Thursday, July 06, 2017

Revolusi Terbesar Robot Sextech Melanda Pasaran Seks Dunia? Baikkah?


Robot Seks 50 Posisi Setubuh Bakal Bendung Perogol?

LONDON – Pasaran seks global bakal berdepan revolusi terbesar apabila robot sextech yang direka kini sudah mampu menawarkan kepuasan seks dengan sentuhan menyerupai manusia sebenar.

Menurut sebuah badan antarabangsa, Foundation for Responsible Roboticsberpangkalan di sini, pasaran teknologi robot seks dijangka berkembang pesat malah kini mampu melakukan 50 posisi persetubuhan secara automatik.
Bermula sekadar penciptaan ala ‘anak patung cinta android’, robot itu dengan kos AS$5,000 hingga AS$15,000 bahkan membolehkan pengguna mengubah suai bentuk puting buah dada dan warna bulu kemaluan faraj idaman.
Namun, kemunculan robot seks berkenaan turut mencetuskan pelbagai isu sosial kompleks perlu dipertimbangkan semula oleh pembuat dasar dan masyarakat waima negara yang terbuka kepada industri pelacuran domestik.
Ini termasuk sama ada penggunaan peranti sedemikian hanya digalakkan dalam klinik terapi seksual, pesalah seks, atau orang kurang upaya untuk membolehkan golongan ini melampiaskan nafsu syahwat mereka secara sah.
Noel Sharkey, seorang profesor kecerdasan buatan (AI) dan robotik di Universiti Sheffield berkata, sukar diramal berapa jauh atau cepat pasaran itu berkembang, atau apa kesan kepada masyarakat pada tahun-tahun mendatang.
“Patutkah anak patung robotik menjadi eksklusif? Atau adakah mereka akan ubah norma kemasyarakatan dan tersebar luas? Bagaimanakah jimak dengan robot sama dengan hubungan intim manusia sebenar?” soal beliau.
Beberapa laporan kajian bebas turut memandang pelbagai isu kontroversi sampingan, sekali gus mendorong ahli akademik, tokoh masyarakat dan firma industri pelacuran untuk tampil menyuarakan pandangan jujur mereka.
Ia kemungkinan sama ada misalnya robot seks mungkin membantu dalam usaha pengurangan jenayah seksual apabila bakal perogol tidak perlu cari mangsa lagi sebaliknya dapat perkosa ‘wanita’ idamannya itu berulang kali.
Ini kerana kajian akademik mendapati, melakukan persetubuhan dengan robot akan mengurangkan nafsu meluap-luap si penyerang untuk merosakkan kemaluan wanita sebenar terutama gadis cantik yang digilai ramai jejaka.
Ada berpendapat bahawa langkah membenarkan lelaki ‘kuat seks’ menjalani fantasi secara gelap dengan robot bakal memberi kesan jangka panjang apabila menghancurkan norma tradisi masyarakat khasnya institusi perkahwinan.
Mengenai masalah hubungan “bermakna”, laporan badan itu mengatakan bahawa dengan teknologi AI semasa, dan meskipun pada zaman hadapan, hakikatnya tiada perasaan cinta manusia daripada robot itu akan menjadi sama.
“Robot seks yang terbaik pun hanya boleh melakukan nafsu ‘palsu’ itu. Robot canggih walau bagaimana hebat sekali pun di atas ranjang asmara masih lagi tidak boleh meluahkan perasaan cinta sejati.” 
Lapor Reuters.
Revolusi terbesar robot sextech dikatakan akan melanda pasaran seks dunia? Baikkah untuk manusia sejagat atau tidak? Bagaimana pula pandangan manusia yang kepelbagaian beragama?


Lihat juga artikel ini...
Presiden PAS Wajar Jadi PM M'sia.


Imej yang berkaitan

Pihak kami sanggup pergi ke Sabah &Sarawak memberi maklumat lengkap mengenainya.

7 comments:

Anonymous said...

Ibnu Hasyim = seks... seks... seks

Anonymous said...

Mu tak nak seks? Bapuk ke. LGBT ke..
Yang penting ikut cara Islam.

bodoh dan bangang said...

Kau ni tak habis2 dengan sex... lebai gila sex

Anonymous said...

Robot seks ni pastinya laris apabila di pasarkan di Malaysia dan adalah di anggarkan bahawa pasaran terbesar khusus untuk lebai2 PAS yang kemaruk seks dan keinginan untuk tambah bini.Ibnu Hasyim patut menempah lebih awal kerana dikhuatiri tak dapat nanti.

Anonymous said...

Tentera kacang merah (RBA) ternakan sifu kafir harbi roket berpura-pura membenci seks sedangkan seks adalah sebahagian dari keperluan manusia. Maka jelaslah tentera kacang merah (RBA) terdiri dari makhluk asing seperti 'predators' dan 'aliens' dari planet asing yang tidak memahami keperluan manusia dan memusuhi manusia.

Mungkin mahli tentera kacang merah telah potong 'anu' mereka sendiri untuk diberi makan pada anjing supaya mereka boleh menumpukan perhatian kepada mencipta pelbagai cerita karut dan dongeng untuk memfitnah ulama Islam dan parti Islam yang sedang berjuang membela agama Islam dan hak umat Islam.

Bila ahli tentera kacang merah mampus, sifu roket akan bermurah hati mendermakan wang neraka 100 juta kepada si mati untuk shopping dalam kubur konon ! Inilah contoh barua bodoh yang menggunakan kaki untuk berfikir !

Anonymous said...

Barua roket adalah makhluk yang mengidap penyakit mental yang kronik kerana mereka membenci seks !

Anonymous said...

Anon 1:40AM adalah pengunjung tegar ke Lorong Haji Taib, berdasarkan mentalnya yang bukan seorang pembenci seks. Dia adalah sekapal dengan Tontowi yang enjoy menonton video seks pay per view di German tempoh hari.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails