

22 bulan yang telah menjahanamkan ekonomi negara dan menjahanamkan Tabung Haji! Usaha mereka untuk menghapuskan institusi raja2 Melayu dan JAKIM tidak kesampaian! Syukran.




Anonymous said...

Lebih baik Chef Sabu buat resepi babi masak petai tempoyak

Anonymous said...

Lepah ini kiter pakat sembelih Melayu Liberal n Lebai PAN Munafik bg puak Kafirun merantah kedarah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails