Friday, April 20, 2018

PRU14: DAP Sudah Tunjuk Nafsu Berkuasa




DAP nampaknya telah mula menunjukkan nafsu untuk menyusun kabinet harapan mereka menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 ini.

Baru-baru ini, DAP telah mengumumkan dua tokoh mudanya, Nga Kor Ming dan Liew Chin Tong akan dilantik sebagai menteri kalau mereka menang Putrajaya dalam pilihan raya nanti.
Pengumuman ini sebagai satu strategi menarik undi orang Cina dengan cara menunjukkan calon-calon mereka bakal menjadi menteri.
Tapi apa yang sebenarnya ditunjukkan ialah nafsu DAP untuk mengetuai kerajaan pusat akan datang dan dominasinya sebagai ketua dalam Pakatan Harapan.
DAP akan bertanding paling banyak kerusi berbanding parti-parti PH yang lain, dan memegang remote control sebuah parti komponen PH, Parti Amanah Negara (PAN).
Parti Cina ini telah menunjukkan kesombongan sepanjang menguasai PH dan telah menunjukkan bagaimana ia menggunakan kuasa sejak menguasai kerajaan Pulau Pinang.
Strategi menamakan dua pemimpin muda sebagai bakal menteri ialah tawaran DAP kepada orang Cina.
Mereka menawarkan calon-calon yang bakal menjadi menteri, maka mereka menuntut agar orang Cina mengundi calon yang mereka tawarkan.
Kalau menteri pun mereka sudah rancang dan idamkan, bermakna mereka akan mahu melantik lebih ramai menteri lain.
Kalau pemimpin muda sudah dicanang akan dilantik menteri, tentulah pemimpin yang lebih senior dan daripada kumpulan yang rapat dengan keluarga Lim akan dilantik juga.
Sudah tentulah pemimpin DAP yang lebih senior seperti Lim Guan Eng akan dilantik ke jawatan menteri yang lebih kanan seperti timbalan perdana menteri.
Ini semua menunjukkan DAP sudah cukup yakin akan menang besar dalam PRU14 ini, dan ia berani menunjukkannya kepada pengundi.
Sejarah penguasaan DAP di Pulau Pinang dan Selangor telah menunjukkan kerakusan mereka terhadap musuh politik apabila berkuasa.
Di dalam parti sendiri pun, sudah terserlah sikap diktator mereka sehingga sebarang kritikan akan menyebabkan tercantas.
Memberi undi kepada parti gila kuasa seperti ini hanya akan memudaratkan rakyat dan negara. – Mynewshub.cc

1 comment:

Anonymous said...

Bila parti kafir harbi roket berkuasa , kak jah liberal, mike selfie amoi dan mahafiraun akan menjadi khadam untuk screw kaum Melayu Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails