Sunday, June 21, 2020

Najib sarankan Mat Sabu jadi calon Perdana Menteri PH.



Berikut adalah dari facebook Najib Razak.

“Mat Sabu pencetus kepada budaya berbincang secara ilmiah. Ingatkah anda isu Mat Indera? Atas lontaran beliau tentang Mat Indera, forum-forum dan perbincangan berkaitan sejarah negara menjadi perhatian dan menghidupkan budaya perbincangan ilmiah di universiti malah di kampung. Itulah penangan Mat Sabu.”
“Seperti yang pernah disebut Prof Dr Ridhuan dalam satu majlis penyerahan tesis oleh graduan seliaannya, beliau berkata, pemikiran Mohamad Sabu bukan sahaja terpancar di dalam negara bahkan hingga ke University Frankfurt cuma perjalanan dan pemikiran Mohamad Sabu tidak dirakam dalam bentuk tulisan menyebabkan ia seakan tidak terpandang dan tiada dalam rak di perpustakaan.”
“Sekiranya ditanya siapa pemimpin “Muslim Demokrat” yang ada di Malaysia selain Anwar Ibrahim, mungkin ramai yang tidak sedar bahawa orangnya adalah Mat Sabu.”
“Oleh sebab itu, hampir seluruh rakyat di negara ini baik di kampung mahupun bandar mengenali Mat Sabu malah kebanyakan orang kampung memanggil Amanah sebagai Parti Mat Sabu. Begitulah betapa tingginya jenama Mat Sabu di mata rakyat”

“Maka, sekali lagi saya sarankan dalam isu ini, mengapa tidak Mohamad Sabu yang menjadi pilihan?”
Datuk Seri Najib Tun Razak mebuat komen sinis di atas kerana menyinkap kembali tulisan Mohd Azhar dalam FMT beberapa tahun dahulu dengan tajuk,” PM Senwntara, Kenapa Tidak Mohd Sabu”.
Mohd Azhar adalah setiausaha Pemuda Amanah Tanjung Malim. (
https://mykmu.net/)

9 comments:

Anonymous said...

TIADA HARAPAN LA KALAU PEMIMPIN2 MELAYU BERGINI KEADAANNYA!

Anonymous said...

Ada ramai lagi yg berkebolehan. Tak merosakkan itu seperti sabu yg intim dengan dap.

Anonymous said...

Jika pemimpin-pemimpin Melayu syiah atau liberal dilantik menjadi PM, mereka akan melingkupkan negara dan menindas agama Islam dan menafikan hak umat Islam kerana puak syiah dan puak liberal ini adalah khadam ternakan parti kafir Harbi DA-Pigs yang sangat memusuhi Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Dalam team baru tok ayah, ramai orang baru yg menyerlah. Kelulusan pun asli. Tak seperti sabu dan menteri duit yg dulu.

Anonymous said...

Kalau jepun ada negara jepun, orang thai ada negara thai, orang vietnam ada negara vietnan dan seterusnya, maka orang melayu juga ada negaranya sendiri.

Anonymous said...

MELALUI suluhan al-Quran PAS memutuskan hubungan dengan DAP yang sebelum itu bersama PAS dalam PR.

Kini rasakan bagaimana penangan kejahatan hati perut DAP. Dengan bangga DAP yang kamu tatang mengeluarkan statement bersetuju Tun jadi PM dan tak menyokong Anwar dan pkr untuk kerusi itu. Itulah beza berpolitik dengan suluhan al-Quran berbanding berpolitik dengan suluhan nafsu dan ketamakan.

Anonymous said...

Atas alasan “negara bankrap”, LGE dan kerajaan PH juga telah menjual aset negara (yang dikumpul di bawah kerajaan BN!) dengan rakus.

Dalam tempoh 400 hari sahaja, lebih daripada RM20 bilion telahpun dijual sepertimana yang didakwa Abdul Muein Abadi, seorang Pensyarah Program Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Namun, apa yang sangat luar biasa adalah mengapa hutang negara masih terus meningkat dari RM686.8 bilion di bawah BN pada tahun 2017, kepada RM799.1 bilion pada 2019?

Bayangkanlah kalau LGE masih Menteri Kewangan semasa krisis Covid-19.

Mungkin dia akan beri tambahan wang e-tunai RM30 dan suruh rakyat bersyukur. Menggigil saya bila fikirkannya.

Anonymous said...

Makan ulam bersama bendahara,

Ulam dimakan bersama timun,

Pakatan hancing penyamun negara,

Puak roket kepala penyamun.

Anonymous said...

China bermusuh dengan hampir kesemua jiran2nya! Dari Jepun sehinggalah ke India, dengan Jepun mereka berkelahi, dengan Korea bergaduh, dengan Filiphina bersengketa, dengan Malaysia mereka meletakkan kapal pengintip dikawasan laut Malaysia, dengan Brunei mereka berebut border, dengan Vietnam mereka melanggar kapal2 Vietnam, dengan Myanmar mereka berkonflik dan dengan India mereka berperang yang kini telah mengorbankan 20 anggota tentera India.

Singapura juga mempunyai sikap yang sama dengan jiran2nya!

DNA yang sama itulah juga yang kini mempunyai kuasa VETO dalam Pakatan Hancing, KERJA mereka hanyalah mengadu domba, menyucuk jarum dan memecahbelahkan orang2 Melayu!

Dikatakan gerakan menanam benci sesama orang2 Melayu ini berpusat di Australia Melbourne, Sydney dan Tasmania, benarkah?

Kepada orang2 Melayu & Bumiputra, berhati2lah dengan mereka!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails