Wednesday, August 05, 2020

Kecilkan Import Makanan, Munculkan Eksport Produk Pertanian. Ternak Landak?

Foto: Facebook Lembaga Pertubuhan Peladang Malaysia
Malaysia berusaha kurang import makanan

Benih Pembiakan Landak Sudah Ada Sekarang! -Pak ...

KOTA BHARU: Malaysia berusaha mengecilkan import sumber makanan dari negara luar, sebaliknya muncul pula sebagai sebuah negara pengeksport produk pertanian.

Pengerusi Lembaga Pertubuhan Peladang (LPP) Dato’ Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata, kerajaan sedang berusaha ke arah sebuah negara pengeluar makanan.

“Dasar kerajaan jelas sedang menuju ke arah itu. Oleh itu tumpuan sekarang menyediakan pelbagai inisiatif bagi menggalakkan rakyat terbabit dalam sektor pertanian.

“Banyak insentif yang ditawarkan kerajaan untuk mendapat status negara pengeksport makanan pada masa akan datang,” katanya ketika diundang sebagai tetamu Rancangan Selamat Pagi Malaysia disiarkan secara langsung melalui RTM1, hari ini.

Turut hadir Ketua Pengarah Lembaga Pertubuhan Peladang Malaysia, Azulita Salim.

Esok kerajaan akan menganjurkan sambutan Hari Peladang, Penternak dan Nelayan Kebangsaan edisi 45 di Menara Pertubuhan Peladang Kuala Lumpur.

Ia bakal dihadiri 500 tetamu sebagai mematuhi prosedur operasi standard (SOP) ditetapkan kerajaan bagi menghalang wabak Covid-19.

Sambutan itu sebagai medan bagi menghargai jasa golongan petani, peladang dan nelayan berusaha keras membekalkan sumber makanan kepada negara. – HARAKAHDAILY 5/8/2020

Komen Weblog Ibnu HasyimMalaysia berusaha mengecilkan import sumber makanan dari negara luar, sebaliknya muncul pula sebagai sebuah negara pengeksport produk pertanian. Suatu usaha yang baik. 

Blog ini sedang mengiklankan pemternakan 'landak malaya'. Perusahaan penternakan yang amat sesuai di negara ini dan berpotensi dieksport keluar negara.

Sebelum menternak, yang perlu disediakan:
  1. Perlu mendapatkan lesen menternak, membawa, membeli dan menjual daripada Jabatan Perlindungan dan Hidupan Taman Negara (PERHILITAN). Kalau dapatkan melalui kita, pihak kita akan urus semuanya sampai ke tempat atau ke rumah anda, di Malaysia sahaja. Kalau keluar negara, lain pula.
  2. Siapkan kandang yang bersesuaian bagi pasangan landak dan perlu diberi makanan berasaskan tumbuhan seperti buah, sayur dan lain.. 
  3. Landak tahan lasak, tahan penyakit serta boleh membesar sehingga 20 kilogram, cuma perlu tunggu sehingga berusia lapan bulan.
  4. Modal dan untung. Harga pasaran daging landak boleh mencecah antara RM120 hingga RM150 se kilogram. Hakikatnya, daging haiwan eksotik berkenaan bukan saja mendapat permintaan tinggi, malah lebih mudah dijual berbanding kambing.
  5. Memeliharanya  sangat mudah, hanya perlu menyediakan kandang khas secara berasingan untuk setiap keluarga landak dan memberi makan sekali sehari.
Pengumuman
Suka saya mengumumkan juga, kini saya sanggup membeli landak untuk tujuan pembiakan dan penjualan daging dari mana-mana pihak samada dari dalam dan luar negara. 

Pak Zuu Landak Malaya.
Julai 2020

Tel 011 33111321 (KL)
Alamat: ibnuhasyim@gmail.com  

1 comment:

Anonymous said...

SAYA TAK MAHU KES SAYA DI GUGUR KAN SEPERTI PH GUGURKAN KES BANGLO ITU.
I AM READY..

Tanpa kalibat Jholo dan Nik Faisal kes ini pincang, cacat dan berat sebelah. Terserlah penganiyaan dan kezaliman dalam kes ini.

Kes BMf kita kehilangan seorang syuhada Jalil Ibrahim dibunuh kejam. Hingga kini pembunuh syuhada Jalil Ibrahim masih bebas hingga kini. Alfatihah

Dalam 1MDB, SRC saksi Jholo dan Nik Faisal dihilangkan dari radar kes 1MDB.

Pengarahan dn rekayasa kes BMf dan 1MDB hampir sama dan guna skrip yang sama. Pengarah rekayasa masih sama cuma pelakon sahaja yang berbeza.

Sebaliknya jika keputusan di Mahkamah Tinggi tidak memihak kepada saya, sudah tentu saya akan membawa kes ini ke Mahkamah Rayuan untuk penghakiman yang adil oleh panel tiga hakim dan bukan seorang hakim seperti keputusan esok.

2 tahun yang berlalu ini bagaikan kegelapan dengan permainan politik kotor dan kekejaman PH.

Hanya dengan sinar daripada sokongan rakyat selama ini yang memberikan saya kekuatan untuk bangkit melawan dan mendorong saya terus ke hadapan.

Terima kasih saudara-saudari.

Saya tidak putus asa.

Ya, lepas ini kita ke Mahkamah Rayuan.

Saya sudah bersedia. I am ready. Are you ready..!?

Saya tidak mahu mana-mana kes saya digugurkan seperti kerajaan PH menggugurkan kes rasuah Lim Guan Eng walaupun sudah bermula prosiding di mahkamah.

Demi DAP dan Lim Guan Eng, undang-undang dan sistem kehakiman dimainkan begitu sahaja oleh PH.

Saya tidak mahu. Saya tidak mahu. Saya tidak mahu.

Saya mahukan keadilan. Saya mahu membersihkan nama saya.

Setiap manusia yang dicipta Allah akan diberi musibah, ujian atau dugaan hidup di dunia.

Ujian Allah datang dalam pelbagai bentuk.

Betapa sukar atau berat.

Hadapilah dengan hati yang tenang dan tidak berputus asa.

Kerana sesungguhnya Allah menyayangi kita dan akan memberkati kita.

Tanpa Jholo dan Nik Faisal kes ini pincang, tempang, cacat dan nnpk fitnah jijik dari rekayasa celaka fossil purba ini..

Sama kes BMf bila takut pekong sebenar terbuka maka Syuhada Jalil Ibrahim di bunuh. Pembunuh dan pengarah pembunuhan masih bebas smpai sekarang.

Mungkin pengarah yg mengarahkan kes bunuh ini sudah kaya raya 7 keturunan

Begitu dng Jholo dan Nik Faisal mungkin tidak senasib syuhada Jalil Ibrahim tapi dihilangkan dari kes ini.

Story line masih sama cuma barisan pelakun berbeza, pengarah masih puaka yang sama.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails