Wednesday, October 28, 2020

Selebriti Pun Jadi Alat Perang Armenia, Ini lapor terkini..


Gambar hiasan: Minggu Fesyen New York 2019 (NYFW2019).

1. Ini Selebriti, Alat Perang Armenia..

Armenia, yang telah menduduki 20 peratus wilayah Azerbaijan selama hampir 30 tahun walaupun keputusan PBB untuk "mundur segera", telah disokong oleh beberapa selebriti, termasuk pelakon Hollywood, yang menarik reaksi dari Azerbaijan.

Warga Azerbaijan pun memulakan kempen reaksi media sosial terhadap beberapa pelakon Hollywood, rapper, dan orang-orang dari dunia fesyen yang menyokong Armenia yang menyerang wilayah Nagorno-Karabakh.

Walaupun menjadi parti penjajah, atas desakan wakil-wakil dunia pawagam dan seni terkenal di dunia untuk "menyokong Armenia", beberapa warga mengkritik dan mendedahkan selebriti ini dengan tajuk "Selebriti menjual jiwa mereka", "Menyokong keganasan Armenia" di Twitter. 

Antara selebriti yang namanya telah disiarkan dalam catatan hashtag di Twitter adalah Mel Gibson dan George Clooney dari Hollywood, sementara Loriv Harvey, salah satu wajah baru dunia fesyen, dan rapper Kanada Navraj Singh Goraya, yang dijuluki Nav, telah dikritik kerana seruan mereka untuk menyokong Armenia yang menduduki di wilayah Karabakh Azerbaijan.

Atas sebab yang sama, Ben Baller, dikenali sebagai tukang emas selebriti di California dan yang pelanggannya termasuk Kanye West, suami Kim Kardashian kelahiran Armenia, adalah sasaran reaksi penyokong Azerbaijan.

Menuduh nama-nama terkenal tidak menyiasat fakta dan membingungkan betul dan salah, dia memberitahu pengikutnya bahawa Armenia menyerang Ganja dan penempatan orang awam yang serupa, melakukan jenayah perang dengan membunuh orang yang tidak bersalah, dan mendesak mereka untuk meminta maaf atas kesalahan mereka.

Pada minggu pertama bulan Oktober, artis rap Amerika Cardi B berkongsi brosur yang meminta sokongan kewangan kepada Armenia di akaun Instagramnya dan, berikutan reaksi dari pengikutnya dari Azerbaijan, mengumumkan bahawa dia menarik balik permintaan sokongannya dengan mesej permintaan maaf di akaun Twitternya diikuti oleh 15 juta orang.

Artis peraih Grammy, dalam pesan suaranya yang berjudul "Maaf, kami tidak melakukan penelitian", dia menyadari kesalahannya ketika terlalu banyak reaksi dari pengikut Azerbaijannya terhadap brosur yang dia bagikan, Ia bahkan tidak tahu bahwa negara yang diperangi Armenia adalah Azerbaijan.

Namun rakyat Azerbaijan Melancarkan Kempen Reaksi terhadap Selebriti yang Menyokong Armenia


2. Terbaru! Tentera Armenia rugi besar &tarik diri..

Kementerian Pertahanan Azerbaijan mengumumkan bahawa tentera Armenia menyerang penempatan di barisan depan Azerbaijan. Armenia, yang tidak mematuhi gencatan senjata kemanusiaan, menyerang wilayah Azerbaijan pada waktu malam.

Kementerian Pertahanan Azerbaijan, "Usaha musuh untuk menyerang dicegah dan kerana mengalami kerugian besar mereka menarik diri." katanya.

Kementerian Pertahanan Azerbaijan mengumumkan bahawa tentera Armenia menyerang penempatan di barisan depan Azerbaijan. Pertembungan berterusan terutamanya di Agdara, Hocavend, Füzuli, Zangilan dan Güdeli.

Tentera Azerbaijan menangkis serangan itu. Percubaan serangan oleh Armenia disekat dan tentera Armenia yang kehilangan nyawa menarik diri. Sebilangan besar kenderaan tentera dan peluru milik pasukan Armenia musnah.

Pentadbiran Yerevan terus merekrut tentera untuk menghantar mereka ke tanah Azerbaijan. Walaupun tentera Armenia mengeluarkan perintah pengumpulan untuk 2 ribu orang, hanya 300 orang yang mematuhi perintah ini.

Banyak kontraktor tentera dan polis enggan pergi ke depan.

(IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails