Sunday, June 28, 2020

Habih semua kena juai, Mujahid sindir pencalonan Shafie PM



PENDEK komen Naib Presiden Amanah Datuk Seri Dr. Mujahid Yusof Rawa mengenai kenyataan Tun Dr. Mahathir Mohamad mengenai pencalonan Datuk Seri Syafie Apdal sebagai calon perdana menteri pakatan harapan.

Bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri itu secara sinis berkata dahulu sesuatu keputusan yang diambil akan dibincang lagi. Namun kini sekali berbincang keputusan sudah ada keputusan.

“La ni kalau berbincang dah kata ada keputusan. Dulu kalau dah buat keputusan bincang lagi….habih semua kena juai,” kata Mujahid di Twitternya.


Dalam ciapan tersebut beliau berkongsi berita diterbitkan portal Malaysiakini bertajuk ‘Dr. M: Pemimpin DAP, Amanah seteju Shafie calon PM, Anwar dan Mukhirz calon TPM’.

Dalam laporan itu, Dr. Mahathir berkata, cadangan agar Presiden Warisan Shafie Apdal menjadi calon perdana menteri sekiranya Pakatan Harapan (PH) dan sekutunya dapat memperoleh kembali kuasa persekutuan mendapat sokongan pemimpin Amanah, DAP dan Warisan.

Dr. Mahathir berkata, keputusan itu dibuat susulan pertemuan antara beliau dan penyokongnya dari Bersatu dengan pemimpin Amanah, Warisan dan DAP.


las Mahathir, pertemuan itu juga mempersetujui agar Presiden PKR Anwar Ibrahim dan Timbalan Presiden Bersatu yang dipertikai, Mukhriz Mahathir akan mengisi dua jawatan timbalan perdana menteri.

“Dalam perbincangan, saya terbuka kepada apa juga cadangan termasuk jika saya tidak dicalonkan sebagai bakal perdana menteri. Antara cadangan yang dikemukakan ialah pencalonan Shafie sebagai perdana menteri.

“Kami sebulat suara bersetuju agar Shafie dinamakan sebagai calon perdana menteri. Saya menyokong penuh cadangan ini. Yang penting ialah kita mempunyai sikap tegas supaya orang tahu mengenai pendirian kita,” katanya.
Mahathir berkata bahawa pertemuan tidak rasmi itu berlangsung di Kuala Lumpur pada 25 Jun.

“Kami juga bersetuju agar Presiden PKR Anwar Ibrahim dicalonkan sebagai timbalan perdana menteri 1 dan Mukhriz sebagai timbalan perdana menteri 2,” katanya. – SM

6 comments:

Anonymous said...

Apa beza dengan Mamat yang bercakap tu aka KHADAM DAP yang juga dikatakan JUAI SEMUA aset2 berpotensi TH dengan tergesa2?

Anonymous said...


Tapi lebih hina mung wahai Anon 9.30 PM KHADAM PELACUR POLITIK hj hadi awang hamPAS PNkhianat yang menjual agama demi menjerat betina wang pangkat dan kuasa.

mahligaiseni said...

Anon 10:48, saya bersetuju dengan saudara.

Anonymous said...

Maaf....saya amat bersetuju dengan Anon 9.30pm untuk tidak bersetuju dengan Anon 10.48pm dan Anon 11.01pm. Harap maklum.

Anonymous said...


Ambo sangat maklum wahai Anon 11.30 PM KHADAM PELACUR POLITIK hj hadi awang hamPAS PNkhianat rakyat

Anonymous said...

Rupanya masih ada lagi puak meroyan ..
Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman..
Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian end solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end..
Mereka bangga disebut macam tu.
Hiiiiiiiii

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails