Tuesday, November 24, 2020

Ini Samun: Tarbiahlah masyarakat melalui sistem perundangan Islam.

 

SUSPEK memasuki sebuah farmasi sebelum menarik rantai emas yang dipakai wanita itu.

Penjenayah selamba rentap rantai emas, tumbuk wanita

KUALA LUMPUR: Polis sedang memburu dua suspek yang melarikan dua utas rantai emas yang dipakai seorang wanita di sebuah farmasi di Jalan Gombak, Setapak di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.47 malam itu, mangsa sedang membuat pembayaran di kaunter farmasi terbabit sebelum seorang lelaki datang dari arah belakang menarik rantai emas dipakai wanita itu.

Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Superintendan Rajab Ahad Ismail, berkata suspek berjaya melarikan dua rantai emas dipakai mangsa yang dianggarkan bernilai RM10,000 sebelum menumbuk muka wanita itu dan meloloskan diri.

"Hasil semakan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di tempat kejadian telah merakam pergerakan dua lelaki yang tidak dapat dipastikan bangsanya.

"Kedua-dua suspek memakai pelitup muka dan siasatan lanjut mendapati mereka melarikan diri dengan sebuah kenderaan yang menggunakan nombor pendaftaran palsu bagi tujuan mengelirukan pihak berkuasa," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Beliau berkata, usaha mengesan suspek sedang giat dijalankan dan kes disiasat mengikut Seksyen 392 Kanun Keseksaan kerana merompak.

"Kita meminta orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berhubung kes ini segera menyalurkannya kepada pegawai penyiasat kanan, Asisten Superintendan Shahrizal Saleh di talian 017-7134705.

"Maklumat juga boleh disalurkan kepada pegawai penyiasat, Inspektor Aisyah Mohd Nor di talian 013-9338214 atau Hotline Polis Kuala Lumpur di talian 03-21159999 atau mana-mana balai polis yang berdekatan," katanya.

Sementara itu, satu rakaman CCTV daripada yang menunjukkan tiga sudut rakaman di tempat kejadian, viral di media sosial.

Pada awal rakaman video berdurasi 45 saat itu, kelihatan dua suspek berjalan ke arah pintu masuk farmasi dari sebuah kenderaan yang diletak di tepi jalan di hadapan farmasi terbabit.

Seorang daripadanya masuk ke dalam menuju ke kaunter farmasi sebelum merentap rantai emas dari leher mangsa yang sedang berdiri di hadapan kaunter pembayaran.

Suspek dilihat merentap rantai mangsa sebanyak dua kali sebelum menumbuk wanita malang itu di bahagian muka.

Dia kemudian berlari keluar dari farmasi dan melarikan diri bersama rakan subahat dengan sebuah kereta. (BH)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Tarbiahlah masyarakat Malaysia melalui sistem perundingan Islam. Insya Allah, Al-hamdulillah!


Hibur Hibur Sikit: Album 1 

10 comments:

Anonymous said...

1. Mana walaun PAS? Lama tak nampak. Isu bir masih dibenarkan dijual tak ulas, isu Covid-19 naik mendadak tak ulas, isu pemandu mabuk tak ulas, isu kematian adib senyap, bila tarikh pelaksanaan RUU355/hudud pun tak tuntut.
2. Waktu PH perintah nampak garang, kononnya 'Singa Islam'. Sikit saja isu timbul, pasti mereka akan desak PM letak jawatan, menteri letak jawatan. Sekarang? Menikus.
3. Jika PAS ikhlas dengan perjuangan mereka yang dilaungkan selama ini, sudah pasti mereka akan beri kata dua kepada Muhyiddin. Satu contoh misalnya jika Muhyiddin tidak benarkan pindaan RUU355 dijadikan urusan kerajaan dan dibentang dalam Dewan Rakyat maka 18 Yang Berhormat daripada PAS akan tarik sokongan dan PN akan tumbang.
4. Ini barulah Singa Islam!
5. Namun perkara ini tidak berlaku, nampaknya kerusi empuk di Putrajaya lebih utama untuk dipertahankan. Bayangkan RUU355/hudud yang dikatakan nyawa PAS itu pun tidak lagi diperjuangkan apatah lagi isu-isu yang lain.
6. Lalu apa lagi orang melayu Islam nak harap kepada PAS?

Anonymous said...

PoliTAIK

Anonymous said...

Bersama liberal jadi singa liberal. Pertahankan dap. Pastinya Islam jadi hentaman singa liberal. Sentiasa menghentam dan memburukkan Islam.

Anonymous said...

Semoga tiada orang islam menjadi talibarut dap menghentam islam.

Anonymous said...


Bukan ajar sistem perundingan islam la admin TOLOL!

Isytiharkan SISTEM PEMERINTAHAN ISLAM!!! Itu yang WAJIB dilakukan!!!!! Ada faham?

Anonymous said...

Kita merasa kagum melihat puak RBA memulis komen bodoh berlapis-lapis sendiri untuk menyakinkan orang ramai bahawa puak RBA adalah puak tolol yang cuba kencing rakyat dengan pelbagai fitnah dan pembohongan dll.

Parti Islam PAS hanya memiliki 18 kerusi parlimen sahaja dalam kerajaan PN maka PAS adalah parti minoriti dalam kerajaan PN. Oleh sebab itu dasar kerajaan PN tidak boleh ditentukan oleh PAS sahaja.

Jika benar puak RBA mahu PAS melaksanakan Hudud, RUU355 dll, mengapa puak RBA sibuk menentang, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS dan perjuangan Islam sejak sebelum PRU14 lagi ?

Puak RBA adalah khadam parti kafir harbi roket yang telah menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam maka kita tahu puak RBA adalah musuh Islam yang menentang, menghina , menfitnah dan memburuk-burukkan perjuangan PAS untuk menegakkan agama Islam.

Sekarang kita mahu tanya puak RBA :

Parti kafir harbi roket dan khadamnya menentang, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam seperti Hudud apa cerita ?

Parti kafir harbi roket dan khadamnya menentang, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan RUU355 walaupun ia tidak melibatkan puak kafir apa cerita ?

Parti kafir harbi roket dan khadamnya menentang, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan tindakan pihak berkuasa mengawal jualan arak apa cerita ?

Parti roket dan khadam liberal sokong industri dosa besar seperti arak dan judi apa cerita ?

KERA jaan Pee H pimpinan puak roket gagal membekalkan air 24/7 kepada rakyat di negeri Pee H sendiri apa cerita ?

Ahli bomba dibunuh di zaman KERA jaan Pee H pimpinan puak roket apa cerita ?

AG Pee H pimpinan puak roket cuba sabotaj siasatan mahkamah berkaitan kes pembunuhan ahli bomba apa cerita?

AG Pee H pimpinan puak roket membebaskan penyokong pengganas LTTE apa cerita ?

KERA jaan Pee H membebaakan gonba end dari perbicaraan kes rasuah apa cerita ?

KERA jaan Pee H pimpinan puak roket menghina Islam dan menafikan hak umat Islam apa cerita ?

Pencemaran alam yang teruk berlaku di zaman Pee H memerintah apa cerita ?

Anonymous said...

Hoi puak RBA, KERA jaan Pee H pimpinan puak roket kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu apa cerita ???

Anonymous said...

Tu diaa..anjing Pas dgn modal maki!

Anonymous said...

Wah anjing RBA 3:54 lidah biawak berlagak 'suci' sambil memaki hamun penyokong dan ahli Pas dengan memberi gelaran 'anjing' dll kepada penyokong dan ahli Pas.

Cukuplah 22 bulan Islam dan umat Islam ditindas dan rakyat dikencing hancing oleh parti kafir hatbi roket, RBA dan khadam liberal mereka .

Anonymous said...

X faham tkg huraikan secara berhemah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails