Wednesday, September 04, 2019

DAP Boikot Perkauman Sebelum PRU-13 Lagi..



DAP melakukan amalan BOIKOT berunsur perkauman sebelum PRU-13 lagi
Secara am dan demi kebaikan keseluruhan ekonomi negara, saya setuju dengan pendapat Mufti Perlis bahawa umat Islam boleh mengetengahkan kempen untuk membantu ekonomi sesama Muslim dan bukannya melalui kempen memboikot barangan bukan Islam.

Namun, amalan boikot-memboikot berunsur perkauman ini sebenarnya telah bermula sebelum PRU13.
Masa itu penyokong PKR dan DAP melancarkan kempen besar-besaran untuk memboikot perniagaan PETRONAS (kerana dituduh tidak mengambil pekerja bukan Melayu), restoran-restoran Melayu/Mamak dan Roti Gardenia.
Masa itu, tidak ada seorang pemimpin DAP atau PKR membantah kempen-kempen ini melainkan Teresa Kok yang pernah menyuarakan dia tidak bersetuju.
Ini adalah tangkap layar salah satu posting dari page FB penyokong DAP dan PKR yang sangat popular masa itu.
Nama saya dalam Bahasa Cina (Jib Gor) juga disenaraikan sebagai salah satu sebab kenapa roti Gardenia patut diboikot dan roti jenama lain perlu disokong.
http://gardenia.com.my/articles/FFMFlour.pdf
Walaupun posting tersebut dikongsikan dengan amat meluas masa itu dan kempen boikot dijalankan untuk tempoh yang lama, pemimpin PH seperti Lim Guan Eng, Lim Kit Siang dan Saifuddin Nasution tidak pernah membantah.
Sumber:
Facebook Najib Razak


Iklan:
Rakyat miskin, ini peluang kerja di Australia..


Kerja Di Australia, Dibuka..

Kerja Di Australia, Dibuka..

1 comment:

Anonymous said...

Wah. Sebelum pr18, ramai makhluq yang bela dap, terdiri dari pan, pkr dan bersatu. Sekarang terbongkar isi dap di sebalik pertahanan pan, pkr dan bersatu. UMNO dan PAS diberbodohkan oleh panglima dan hulubalang dap. Terutama pan yang ingkar baiah dengan pas.

Sekarang tersedar agenda dap yang rakus mencemar nilai asal tanah melayu. Guan Eng masih meneruskan legasi komunis milik ayahandanya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails