Wednesday, December 13, 2017

India Haram Iklan Kondom, Cuma S'gor Tak Faham..




NEW DELHI – Kerajaan India mengumumkan bakal melarang iklan kondom untuk ditayangkan sepanjang lapan jam waktu perdana di semua 900 stesen televisyen tempatan di negara tersebut.

Agensi berita antarabangsa AFP melaporkan, Kementerian Penerangan dan Penyiaran India akan mengarahkan ratuan saluran televisyen terbabit untuk berhenti menayangkan iklan kondom dari jam 10 pagi hingga 6 petang.
Dasar terbaharu itu dijangka menjadi ancaman bagi setiap pengendali stesen berkenaan kerana nilai iklan tersebut kemungkinan jatuh jika ditayangkan di luar waktu perdana atau turut dirujuk sebagai “masa perkuburan”.
“Setiap stasen televisyen diwajibkan tidak boleh lagi menyiarkan iklan produk kondom ketika siaran perdana yang tinggi jumlah penonton dan merupakan kumpulan kanak-kanak,” demikian kenyataan kementerian berkenaan.
Jurucakap kementerian itu juga menambah bahawa di dalam peraturan penyiaran tempatan sendiri ada dinyatakan dengan jelas larangan untuk menayangkan perkara yang “tidak berbaur senonoh, lucah, mahupun kekerasan”.
Untuk rekod, stasen televisyen di seluruh India, sama ada kendalian operator swasta atau milik pemerintah awam, ditonton lebih daripada 183 juta orang iaitu kira-kira 10 peratus daripada jumlah rakyat negara berkenaan.
Data itu dikeluarkan oleh Majlis Penyelidikan Industri Penyiaran Awam. Seks masih lagi menjadi hal yang sangat sensitif diperbincangkan secara terbuka di India, negara yang masih mengamala nilai konservatif dan tradisional.
Iklan kondom malahan begitu kontroversi. Pada September lalu, badan perniagaaan India berjaya melobi pihak pemerintah untuk menurunkan papan memaparkan produk kondom yang menampilkan bintang porno di Gujarat.
Ini kerana Gujarat merupakan wilayah yang diwujudkan sejak 1960 dengan kini mengandungi lebih 60 juta penduduk begitu terkenal sebagai berpegang teguh kepada ajaran agama. – Agensi
Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Bagus, tahniah India, cuma Selangor dan Azmin yang tak faham.


Lihat sebelum ini..



12 comments:

Puaka Rimba said...

Bila orang kata abang Lobai bodoh nanti marah. Tapi nampak sangat kebodohan tu. Simpan sikit untuk esok~esok. Jangan tunjukkan semua,. Ada ke iklan kondom di skrin tv dimalaysia ni. Bodoh tak boleh diajar, bingai tak boleh di ikut. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Err... Bodoh mcm Tuang Presideng, ke?

Anonymous said...

Bodoh macam l/guan eng, dan penjilat juboqnya.

Anonymous said...

Seorang 'tuan guru' pakatan songsang telah membuat 'fatwa' konon boleh berzina dengan syarat pakai kondom. Puaka pula buat-buat bodoh tak mahu tegur tuan guru itu sebab Puaka bimbang Maharaja roket akan murka pada Puaka dan potong bekalan dedak Puaka.

Kalau Puaka dah bodoh, buat-buat pandai pun nampak Puaka terlebih bodoh. Simpan sikit untuk esok~esok. Jangan tunjukkan semua,.

An Anonymous said...

Kalau Tuang Presideng yg boleh kumpul 300K org dalam sesuatu masa boleh dikatakan bodoh camana pulak dgn tuan pdesiden yg hanya boleh kumpul 8K org? Dan pelbagai bangsa pulak tu? Maknanya bebal wal baghal lah tu..

Anonymous said...

Puaka dan keluang merasa bangga menjadi khadam pemimpin ultra kiasu kerana sifu ajaran songsang ultra kiasu berkata jika puaka dan keluang buat dosa, sifu ultra kiasu boleh ampun semua dosa puaka dan keluang. Jika puaka dan keluang mati, sifu boleh memberi wang neraka 300 juta kepada puaka dan keluang untuk shopping dan rasuah dalam kubur. Ptuii !

Maka tidak hairanlah puaka dan kluangay sibuk menjaja fitnah untuk memburuk-burukkan ulama Islam dan jemaah Islam yang berusaha melaksanakan ajaran Islam iaitu Amar Makruf wa Nahi Mungkar.

Hehehekikikihahahakahkahkah
Nota: Dalam neraka khadam boleh ketawakah?

Puaka Rimba said...

Kau tuhan ke yg menentukan siapa ahli surga atau ahli neraka. Musabahah diri dulu bro,!. Jangan tersasar jauh. Berapa gelas air ketum campur ubat nyamuk cap ikan yg saudara tenguk?. Hehehekikikihahahakahkahkah

Puaka Rimba said...

Lobai kaki spin....Hehehekikikihahahakahkahkah

Puaka Rimba said...

Anon. Akhir zaman, ramai lagi pengikut Dajjal Al Masih dari orang beriman.dan Rasullulah ada bersabda, akhir zaman nanti umat yg mengaku islam itu ramai ,tapi ibarat buih~ buih digigi ombak. Serban je besar, otak kecik sebesar mata burung unta. Hehehekikikihahahakahkahkah

Puaka Rimba said...

Bukan! Bodoh macam ulamak yg melacurkan agama demi dunia. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

bUKAN BODOH TAPI JILAT JUBOQ GUAN ENG! HE HE HE.

Anonymous said...

Puaka memang bodoh bertingkat kerana Puaka menyangka Puaka akan masuk syurga dengan menghina dan memfitnah ulama Islam dan memuja dan mendewa-dewakan pemimpin kafir harbi roket yang menentang dan menghina ajaran Islam dan menindas umat Islam. Memang benar sesiapa makan dedak roket akan jadi jahat dan bodoh kuasa 10 seperti Puaka.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails