Thursday, April 19, 2018

Sumbangan PAS Di Persoal, Tidak Dana Israel Untuk DAP?




Sejak beberapa bulan yang lalu, pemimpin Parti Amanah Negara (PAN) dilihat begitu giat cuba membongkar serta mempertikaikan sumbangan derma yang diterima oleh PAS kononnya datang dari UMNO ataupun Barisan Nasional. Dakwa mereka, sumbangan berkenaan bersifat politik dan ini membuktikan PAS kini lebih cenderung kepada UMNO berbanding pakatan mereka bersama Parti Ikatan Malaysia.
Sebenarnya, memang agak melucukan tindak tanduk pemimpin PAN yang kesemuanya adalah bekas pemimpin PAS itu sendiri. Manakan tidak, mereka seolah-olah cuba menyembunyikan sebarang bukti sumbangan besar DAP terhadap penubuhan mereka. Walhal, semua pihak tahu bahawa PAN itu sendiri tertubuh hasil daripada tajaan besar DAP untuk menghancurkan PAS.
Disebalik semua ini, timbul juga persoalan, kenapa PAN tidak pula beriya-ia mahu mendedahkan atau mendesak DAP untuk memberitahu, adakah benar wujud sumbangan sebanyak RM 1.2 bilion dari dana Israel menerusi Singapura seperti yang didedahkan oleh bekas Pegawai Khas Lim Kit Siang itu sendiri, Mohamad Razali Abdul Rahman.
Rasanya sudah 3 tahun berlalu sejak kali terakhir respon Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng terhadap pendedahan ini termasuk mahu menyaman Razali. namun, sehingga hari ini, tidak ada walau satu pun tindakan undang-undang di ambil terhadap Razali. Dari sinilah timbul persoalan, adakah benar sumbangan berkenaan wujud dan DAP sendiri enggan mengakuinya?
Jika benar PAN mahu mendedahkan sumbangan derma yang diterima oleh PAS kononnya dari UMNO ataupun BN, mereka juga sepatutnya bertindak cuba mengorek, adakah benar wujud sumbangan RM 1.2 bilion berkenaan. Ini kerana, semua pihak sedia maklum bahawa negara tidak mempunyai apa-apa hubungan samada rasmi ataupun tidak dengan Israel. Justeru, sebarang sumbangan, memang diianggap tidak wajar sama sekali.
Inilah yang perlu PAN lakukan jika benar mereka mahukan politik bersih dari sebarang keraguan. Malah, PAN juga perlu mendedahkan berapa jumlah yang diterimaa parti dari dana sumbangan DAP untuk menggerakkan parti mereka. Ini kerana, Presiden dan Timbalannya bukanlah Ahli Parlimen mahupun ADUN untuk mana-mana kawasan.
Sepanjang hampir tiga tahun penubuhan PAN, dari mana sumber kewangan parti berkenaan. Menariknya, sehingga hari ini, baik PAN mahupun DAP tidak pernah walau sekalipun menafikan wujud sumbangan dana yang besar sejak penubuhan PASMA lagi sebelum ianya ditukar menjadi PAN. Sudah tentu ramai yang ingin tahu, benarkah dakwaan ini dan apa tindakan PAN berhubung dakwaan ini sekiranya ianya benar-benar berlaku. (pru14.tv/)

559686_505894539456840_1348145350_n
Lihat..

3 comments:

Anonymous said...

Kerana PAN memusuhi sesama Islam (Memusuhi PAS) tetapi berkawan dengan penghina Islam (Bersekutu dengan DAP)

Dia lagi suka bersengkongkol dengan DAP yg hina Islam

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Jangan kecam saya dengan status ini. Ia adalah realiti bukan fantasi.
Kita bukan rasis kaum kerana ajaran Islam adalah universal.

Saya pun keturunan Cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya.

DAP BAIK… PKR BAIK… PH BAIK…

ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh mereka?

Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

TAMBAHAN:
1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible – Penyokong DAP & PKR
2) Isu Azan guna pembesar suara jadi isu – Penyokong DAP
3) Isu memudahkan proses murtad – Penyokong DAP
4) Isu status agama anak kita selepas umur 18 tahun – Penyokong DAP

Semua isu ini disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dalam PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan tetap sokong DAP lalu menghina PAS.

Walaupun hakikatnya mereka nampak DAP sebenarnya adalah musuh Islam yang nyata!!!! – Prof. Dr. Ridhuan Tee

Anonymous said...

https://www.google.com/amp/s/aidcnews.wordpress.com/2018/02/17/rm1-2-billion-dana-israel-hingga-ke-hari-ini-dap-tidak-berani-saman-razali-dr-zuhdi/amp/

RM1.2 Billion Dana Israel : Hingga Ke Hari Ini DAP Tidak Berani Saman Razali & Dr Zuhdi

AIDCNews -17/02/18 –Walaupun DAP pernah berjanji mahu menyaman bekas aktivis parti itu, Mohamed Razali Abdul Rahman dan Pengarah Penyelidikan PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki dua tahun lepas, namun sehingga ke hari ini parti itu tidak mempunyai keberanian untuk menyaman kedua-dua tokoh berkenaan berkaitan isu janji dana Israel RM 1.2 bilion dan persetujuan DAP membenarkan Israel membina Pangkalan Tentera Laut di Port Dickson.

Menurut aktivis PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen jika DAP tidak berani menyaman berkaitan dengan dakwaan hubungan parti itu dengan Israel bermakna apa yang didedahkan Razali sebelum ini adalah adalah benar semata-mata.

“Hingga ke hari ini….dah 2 tahun, DAP masih membisu mengenai hubungan parti itu dengan Israel. Sikap membisu dan keengganan DAP untuk menyaman Razali dilihat masyarakat seolah-olah satu pengakuan bahawa benarlah DAP dilatih oleh ejen Israel untuk tawan Putrajaya bersama Pakatan.

“DAP tidak boleh salahkan masyarakat jika menganggap parti itu bekerjasama dengan Israel. Kerana mereka pun tidak menafikan yang mereka ada menerima latihan dari ejen Israel,”kata Herman dalam Facebook.

Menurutnya, pendedahan Razali mengenai perancangan-perancangan sulit DAP untuk menawan Putrajaya melalui bantuan ejen Israel adalah sangat mengejutkan.

Anonymous said...

Anjing-anjing buruk kepala ternakan pakatan munafik sekular liberal pimpinan puak evangelis roket telah mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah terhadap parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

Malangnya, anjing-anjing kurap ini telah telah membisu seribu bahasa seperti iblis bisu apabila terbongkar skandal rasuah 1.2 billion yang melibatkan rejim pengganas Israel dan parti kafir harbi roket.

Ajing kurap pakatan menyalak bukit PAS, bukit PAS tidak akan runtuh. Malangnya anjing kurap pula yang gila babi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails