Wednesday, July 01, 2020

DAP Tuntut TPM 2 Bagi Lim Kit Siang -Desak MCA.



Tuesday, June 30, 2020


MCA DESAK DAP TUNTUT KERUSI TPM 2 BAGI LIM KIT SIANG

ADRIAN LIM CHEE EN

Petang tadi, Naib Presiden MCA Tan Teik Cheng sekali lagi menghasut orang Cina agar menuntut kerusi Timbalan Perdana Menteri bagi Lim Kit Siang.

Dakwa Tan Teik Cheng, DAP dengan 42 kerusi Parlimen harus berdiri teguh menuntut kerusi TPM kedua bagi Lim Kit Siang.

(Ini posting MCA dalam bahasa Cina https://www.facebook.com/2212692808965426/posts/2820471821520852/)

Komunis MCA ini licik. Dia tulis dalam bahasa mandarin kerana dia nak bangkitkan sentimen orang Cina di samping mengelak orang Melayu faham hasutan mereka.

Tidak apa lah. Saya bantu terjemahkan untuk orang Melayu faham. Orang Melayu kene baca betul-betul dan tengok game Komunis MCA tau?

Seperti yang saya selalu katakan lah. Inilah game RASIS UMNO dan KOMUNIS MCA.

Depan orang Melayu, UMNO akan hasut orang Melayu kononnya DAP anti-Melayu.
Depan orang Cina, MCA pula hasut orang Cina kononnya DAP terlalu pro-Melayu dan membelakangkan kaum Cina.

Untuk makluman tuan-tuan dan puan-puan, Tan Teik Cheng ialah pahlawan dan pemimpin perjuangan anti-Jawi.

Di Penang pada Ogos 2019, Tan Teik Cheng telah mengepalai gerakan petisyen anti-Jawi untuk hasut orang ramai membantah Jawi. Dari petang sampai malam dia duduk di pasar awam untuk ajak orang ramai tandatangan petisyen anti-Jawi.
(Bukti video https://www.youtube.com/watch?v=vm6-QezpBZI&feature=youtu.be)

Dia juga jelajah pegang ke seluruh pelusuk negara bersama Dewa Wee Ka Siong dan akar umbi Komunis MCA untuk menganjur himpunan anti-Jawi. Bukti ada dalam gambar-gambar yang telah dilampirkan.

Banner dan sebagainya Komunis MCA tulis dalam mandarin. Sebab Komunis MCA nak elak orang Melayu faham slogan-slogan anti-Jawi yang ditulis mereka.

Takpelah. Saya sudah terjemahkan untuk orang Melayu faham.

Ingat tak, saya pernah bongkar bahawa MCA secara senyap-senyap telah berjaya sapu dan bolotkan pelabuhan-pelabuhan strategik di seluruh Malaysia seperti Pelabuhan Kelang, Pelabuhan Pulau Pinang dan Pelabuhan Melaka?

Ok. Yang duduk dalam Pelabuhan Pulau Pinang hari ini sebagai Pengerusi ialah Tan Teik Cheng yang sama.

Dia lah antara Komunis-komunis MCA yang telah berjaya tawan pelabuhan-pelabuhan strategik Malaysia.

Hebat bukan?

Bantah Jawi, buat petisyen tolak Jawi, round seluruh negara buat perhimpunan tolak Jawi, akhirnya dapat juga jawatan sebagai Pengerusi Pelabuhan dalam Kerajaan Melayu Muslim PN.

Selepas dapat jawatan, teruskan lagi kerja hasut orang Cina tuntut kerusi TPM.

Mana pejuang-pejuang Melayu UMNO PAS? Suarakanlah bantahan. Kenapa membisu? Komunis MCA sudah berjaya genggam dan pecahkan telur Melayu-melayu UMNO PAS ye?

7 comments:

Anonymous said...

Semangat perlembagaan mesti dihidupkan kembali. Yg datang ikut budaya sini. Bukan yg asal ikut budaya datang.

Anonymous said...

Mereka ni kena diterapkan dengan nilai supaya menghormati warga tempatan. Setiap yg bercanggah dengan perlembagaan adalah unsur tidak hormat kepada warga tempatan. Satu aliran pendidikan bertujuan supaya ada mixed dengan warga tempatan. Hampir 100% anak pendatang cina tidak bersekolah di sekolah kebangsaan. Mereka bersekolah di sekolah jenis kebangsaan yg menerapkan semangat kecinaan dan tidak semangat malaysia.

Anonymous said...

DNA asal mereka adalah KOMUNIS, samada MCA atau DAP atau Gerakan DNA tersebut mengalir didalam darah mereka.

Kepada orang2 Melayu atau parti2 politik Melayu janganlah MUDAH SANGAT TERTIPU!!!!

Cukuplah parti Amanah sahaja yang menjadi KHADAM mereka!


Anonymous said...

Betul ke di Australia orang2 Cina tidak boleh membakar colok sesuka hati dihadapan rumah2 atau kedai2 mereka?

Mereka juga tidak dibenarkan membina tokong2 kecil dirumah2 atau digedung2 perniagaan mereka?

Tanya je?

Anonymous said...

So skrg ni mca ada dlm PN. Pas pun dalam PN. Apa citer konsep gulai sekawah??

Unknown said...

Inilah gambaran sebenar MCA 'jika' MCA memiliki jumlah kerusi ke2 terbanyak dalam parlimen.. Sekiranya MCA memiliki jumlah kerusi ke2 terbanyak dalam parlimen di Malaysia, sudah tentu MCA sendiri akan mula tunjuk taring sebenar kepada kaum Melayu & kepada kaum bumiputera.. MCA akan mula menuntut hak mendapat jawatan Timbalan Perdana Menteri Malaysia bagi kaum Cina, apatah lagi 'jika' MCA memiliki jumlah kerusi PALING TERBANYAK dalam parlimen, dah tentu MCA tunjuk karekter perwatakan sebenar mereka untuk menuntut hak mendapat jawatan Perdana Menteri Malaysia.. Syukurlah meskipun DAP mendapat kerusi ke2 terbanyak dalam parlimen, tapi mereka TIDAK menuntut hak mendapat jawatan Timbalan Perdana Menteri.. INGAT, presiden ke2 MCA yang juga bekas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Chong Eu 'PERNAH' menuntut agar Bahasa Cina dijadikan bahasa kebangsaan Malaysia pada tahun 1959..

Unknown said...

Jangan kita lupa, presiden pertama MCA iaitu Tun TanChengLock adalah pemimpin agung komunis yang telah menubuhkan parti komunis PMCJA pada awal tahun 1946... Pada 14 Disember 1946 & 22 Disember 1946, parti-parti komunis TELAH bermesyuarat di Singapura dan semua parti-parti komunis TELAH bersetuju untuk bergabung dalam satu gabungan parti-parti komunis yang besar dibawah PMCJA yang kemudiannya bertukar nama menjadi AMCJA...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails