Wednesday, November 25, 2020

Sanggupkah DAP bela ahli Melayunya? 5 lagi, sedang menunggu..

 

Dr Kamarul menang saman RM8 juta ke atas pegawai DAP

KUALA LUMPUR: Penganalisis Politik, Dr Kamarul Zaman Yusoff mengesahkan bahawa beliau telah memenangi saman yang dibuatnya ke atas Pegawai Khas Pengerusi DAP Sarawak iaitu Abdul Aziz Isa Marindo.

Menurut pensyarah Universiti Utara Malaysia itu, Mahkamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur pada 6 November lalu telah memerintahkan Abdul Aziz membayar ganti rugi sebanyak RM8 juta bersama faedah 4 peratus setahun.

Keputusan tersebut dibuat ekoran tindakan pegawai DAP itu terhadap 22 perkara memfitnah dan memburukkan reputasi yang antara terbanyaknya menuduh Dr Kamarul mempunyai sikap melampau terhadap ajaran agama lain.

Ketika dihubungi, Dr Kamarul berkata, kes ini menjadi mercu tanda sejauh mana DAP sanggup membela ahli Melayunya yang berdepan masalah setelah tenaga mereka dipergunakan, dan dalam kes ini DAP tidak membantu mungkin kerana tahu tetap akan kalah jika melawan.

“Begitupun, bagi saya, walaupun kemenangan ini agak manis, ia sebenarnya hanyalah pembakar semangat untuk saya di dalam perbicaraan ke atas lima pemimpin besar DAP lain yang semuanya merupakan Ahli Parlimen,” maklum beliau.

Senarai beliau, Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok berdepan saman RM8 juta, manakala Ahli Parlimen Stampin, Chong Chieng Jen dan Ahli Parlimen Iskandar Puteri, Lim Kit Siang masing-masing berdepan saman RM5 juta.

Turut disaman RM5 juta adalah masing-masing ke atas Ahli Parlimen Ipoh Timur, Wong Kah Woh dan Ahli Parlimen Kepong, Lim Lip Eng atas kenyataan fitnah dibuat semua kelima pemimpin DAP tersebut terhadap Dr Kamarul.

Mereka bukan sahaja menyerang kredibiliti Dr Kamarul sebagai ahli akademik, malah menuduh peribadinya dengan label berkait keganasan dan mengembangkan kebencian ke atas diri beliau, selain dikaitkan dengan politik.

Seperti juga tuduhan Abdul Aziz, perkara paling banyak difitnah mereka ke atas Dr Kamarul adalah berkaitan agama dan kepercayaan serta perkauman. – HARAKAHDAILY 24/11/2020

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Yang sedih penjilatnya, masih tak renti-renti jilat lagi? Sedap sangat ke?

Hibur Hibur Sikit: Album 1 

3 comments:

Anonymous said...

DAP pasti bersising lengan n berbabi piang demi kuda n keldai tunggangang

Anonymous said...

Adakah sumpah laknat bossku dolu mungkin esok hari ada lagi yang tertelan kapor barus..!?

Dalam masa 66 hari lepas 20 Disember 2019 Najib angkat sumpah laknat, kerajaan PH jatuh, kata Najib.

Sumpah laknat bagi menafikan dakwaan Azilah Hadri berhubung pembabitannya dalam kes pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shariibu.

“Ada rakyat yang buat perkiraan. Dia kata, selepas 66 hari saya melafazkan sumpah laknat itu, PH jatuh.

(Tetapi) saya tidak boleh buat kesimpulan itu. “Cumanya ayat terakhir dalam sumpah laknat itu memang berat dan memang saya fikir banyak kali hendak sebutkan,” kata Bossku (link kat bawah ni haah)

https://m.malaysiakini.com/news/525381

Lagi link sumpah laknat bossku selepas 66 hari sumpah laknat PH melingkup masuk longkang

https://m.facebook.com/jinggo.fotopage/photos/a.1760013514225579/2976861539207431/?type=3

Semua harga sudah naik cuma harga 'maruah' diri rakyat Malaysia makin turun sudah hampir 22 tahun 22 bulan lama nya..!!!

Nyawa masih onn lagi dah ada yang mandi kapor barus.. kikiki

Anonymous said...

Hebat Jibby sumpah hingga pengikut tegar blh buat karangan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails