Monday, October 26, 2020

Renang, Di Negara Umat Islam M'sia.

 

SUKAN

Kuala Lumpur: Perkhabaran berhubung pertandingan yang mungkin akan diadakan oleh Persekutuan Renang Malaysia (MS) Disember ini sedikit melegakan barisan atlet terjun negara.

Namun, bagaimana bila akan berlangsung masih lagi menjadi persoalan apabila ia dikatakan bakal dilakukan secara maya dengan membabitkan penyertaan beberapa negara luar.

Bagi ratu terjun negara, Cheong Jun Hoong, ia peluang terbaik untuknya menilai tahap kemampuan diri selepas sekian lama tidak beraksi di pentas pertandingan berikutan kecederaan dialaminya.

''Bagi saya untuk menyertai pertandingan itu tiada masalah kerana sudah lama tak sertai kejohanan, tapi sekarang ini saya rasa saya perlu fokus kepada perkembangan diri sendiri.

''Yang lain itu saya tak kisah sangat sebab kita pun tahu dengan keadaan PKP dan lama tak berlatih, jadi apa yang perlu adalah cuba untuk dapatkan balik rentak.

''Bagi saya ia mungkin susah sedikit sebab usia pun sudah meningkat, berehat lama jadi untuk dapat balik rentak itu perlukan masa,'' katanya.

Atlet kelahiran Ipoh itu tidak menyertai sebarang kejohanan sejak Mei 2019 akibat kecederaan berulang. Dia pernah memikirkan tentang persaraan apabila segala kejohanan terpaksa ditangguh dan dibatalkan susulan impak penularan pandemik Covid-19.

Jun Hoong dijangka menyertai pertandingan pertamanya dalam tempoh lebih dua tahun pada kejohanan secara maya yang bakal disertai negara yang mempunyai zon masa sama, antaranya New Zealand dan Australia pada Disember ini.

''Dari segi pertandingan saya harap pengalaman boleh membantu saya untuk buat yang terbaik. Sekarang ini semua perlu seimbang dan saya perlu berada di prestasi terbaik dan bagi saya itulah cabaran,'' katanya.

Jun Hoong mencipta sejarah menjadi atlet terjun wanita pertama meraih gelaran juara dunia dalam acara 10m platform individu di Budapest pada 2017, setahun selepas memenangi pingat perak Sukan Olimpik Rio bersama Pandelela Rinong Pamg dalam acara 10m platform seirama.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Wajarkah begini pakaian atlet wanita di negara umat Islam Malaysia?

Hibur Hibur SikitH2S Pilihan: 17 -Lagu Bola... Silat.

7 comments:

Anonymous said...

Kabinet abah cow tu suma kapir ke? Mna pg suma melayu islam dlm tu? Ke salah Dap jgk??

Anonymous said...

Dalan menentang Islam, sama saja DAP dengan Melayu.. Antara Islam dan syaitan..

Anonymous said...

Syukurlah pesta bogel olimpik 2020 telah dilewatkan oleh Allah SWT!

Jom sama2 bersyukur!

Anonymous said...

Sekarang DAP dah baik,tak menentang rasuah dah. Pertahan rasuah terowong, rasuah keluarga Kit sial. DAP tentntang PAS habis-habisan. ha ha ha,

Anonymous said...

Wahai si bahlol 'mandor balaci' barua Kepada RBA M'sia!

Masih mencarut lagi? Anjing sekali makan tahi tetap makan tahi juga..

Mana jawpan ditunggu-tunggu? Yang takut berdepan hujah dan kenyataan. Yang otaknya dijajah DAP non Islamik.. Kalau bukan pondan, jawab ini dulu baru meroyan tak tentu hala!

Hanya itulah yang geng jilat pungkok tak basuh boleh meroyan. Dapat kuasa tapi tak tahu kerja. Tunggu masa nak rehat dipenjara.

Ha ha ha 22 bulan si bahlul perintah' asyik menipu saja.. Inilah akibatnya, ikut group Jilat juboq tak basuh, habis keturunan keluarga jadi jauh dari agama, jadi rosak. Kini terpaksa kuncu-kuncunya meroyan. Dan teruskan meroyan, hina ulama. Terus ulang-ulang tuduhan basi, idea baru dari tokey kulupnya dah habis, tak laku lagi.

Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman.. Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu.. Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, masih jadi barua DAP lagi. Kesian. masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end, barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, A/Rahman Talib an, budak kampung dan babi-babi buta tu.. Dah tak nampak? Berpaling tadah, dedak tak cukup ke?
kita kenai depa..

Ada pula betina-betina garit pakai purdah juga jilat juboq tak basuh kulup. Bangga pulak tu. Bangga pula anak bini mereka jadi begitu. Jadi macam hamba seks askar Jepun sebelum merdeka dulu. Jadi pelempias si kulup. Bertaubatlah.. tak besar mana umpan mata kail dedak itu.

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin muflis segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat, peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . Tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Mereka bangga disebut macam tu. Juga kepada penjilat juboq tak basuh se dunia.. walau ada RBA (Red Bean Army) di Malaysia tajaan DAP..

Huuuuu. Itulah manusia berjiwa hamba manusia..
Hai manusia....... kembalilah kepada Tuhanmu.... Tuhan Maha Penerima taubat!! Pulanglah.. Pulanglah dari dunia bahlol tolol itu... syamdul..

Anonymous said...

Syukurlah ada lagi penulis yang berani menulis artikel2 seperti ini, unguk masyarakat, semoga diberi pahala yang melimpah ruah! Tiada pensyarah2, bijak pandai, penulis2 atau para cendikiawan2 yang mahu menulis artikel2 seperti ini!

Hampir semua telah diresapi fikiran liberal, sekular yang telah ditanam sejak dari kecil lagi!

Tahniah Ibnu Hasyim, beruntunglah orang2 yang ganjil, dagang, semoga terus diberikan rahmat Allah SWT!

Anonymous said...

lagi baik copypaste gian eng dari berita di atas ni. hi hi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails