Sunday, January 27, 2019

K'sama Pas, Penyumbang Kemenangan BN - Tok Mat

Kerjasama dengan Pas penyumbang kemenangan BN - Tok Mat
Datuk Seri Mohamad Hasan (tengah) berkata, penyatuan ummah serta bantuan oleh Pas amat jelas apabila pengundi yang mengundi untuk parti tersebut pada PRU14 lalu memberi kepercayaan kepada BN. - Foto Astro AWANI/Shahir Oma 

TANAH RATA: Kerjasama antara Barisan Nasional (BN) dan Pas dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Cameron Highlands menjadi penyumbang kepada kemenangan calon BN, Ramli Mohd Nor.

Pemangku Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, penyatuan ummah serta bantuan oleh Pas amat jelas apabila pengundi yang mengundi untuk parti tersebut pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) lalu memberi kepercayaan kepada BN.

"Ini jelas menerusi peti-peti undi yang sebelum ini dimenangi Pas tetapi atas kerjasama dua parti ini, iaitu UMNO dan Pas, ia dapat membuahkan hasil.

"Ini strategi yang amat baik dan kita akan meneruskan strategi dan kerjasama ini bagi memastikan agenda penyatuan ummah di negara ini dapat terus diperkasakan," kata Mohamad dalam sidang media selepas pengumuman keputusan PRK Cameron Highlands di  Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Ahmad Shah di sini pada Sabtu.

Tambahnya, strategi yang dilaksanakan BN dengan menempatkan jenteranya bersama pengundi sepanjang tempoh berkempen turut membuahkan hasil.

Katanya, kaedah yang lain daripada lain itu akan diteruskan dalam PRK Semenyih pada Mac ini serta di tempat lain.

"Kemenangan ini amat manis dan menjadi pembakar semangat kepada jentera parti untuk menghadapi PRK Semenyih.

"Kita yakin jika kita berkerja kuat dan boleh menyakinkan rakyat bahawa BN masih lagi sebuah parti walaupun tidak lagi mentadbir kerajaan, tetapi jika diberikan peluang akan terus membawa agenda membangunkan rakyat," tambahnya.

BN berjaya mempertahankan kubu kuatnya di kerusi Parlimen Cameron Highlands apabila calonnya, Ramli Mohd Nor menewaskan calon Pakatan Harapan (PH), M. Manogaran dengan undi majoriti sebanyak 3,238. (AA)

5 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah. Keputusan prk ch menunjukkan org melayu islam sudah mula bersatu. Teruskan perpaduan ummah yg sepatutnya berlaku sejak dari mula merdeka lagi. Rapatkan saf, satukan ummah, jgn percaya dakyah2 cina yg berpura2 guna nama org melayu, bahasa org melayu untuk menipu bahawa melayu sudah benci melayu. Awas, ini perancangan cina untuk memecahbelahkan kita. Bila kita berpecah, maka mereka tawan putrajaya. Biarlah mereka pegang sebentar putrajaya, kita akan rampas kembali dan halau cina2 kafir dap datipada kerajaan. Jelas, adalah haram melantik cina2 kafir ini dlm kementerian2 dan jawatan tinggi kerajaan. Yg tolak hukum ini, adalah cina2 yg berpura2 org islam. Ingatlah wahai saudaraku.

Unknown said...

Sekarang sejak PH dap memerintah baru tau isi perut sebenar bangsa cina..memang anti melayu islam

Anonymous said...

757am, sama ada kamu org biasa apatah lagi jika kamua ahli politik atau bekas pemerintah, kamulah melayu2 bengap tolol lagi bahalol! Manakan tidak! Selepas 60 tahun baru tahu kafirun itu kafir, masyaAllah.....................

Anonymous said...

Ayuh jadikan pru 15 satu sejarah penyatuan melayu, sejak merdeka lg melayu dah berpecah klu Tak, Tak kan berlaku 13 mei, time tu dap da tawan kl sampailah gomen istihar darurat,so next ge penyatuan umno & pas dpt satu kan lg melayu umno n melayu pas, cam cina dap n cina MCA bersatu lam pru lepas...masakan kite nak menang klu belah sana undi a belah sinun undi b...next GE melayu kena undi satu jer parti (umno+pas) baru betul berpolitik...

Anonymous said...

Dsai kena ambil step yg betul untuk next election. Ya memang benar penyokong dsai amat ramai itu tidak dinafikan. Tapi dsai perlu ingat penyatuan ummah kali ini merupakan tsunami besar.

Tidak mustahil jika penyokong setia dsai juga bakal berubah, disebabkan faktor mudharat dap didalam kerajaan. Saya sendiri merupakan penyokong Pas sejak tahun 90an semasa di univ lagi hingga sekarang. Tapi pru13 saya dan group terpaksa undi Umno. Bukan kerana tak sokong Pas tetapi hendak mengumpulkan kekuatan Melayu. Inilah yg dinamakan mudharat kecil mudharat besar. Jadi dsai perlu bijak untuk mengelakkan dirinya daripada terlalu bergantung kepada undi bangsa dap. Jika dsai hadir didalam penyatuan ummah, automatically orang Melayu akan memberikan sokongan tidak berbelah bahagi.

Dsai janganlah dihantui bayangan tun lagi. Saya yakin tidak akan ada pemimpin didalam kesatuan ummah yang akan menganiyai dsai sepertimana yang pernah dibuat tun. Orang Melayu ni tidaklah sekejam itu hingga sanggup mengfitnah sampai 50 dalil. Saya yakin penyatuan ummah bakal lebih menyinar jika dsai turut bersama. insha'Allah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails