Monday, December 30, 2019

Geert Wilders, Anti Islam. Rupanya Penakut..


Pembuat dasar anti-Islam Belanda batal pertandingan karikatur Nabi Muhammad
AMSTERDAM: Pembuat dasar anti-Islam Belanda, Geert Wilders berkata hari ini, beliau menamatkan satu pertandingan karikatur Nabi Muhammad, hanya beberapa jam selepas mengumumkan acara kontroversi itu.
Dalam tweet dihantar pagi Ahad, Wilders berkata, perhatian antarabangsa berkaitan pertandingan itu membolehkan beliau menjelaskan kepentingan kebebasan bersuara.
“Misi tercapai. Pertandingan ditamatkan,” tulis beliau di atas gambar yang dikatakan lukisan pemenang, menggambarkan seorang lelaki berang berjambang.
Imej Nabi Muhammad diharamkan dalam Islam. Lukisan karikatur dianggap majoriti umat Islam amat menghina.
Wilders membatalkan pertandingan serupa pada Ogos tahun lalu selepas polis menahan seorang lelaki yang mengancam membunuhnya.
Ketika itu, rancangan mengadakan pertandingan terbabit mencetuskan demonstrasi besar-besaran di Pakistan dan Wilders berkata, beliau merasakan bahaya keganasan terhadap individu tidak bersalah amat besar.
Parti Kebebasan anti-Islam Wilders adalah yang kedua terbesar dalam Parlimen Belanda namun bukan sebahagian kerajaan. -Reuters
Komen Weblog Ibnu HasyimGeert Wilders, anti Islam, konon. Rupanya penakut. Di Malaysia pun mungkin ada spesis macam tu. Kokok berderai, ekor bergelumang tahi..

Hibur Hibur Sikit..


Sejoli Kasih Sarman Dan Lasmi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails