Monday, December 30, 2019

Pertahan Islam! Patik Semua Akan Gadai Nyawa.. Daulat Tuanku. Allahu Akbar.


Jawi: Isyarat Raja Permaisuri Agong

PERMAISURI Agong menulis: 
“Mulai hari ini saya akan menulis dalam Jawi dalam Twitter memperkasakan tulisan Jawi warisan kita.”
Ini satu kenyataan tegas yang saya percaya tidak berani disanggah atau dikritik oleh sesiapa pun. Raja-raja Melayu diterima sebagai payung umat Melayu Islam. Apabila pihak Istana tegas dan berani bertindak demi kepentingan bangsa dan Agama, umat Melayu Islam yang dipayungi semakin sayang dan menghormati pihak Istana.
Kedaulatan dan kebesaran Raja-raja Melayu dipelihara dan dipertahankan oleh umat Melayu Islam dan rakyat Malaysia amnya oleh itu rakyat berharap sangat pihak Istana terus ke hadapan menjadi teraju dalam isu melibatkan mendaulat dan memperkasakan Islam serta memartabat dan menobatkan adat budaya Melayu.

“Tak Melayu hilang di dunia” kata Laksamana Hang Tuah. Tak hilang ia selagi ia bernaung dan berpayung di bawah kebesaran Raja-raja Melayu. Tetapi Melayu akan roboh sebagaimana robohnya Kesultanan Melayu Melaka apabila kita longgar dan abaikan Islam dan kebesaran budaya kita, kita bermewah dan bersenang-senang hingga lupakan asal-usul kita.

Syukur ke hadrat Allah S.W.T kita punya Raja-raja yang sentiasa sensitif kepada kepentingan dan maruah umat Melayu Islam. Dan Yang Dipertuan Agong serta Permaisuri memang terserlah dalam hal ini selain Raja-raja yang lain.

Pertahankanlah Islam, hak istimewa Melayu, bahasa Melayu Duli-duli Tuanku dan patik semua akan menggadai nyawa mempertahankan kedudukan Raja-raja Melayu jangan disentuh dan digugat oleh mana-mana anasir pun.

Daulat Tuanku. Allahu Akbar.
ROSLAN SHAHIR MOHD SHAHIR – HARAKAHDAILY 30/12/2019
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Pertahankan Islam!! Kami rakyat bersetuju akan sanggup gadai nyawa kerana Allah!.. Daulat Tuanku. Allahu Akbar!

Hibur Hibur Sikit

Versi Baru Lagu Parti Islam Se-Malaysia (PAS)

Julung Kali Lagu Rasmi UMNO Dan PAS Berkumandang Bersama Di PWTC

2 comments:

cik minah said...

Al-hamdulillah!
Pertahan Islam! Patik Semua Akan Gadai Nyawa.. Daulat Tuanku. Allahu Akbar.

Anonymous said...

Pertahan jawi, pertahan Islam, pertahan raja raja melayu simbol kekuatan melayu dan islam, pertahan produk halal.

Produk halal dari non muslim luluskan tapi dengan tulisan rumi dan warna selain hijau.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails