Tuesday, April 17, 2018

Zaid Ibrahim Kena Kencing DAP, Balaci Lain Masih Belum Sedar Lagi?



Selepas dikatakan tidak mendapat ruang bertanding dalam pilihan raya umum, Datuk Zaid Ibrahim hari ini menyifatkan DAP yang dianggotainya sebagai “parti Cina”.

“Parti Cina dalam Pakatan harapan umumkan mereka sudah ada dua bakal menteri. Mungkin akan ada lagi.

“Parti-parti Melayu senyap saja dalam isu itu. Begitu biasanya sikap Melayu, malu dan segan untuk suarakan pendapat. Tiada apa yang berubah,” tulisnya di Twitter.


Zaid pada 12 April lalu menyamakan dirinya dengan pemimpin veteran DAP, Dr Tan Seng Giaw yang tidak dicalonkan lagi di parlimen Kepong, yang dipegangnya selama lapan penggal.

Zaid, bekas menteri undang-undang, berkata “Tan dibuang selepas 30 tahun, saya pula selepas 12 bulan”.

Semalam, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming akan dilantik sebagai menteri pusat jika HARAPAN memang dalam PRU pada 9 Mei ini.


Lim berkata demikian ketika mengumumkan Nga sebagai calon parlimen Teluk Intan malam tadi.

Sebelum itu, Lim telah menjanjikan kedudukan sama kepada Pengerusi DAP Johor Liew Chin Tong.

Kedua-dua Nga dan Liew akan berdepan dengan menteri BN di tempat masing-masing.


Zaid sebelum antara tokoh yang dibawa masuk DAP ke dalam parti itu bagi menangkis imej parti Cina yang dilontar pada mereka.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kesian, balaci-balaci DAP lain masih belum sedar lagi?

559686_505894539456840_1348145350_n
Lihat..


11 comments:

Anonymous said...

Inilah bukti yg orang Islam ditekan oleh DAP walaupun Zaid lebih DAP dari orang DAP.

web.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/


KATA PEDANG: Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

Anonymous said...

Balaci ternakan parti kafir harbi roket menulis komen-komen merepek yang berunsur fitnah untuk memfitnah parti Islam pimpinan ulama Islam.

Komen-komen merepek bodoh berlapis-lapis jelas membuktikan balaci dedak roket ini sedang mabuk daun ketum atau mabuk todi.

Maka kita tidak merasa hairan melihat pakatan wayang pimpinan sifu evangelis roket menentang undang-undang anti-berita palsu.

Anonymous said...

Wah katak liberal baru sedar ia menyertai parti perkauman ultra kiasu. Selama ini katak ini berlagak menjadi badut ultra kiasu mengutuk parti Islam.

Sekarang katak ini baru sedar langit itu tinggi atau rendah.

Kasihan ..... ha ha ha ha ha ha

Katak o katak mengapa engkau panggil hujan, bagaimana aku tak panggil... ular roket nak makan katak!

Anonymous said...

Wah hancing katak kena kencing sifu roket !

Balaci-balaci ternakan roket seperti nobodygay, puakagay, mahligay, azrengay, ikangay dll sedang menunggu giliran untuk dikencing kaw kaw

Anonymous said...

Islam itu bersaudara...di mana perkataan ini dalam diri tuan kalau tuan gelar macam2 spt balaci dsb. Inikah akhlak Islam tuan?

Anonymous said...

Undi PAS bermakna undi Amerika dan UMNO. Nik Abduh akui dia agen CIA dan UMNO....

Anonymous said...

Anon 11:59pm,

Apakah gelaran yang sesuai untuk puak munafik dan kafir harbi yang menentang dan menghina perjuangan Islam ?

Bahkan Allah menyifatkan puak munafik dan puak kafir harbi ini lebih buruk dari haiwan ternakan.

Anonymous said...

Wah anon 11:59 pm berlagak suci sambil membela musuh Allah.

Anonymous said...

Woi balaci dedak roket 12:04 am,

Kamu adalah pendusta yang lebih teruk dari tangki najis kerana memfitnah Nik Abduh.

Sesungguhnya Nik Abduh telah menafikan dakwaan kamu.

Anonymous said...

Mengapa pakatan wayang pimpinan sifu evangelis roket menentang undang-undang anti-berita palsu?

Jawapan: Pakatan wayang pimpinan sifu evangelis roket telah dan sedang menggunakan fitnah untuk memenangi PRU dengan menghasut orang ramai supaya membenci parti lawan seperti PAS.

Anonymous said...

Saman jgn tak saman.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails